Yeni Başlayanlar İçin: Bölüm 3 – Grafik Başarımı

Yeni Başlayanlar İçin: Bölüm 3 - Grafik Başarımı

Serimizin başlıklarını aşağıda görebilirsiniz. İlk başlayanların, ekran kartlarının temel parçalarını anlatan birinci yazıdan başlaması şiddetle tavsiye edilir. İkinci bölüm ise teknik terimlerden, grafik özelliklerinden ve teknolojisinden ve en son görsel etkilerden bahsediyor. Üçüncü bölümde ise çeşitli grafik çözümlerini inceliyoruz ve başarım açısından karşılaştırıyoruz.

Yeni Başlayanlar İçin: Bölüm 1 – Ekran Kartları

  • Ekran kartlarının temel parçaları
  • Çıkışlar
  • Arayüzler
  • Soğutma Aygıtları
  • Grafik işlemcisi
  • Grafik belleği

Yeni Başlayanlar İçin: Bölüm 2 – Grafik Teknolojisi

  • Sözlük
  • Grafik işlemci mimarisi: özellikler
    Tepe/noktacık (Vertex/pixel) işlemcileri, tarayıcılar (shaders), doldurma hızı (fill rate), doku/ızgara işletme birimleri (texture/raster operating units), işhatları (pipelines)

  • Grafik işlemci mimarisi: teknoloji
    Üretim teknolojisi, grafik işlemci hızı, yerel grafik belleği (büyüklük, veriyolu, tür, hız), Çok-kartlı çözümler

  • Görsel Özellikler
    DirectX, Yüksek Dinamik Aralık (High Dynamic Range – HDR), keskinliği yumuşatma (anti-aliasing), doku süzme (texture filtering), yüksek tanımlı dokular (high definition textures)

Bölüm 3 (bu yazı): Grafik Başarımı İncelemesi

  • Saat hızı karşılaştırması
  • Tarayıcı birimi karşılaştırması
  • Bellek karşılaştırması
  • Bellek arayüzü karşılaştırması
  • Arayüz karşılaştırması
  • Çift ekran kartı karşılaştırması

Bir cevap yazın