Yeni Başlayanlar İçin: Bölüm 2 – Grafik Teknolojisi

Yeni Başlayanlar İçin: Bölüm 2 - Grafik Teknolojisi

Yeni başlayanlar için ekran kartı yazımızın birinci bölümünde arayüzler, çıkış türleri, soğutma çözümleri, grafik işlemciler ve grafik bellekleri hakkında temel bilgileri okudunuz. İkinci bölümümüzde ise grafik özelliklerinden ve teknolojilerinden bahsedeceğiz.

ÇN: Bu yazıda daha önceki yazılarımızda da sık sık kullandığımız pek çok teknik terim var. Bazı kelimelerin tam karşılıklarını bulmak mümkün değil ancak onları da elimizden geldiğince mantıklı bir şekilde Türkçeye çevirdik. Eleştirileriniz ve önerileriniz için bizimle bağlantıya geçmekten çekinmeyin

Ekran Kartlarının Temel Bileşenleri:

  • Çıkışlar
  • Arayüzler
  • Soğutma Aygıtları
  • Grafik işlemcisi
  • Grafik belleği

Bölüm 2 (bu yazı): Grafik Teknolojisi

  • Sözlük
  • Grafik işlemci mimarisi: özellikler
    Tepe/noktacık (Vertex/pixel) işlemcileri, tarayıcılar (shaders), doldurma hızı (fill rate), doku/ızgara işletme birimleri (texture/raster operating units), işhatları (pipelines)

  • Grafik işlemci mimarisi: teknoloji
    Üretim teknolojisi, grafik işlemci hızı, yerel grafik belleği (büyüklük, veriyolu, tür, hız), Çok-kartlı çözümler

  • Görsel Özellikler
    DirectX, Yüksek Dinamik Aralık (High Dynamic Range – HDR), keskinliği yumuşatma (anti-aliasing), doku süzme (texture filtering), yüksek tanımlı dokular (high definition textures)

Bir cevap yazın