XCOM: Enemy Unknown’dan Yeni Detaylar

Game Informer’ın son sayısından heyecan verici XCOM: Enemy Unknown detayları…

Hiç şüphe yok ki pek çok X-COM hayranı, BioShock 2’den tanıdığımız 2K Marin’in XCOM’u BioShock kılıklı bir FPS olarak yeniden canlandırma projesine fena halde mesafeli yaklaşıyordu. Ancak geçtiğimiz hafta 2K Games ve Firaxis’in serinin klasik oynanışına sadık kalacak yeni bir XCOM oyunu üzerinde çalıştığını duyurmasıyla birlikte bu olumsuz hava yerini heyecanlı bir bekleyişe bıraktı.

Bugün ise XOM: Enemy Unknown projesinden ilk detaylar geldi. Game Informer’ın son sayısında yer alan geniş detayları, bir oyunsever 2K Games resmi forumlarında paylaşmıs. Biz de bu heyecan verici detayları sizlerle paylaşıyoruz.

  • Firaxis, bunun seriyi yeniden başlatacak bir oyun (reboot) olmaktan ziyade temel oynanış mekaniklerinin korunduğu bir yeniden tasarım oyunu olduğunu vurguluyor. Daha modern bir teknoloji, daha modern silahlar ve elbette daha iyi görseller…
  • Daha önce de açıklandığı üzere oyunda çevre tamamen yıkılabilir olacak.
  • Bazı görevler ve yer şekilleri rastgele yaratılacak. Firaxis’ten gelen bilgilere bakacak olursak ana hikaye görevleri dışında hiçbir görevi iki kere oynamayacağız. Ayrıca düşmanlar da tamamen rastgele yerlerde “spawn” olacaklar.
  • Fog of war olacak. Yani birimlerimizin henüz keşfetmedikleri bölgeler karanlık görünecek.
  • Oyunda Sectoid’ler ve Muton’lar da yer alacak (eh şaşırmadık). Ayrıca Cyberdiscs ve Thin Man’lerin de adı geçiyor.
  • 2K Marin’in FPS oyununda gördüğümüz jelimsi siyah şeyler Firaxis’in oyununda karşımıza çıkmayacak.
  • Üssümüz artık tepeden değil yandan görünecek ve onu uzaylı teknolojisi kullanarak üssümüzü geliştirebileceğiz.
  • Farklı üsler inşa etmek artık mümkün değil. Ancak hala uydu sahası satın alabiliyoruz veya farklı ülkelerde hangarlar açabiliyoruz. Game Informer’dan gelen bilgilere bakacak olursak, inşa edebileceğimiz bu tek üs, orijinal oyunda inşa edebileceğimiz herhangi bir üsten çok daha muhteşemmiş. Özellikle de sunduğu genişleme olanakları ve derin karar verme mekanizması yönünden.
  • Çeşitli araçlar geliştirebileceğiz. Takıma bir araç katmak istediğimizde bu araç bir takım üyesinin yerini alacak, tecrübe puanı kazanamayacak ve eğer yok edilirse o aracı sonsuza kadar kaybetmiş olacağız. Ama yine de takıma hatırı sayılır bir ateş gücü ve siper imkanı sağlayacağını düşünebiliriz. Buna örnek olarak hareket edebilen bir ağır silah platformu gösterilmiş. Böyle bir araç sayesinde takımımızın taktiksel ilerleyişini daha rahat kurgulayabiliriz kuşkusuz.

XCOM Enemy Unknown SS2

  • Konseyde memnun etmemiz gereken 16 ülke olacak. Bazıları daha fazla para sağlarken, örneğin Afrika daha çok hammadde gönderecek.
  • Yalnızca acemi askerler alabileceğiz. Sınıflarını ise tecrübe kazandırıp seviye atlattıktan sonra belirleyebileceğiz. Yani kafadan spesifik sınıfları olan askerler alamıyoruz.
  • Bazı görevlerde takımdan biri öldüğünde diğer takım elemanları tecrübe bonusu alamayacak.
  • Hareket puanı (action point) mekaniği terk edilmiş. Bunun yerine hareket et-vur (veya hareket et- hareket et) tarzı nispeten daha basit ve anlaşılır bir oynanış dinamiği getirilmiş. Anlaşılan Firaxis, sürekli olarak hesap kitap yapmamızı istemiyor. Oynanışın böylece daha akıcı hale geleceğini düşünebiliriz. Tabii bu durumdan hoşlanmayanlar da olabilir bilemem.
  • Mermi sayısı önemsiz. Yanımızda yeterince şarjör olduğu varsayılıyor. Yani istediğimiz kadar mermi harcayabiliriz. Lakin şarjör değiştirme işlemi (reload) tahmin etmenin pek de zor olmadığı gibi bir zaman ve dolayısıyla sıra (turn) kaybına neden oluyor.
  • Oyunun stratejik ve taktiksel derinliği de güçlendirilmiş. Ülkelerle ilişkiler hala önemli, araştırma faaliyetleri hala tüm derinliğiyle elimizin altında ve dahası savaş alanında eğilip siper alma ve himayeli ilerleme (overwatch) gibi öğeler hala çok büyük önem taşıyor.
  • Keskin nişancı (sniper) birimleri, binaların üstüne çıkmalarını sağlayacak kancalara sahip olacak (Batman stili).
  • Gunner birimleri ise “bastırma ateşi” özelliğine sahip olacak (suppressive fire işte).
  • Askerler seviye atladıkça perk benzeri yetenekler kazanacak. Mesela sniper birimi için Snap Shot (hareket et ve sonra vur) ve Squad Sight (takım arkadaşının gördüğü bir düşmanı indirme) gibi perk’lere sahip olabilecek.
  • Uzaylıların da kendilerine has “perk” benzeri yetenekleri olacak.
  • XCOM ajanlarımızı istediğimiz silahlarla donatabileceğiz. Özelleştirme oyunun önemli bir parçası olacak.
  • Çatışma anında birimler öldüğünde zaman zaman sinematik sahneler girecek.
  • Tecrübesiz birimler bir şeyler yanlış gitmeye başladığında yine panikleyip saçmalayabilecekler. Fakat söylenenlere göre bu durum daha adil hale getirilmiş.

XCOM Enemy Unknown SS

  • Oyunun PC versiyonu arabirim açısından çok daha gelişmiş olacak. Firaxis’ten bir tasarımcı, Dragon Age: Origins’in PC ve konsol versiyonları arasındaki farkı örnek göstermiş.
  • Hızlı kayıt/yükleme (quick save/load) sistemi olacak. Ancak önceki kayıtlarımıza geri dönemediğimiz daha zor bir oyun modu da düşünülüyor.

Nefesim kesildi desem abartmış olmam…

Bir cevap yazın