Warhammer 40,000: Space Marine İnceleme

Başarı Kanla Ölçülür, Senin Ya Da Düşmanın…

Tek kişilik senaryonun ardında ise, bizleri pek derin olmasa da oldukça eğlenceli bir çoklu oyuncu deneyimi bekliyor.

Warhammer 40k space marine ss 1416 kişiye kadar destek veren çoklu oyuncu modları, tahmin etmenin pek de zor olmadığı gibi Space Marine’lerle Chaos Marine’leri karşı karşıya getiriyor ve bizlere takım oyununa odaklanan sınıf tabanlı bir oynanış sunuyor. Seçebileceğimiz toplam üç sınıf var: Lascannon, Plasma Cannon veya Heavy Bolter gibi tahrip gücü yüksek ağır silahlar kullanan Devastator/Havoc, Jump Pack’i ve Chainsword, Thunder Hammer, Power Axe gibi silah seçenekleri sayesinde ölümcül bir yakın dövüş makinesine dönüşebilen Assault/Raptor ve Bolter, Melta Gun, Storm Bolter veya Vengeance Launcher gibi tehlikeli silahlarla hem yakın hem de uzak mesafeden etkili olabilen ve bu özelliğiyle diğer iki sınıfın bir karışımı gibi duran esnek Tactical sınıfı. Oyunun başında yalnızca Tactical sınıfını seçebiliyor olsak da, tecrübe puanı kazanıp birkaç seviye atladığımızda (ki 1 saat bile sürmüyor) diğer sınıflar da açılıyor.

Tabii bütün bu silah seçeneklerinin de seviye atladıkça açıldığını belirtmeliyim. Ayrıca her bir sınıf, yine seviye atladıkça açılan ve savaş alanındaki etkinliğimizi artıracak sekizer farklı yetenek (perk) sunuyor bizlere. Hatta “bilmemkaç tane adam öldür” veya “şu kadar multi-kill yap” gibi çeşitli silah başarımlarını tamamladıkça (challange) açılan ve o silahın etkisini geliştiren özel silah yetenekleri de mevcut. Aynı anda sadece iki yetenek ve bir-iki silah kullanabildiğimizi düşünürsek bu kadar seçenek arasından tercih yapmak pek kolay olmuyor gerçekten. Neyse ki seviye atladıkça dilediğimizce özelleştirebileceğimiz yeni sınıf slotlarına da sahip oluyoruz.

Warhammer 40k space marine ss 16

Çoklu oyuncu modunda zırhımız gibi sağlık göstergemiz de hasar almadığımızda yavaş yavaş doluyor.

Özelleştirme demişken karakterimizin görünüşünden bahsetmeden geçmek olmaz. Zira Relic, Games Workshop’un harika minyatür figürlerini bütün ihtişamlarıyla oyuna aktarmayı başarmış. Her iki tarafın da neredeyse tüm birliklerinin özel zırh setlerini bulabiliyoruz oyunda. Hatta oynanışa herhangi bir etkisi olmasa da, zırh setimizin her bir parçasını dilediğimiz gibi özelleştirip kendi Space Marine veya Chaos Marine’imizi yaratmamız bile mümkün. Tabii bu zırh parçaların büyük bir kısmına sahip olmak için de bazı özel başarımları tamamlamak (challange) gerekiyor. Bana sorarsanız Warhammer 40K hayranlarının bu inanılmaz geniş seçenekler karşısında heyecana kapılmaması mümkün değil.

Kısacası oyun gerçekten oldukça doyurucu bir gelişme hissi sunuyor bizlere. Üstelik Kanadalı dostlarımız, strateji oyunlarından gelen tecrübelerini burada da konuşturmuş ve bütün bu karakter geliştirme sürecini olabildiğince iyi dengelemiş. Her şeyden önce sınıflar arasında bariz bir dengesizlik söz konusu değil. Belki oyunun başlarında Assault/Raptor sınıfının yakın mesafeden verdiği inanılmaz hasarlar canınızı sıkabilir; ancak oyun içi dinamiklere alıştıktan sonra bu da büyük bir dert olmaktan çıkıyor. Ayrıca Relic, oyuna yeni başlamış oyuncularla 40 seviye atlamış oyuncular arasındaki uçurumu kapamayı da başarmış büyük oranda. Zira öldükten sonra istersek bizi öldüren oyuncunun sınıfını (silahlar, yetenekler vs) kopyalayarak ölene kadar kullanabiliyoruz.

Ölmek demişken; oyunun respawn (öldükten sonra tekrar doğma) sisteminin de mükemmel işlediğini söylemeliyim. Dilersek takımımız için belirlenmiş varsayılan noktadan, dilersek kontrol noktalarından, dilersek de istediğimiz takım arkadaşımızın yanından doğma şansına sahibiz. Yapacağımız tercihe göre bekleme süremiz de artabiliyor tabii ki. Relic, respawn sürelerini iyi dengelemiş.

Warhammer 40K: Space Marine SS 19Oyunda yalnızca 5 tane harita olması ilk bakışta biraz can sıkıcı gibi görünse de tüm haritalar bir hayli detaylı ve dengeli tasarlanmış. Hepsi tamamen farklı hislere sahip ve hepsinde uygulanabilecek farklı taktikler var. Hatta hepsi müthiş yoğun çatışmaların yaşandığı ve takımların bir ileri bir geri sürüklenmek zorunda kaldıkları inanılmaz kilit noktalara sahip. Relic’i bu konuda da tebrik etmek lazım kesinlikle.

Ne var ki bütün bunlar, Space Marine’in çoklu oyuncu modlarını kusursuz yapmaya yetmiyor. Her şeyden önce sadece iki oyun moduna sahibiz: Klasik Team Deathmatch modu olan Annihilation ve kontrol noktalarını ele geçirip savunmaya çalıştığımız Domination benzeri Seize Ground. Sağlam bir takım oyunu için gereken altyapıya sahip olsak da, bunun görev tabanlı derin oyun modlarıyla taçlandırılmamış oluşu gerçekten büyük bir eksi bence. Özellikle de Warhammer 40K evreninde Twisted Fates, Meat Grinder ve Assassins gibi leziz oyun senaryoları olduğunu hatırlayınca.

Bununla birlikte oyunda sanki Chaplain/Dark Apostle gibi bir destek sınıfı da olsaymış çok daha derin bir takım oyunu hissi yakalanabilirmiş gibi geldi bana. Hatta birçok Warhammer 40K hayranı bunun büyük bir eksik olduğunu da düşünebilir. Ancak derin modları olmadığını düşünürsek bu çok da önemli bir eksi değil. Ayrıca oyunun PC’de özel sunucu desteğine sahip olmaması da üzüntü verici. Çok ciddi bağlantı problemleri yaşamıyoruz belki, ama yine de düşük gecikme süreleriyle oynamak çok çok daha keyifli olabilirdi.

Bütün bunlara rağmen Space Marine’in bizleri uzun süre oyalayabilecek eğlenceli ve sürükleyici bir çoklu oyuncu deneyimi sunmayı başarıyor. Üstelik Ekim ayı içerisinde Exterminatus adında, Gears of War’un Horde moduna benzeyen bir co-op survival modunun da ücretsiz olarak yayınlanacağını hatırlatalım.

6 Yorum

  1. Zeratul

    Son zamanlarda zevkle bitirdiğim nadir oyunlardan biriydi. İspanyol paça zırhlarıyla Space Marine ler ortalığa daldımı Shrek vari onlarca ork un ‘Space Marine’ diye haykırarak kaçışması oldukça zevkli yanlarından biriydi oyunun.
    Oyunda siper alma çömelme gibi oynanış dinamiklerinin olmaması her ne kadar eksi bir unsur olsada benim için, bu açık oyun atmosferi vede heycanıyla kapatıyor kendini belli etmeden. Fazla sistem tüketmeyen ve kendine bağlayan gayet başarılı bir oyun bence.

    Kardeş Verenor.
    Kardeş Proteus.
    Savaş yeminini bu savaş
    balyozunun üstüne edeceksin.
    Bu kutsal silah, şanlı gazilerimizin
    elinde nice savaşlar gördü.
    Yabancı hayvanları ve şeytanları
    fark gözetmeksizin katletti.
    Bir gün bu silahı kullanacak
    kadar saygın biri olabilirsiniz.
    O güne kadar, önünde diz çökün.

  2. MUMTAZ

    teşekkürler gercekten 80 puanı hakkıyla alıyor buoyun bence grafiklerde tatmın edici düzeyde
    beni oyundan sogutan bır yonu var oyunun kombo yaparken karakterın hasar alması sen kombo yaparken öbür elemanlar senın işini bitiriyor anlıyacagın artislige yeryok

    en sevdigim yönü silaylar büyle vurus hisisi yok bibaşka oyunda bolter ve havi bolter mühteşem pancar gibi doğruyor orkları.

  3. onur_

    senaryoya diyecek pek bişi yok da multisi kesinlikle daha iyi olmalıymış. belki yeni mod falan çıkarırlar dlc mlc. 90 lirama değdi mi değdi ayrı kutulu aldım mis. 🙂

  4. Fuat Koseoglu

    İlk olarak Space Marine ne onu öğren hikayesi güçlü değilmiş,Ultramarines en onurlu falan değil tüm role playerlar onlara şirinler der çünkü genlerinde hiçbir bozukluk yoktur emperor’a devamlı uydukları için bu oyunda varlar ve bundan çoğu oyuncu şikayetçi,oyunun detaysız olmasının sebebi böyle bilgisiz adamlarında oynuyabilmesi için oyun inceliyorsan adam gibi incele

    • Uğur Yurtsever

      Selam Fuat, okuduğu Warhammer kitapları neredeyse boyunu geçmiş bir oyunsever olarak eleştirine hiçbir anlam veremedim. Hatta tam olarak ne demek istediğini de anlayamadım. Ha “onurlu” falan meselesi ise, burada senin veya bir başkasının Ultramarine’leri nasıl çağırdığından ziyade, Ultramarine’lerin kendilerini nasıl çağırdığı önemli. Sevgiler.

Bir cevap yazın