Warhammer 40,000: Space Marine İnceleme

Şehitlerin Kanı İmparatorluk’un Tohumlarıdır

Warhammer 40k space marine ss 5Oyun boyunca, Warhammer 40K hayranlarının favorisi birçok demirbaş Space Marine silahını kullanma şansına erişiyoruz. İsabet oranı yüksek ve mermisi sınırsız Bolt tabancası, plazma tabancası, Space Marine’lerin standart saldırı tüfeği olan Bolter ve keskin nişancı tüfeği Stalker Bolter gibi konvansiyonel silahların yanı sıra; kısa menziline rağmen tek atışta gönderdiği moleküler ısı enerjiyle etrafımızı sarmaya çalışan koca bir düşman grubunu bile saniyeler içinde kavurarak yok edebilen Melta Gun, bir çeşit keskin nişancı tüfeği diyebileceğimiz ve  her türlü zırhı delip geçen ultra etkili lazer atışları yapan Lascannon, yok edici plazma topları ateşleyen Plasma Cannon ve yapışkan füzyon bombaları fırlatıp uzaktan patlatmamızı sağlayan ölümcül Vengeance Launcher gibi son derece havalı, retro futuristik silahlarla da kucaklaşıyoruz. Tabii bütün bu müthiş ateş gücünü aynı anda yanımızda taşıyamıyoruz. Tabanca ve saldırı tüfeğinin yanına iki farklı silah ve birkaç tane de el bombası alabiliyoruz sadece. Bu da çoğu zaman zor tercihler yapacağımız anlamına geliyor. Zira her bir silah gerçekten sağlam ve eşsiz bir yok etme hissi yaşatıyor bizlere.

Ateşli silahlar bir kenara, Space Marine’lerin ölümcül yakın dövüş silahları da bizleri yalnız bırakmıyor. İlk başlarda güçsüz bir savaş bıçağına sahip olsak da, oyunun ilerleyen bölümlerinde elimize Chainsword, Power Axe ve Thunder Hammer gibi tahrip gücü yüksek gösterişli silahlar geçiyor. Dahası Relic, yakın dövüş olayını en az ateşli silahlar kadar iyi kotarmış. Zira Gears of War’dakine benzer bir “tuş parçalama” sisteminden ziyade kombo odaklı bir oynanış mekaniği sunuyor bizlere Space Marine. Her bir yakın dövüş silahıyla yapabileceğimiz basit de olsa bir takım özel saldırılar var anlayacağınız. Üstelik sersemlettiğimiz düşmanları son derece vahşi, görkemli ve tatmin edici bitirici vuruşlarla ezip parçalarına ayırmamız da mümkün.

Bitirici vuruşlar, oyunun sağlık sistemiyle de yakından ilgili. Zira Titus, hasar almadığımız zaman kendisini yenileyen bir zırha sahip olsa da, sağlığımız kendi kendine dolmuyor. Tükenen sağlık göstergemizi doldurmanın yolu ise bolca bitirici vuruş yapmaktan geçiyor. Oynanışı derinleştiren güzel bir fikir olduğu kesin. Ancak uzun bitirici vuruş animasyonları yüzünden saldırılara karşı bir süre savunmasız kalıyoruz ve özellikle yüksek zorluk seviyesinde etrafımız bir anda yakın mesafeden ağır darbeler indiren düşman sürüleriyle dolabiliyor. Yani bitirici vuruşları kalabalık grupların arasında denemek pek sağlıklı değil.

Bununla birlikte düşman sürülerini yok ettikçe dolan bir de “Fury” (öfke) göstergesine sahibiz (malum son dönemin modası). Gösterge dolduğunda aktif hale getirebildiğimiz Fury modunda, çok daha güçlü saldırılar yapıp düşmanları tereyağ gibi dilimlerken, bir yandan da sağlık göstergemiz hızla doluyor. Ancak Fury modunda darbelere karşı dirençli hale gelmediğimizi de belirteyim. Oyunun ilerleyen bölümlerinde ise, Fury yeteneğimize nişan aldığımızda zamanı yavaşlatan bir özellik daha ekleniyor.

Warhammer 40k space marine ss 12

Relic, ateşli silahlarla yakın dövüş mekaniklerini çok başarılı bir şekilde dengelemiş.

Relic’in şiddetli, vahşi, akıcı ve her şeyden öncmlisi gerçekten tatmin edici ve eğlenceli savaş mekanikleri yaratma konusunda takdire şayan bir iş çıkardığını söylemeliyim. Özellikle yakın dövüş-ateşli silah dengesini çok iyi kurmuşlar.  Ancak bütün bunlar, Space Marine’i kusursuz bir oyun yapmaya yetmiyor.

Her şeyden önce oyun bir noktadan sonra kendini birazcık tekrar etmeye başlıyor. Zira oyunun çok büyük bir kısmı, sürüler halinde üzerimize saldıran birkaç bin sevimsiz yeşil yaratığı yok etmekle ilgili. Evet, Relic bütün bu aksiyonu olabilecek en tatmin edici şekilde sunmayı başarıyor belki; ancak ortada harika bir hikaye olmadığını da düşününce bu tip bir deneyimin herkese göre olmadığı kesin.

Bununla birlikte bölüm tasarımlarının fazla çizgisel olduğunu belirtmeliyim. Birçok aksiyon oyunundaki gibi dar koridorlara hapsedilmiyoruz elbette. Nispeten açık ve ferah mekanlarda takılıyor; sağda solda hikaye ile ilgili arka plan detaylarını öğrenebileceğimiz bir takım ses kayıtları (servo skull) bile bulabiliyoruz. Hatta birkaç bölümde kullanma şansı yakaladığımız Jump Pack sayesinde yükseklere zıplamanın, bir süreliğine gökyüzünde süzülmenin ve kalabalık düşman gruplarının üzerine ölüm gibi yağmanın tadına da varıyoruz. Fakat bütün bunlar gerçek bir keşif hissi yaratmayı ve oyunun çizgisel akışını kırmayı başaramıyor ne yazık ki.

Yine de vaat ettiği hemen her şeyi başarıyla yerine getiriyor Space Marine. Henüz ilk saniyelerden oldukça zayıf son boss dövüşüne kadar aksiyon ve şiddet bir an olsun düşmüyor. Ve her şeyden önemlisi bize insanüstü kudrete sahip bir Ultramarine olduğumuzu hissettirmeyi başarıyor.

6 Yorum

  1. Zeratul

    Son zamanlarda zevkle bitirdiğim nadir oyunlardan biriydi. İspanyol paça zırhlarıyla Space Marine ler ortalığa daldımı Shrek vari onlarca ork un ‘Space Marine’ diye haykırarak kaçışması oldukça zevkli yanlarından biriydi oyunun.
    Oyunda siper alma çömelme gibi oynanış dinamiklerinin olmaması her ne kadar eksi bir unsur olsada benim için, bu açık oyun atmosferi vede heycanıyla kapatıyor kendini belli etmeden. Fazla sistem tüketmeyen ve kendine bağlayan gayet başarılı bir oyun bence.

    Kardeş Verenor.
    Kardeş Proteus.
    Savaş yeminini bu savaş
    balyozunun üstüne edeceksin.
    Bu kutsal silah, şanlı gazilerimizin
    elinde nice savaşlar gördü.
    Yabancı hayvanları ve şeytanları
    fark gözetmeksizin katletti.
    Bir gün bu silahı kullanacak
    kadar saygın biri olabilirsiniz.
    O güne kadar, önünde diz çökün.

  2. MUMTAZ

    teşekkürler gercekten 80 puanı hakkıyla alıyor buoyun bence grafiklerde tatmın edici düzeyde
    beni oyundan sogutan bır yonu var oyunun kombo yaparken karakterın hasar alması sen kombo yaparken öbür elemanlar senın işini bitiriyor anlıyacagın artislige yeryok

    en sevdigim yönü silaylar büyle vurus hisisi yok bibaşka oyunda bolter ve havi bolter mühteşem pancar gibi doğruyor orkları.

  3. onur_

    senaryoya diyecek pek bişi yok da multisi kesinlikle daha iyi olmalıymış. belki yeni mod falan çıkarırlar dlc mlc. 90 lirama değdi mi değdi ayrı kutulu aldım mis. 🙂

  4. Fuat Koseoglu

    İlk olarak Space Marine ne onu öğren hikayesi güçlü değilmiş,Ultramarines en onurlu falan değil tüm role playerlar onlara şirinler der çünkü genlerinde hiçbir bozukluk yoktur emperor’a devamlı uydukları için bu oyunda varlar ve bundan çoğu oyuncu şikayetçi,oyunun detaysız olmasının sebebi böyle bilgisiz adamlarında oynuyabilmesi için oyun inceliyorsan adam gibi incele

    • Uğur Yurtsever

      Selam Fuat, okuduğu Warhammer kitapları neredeyse boyunu geçmiş bir oyunsever olarak eleştirine hiçbir anlam veremedim. Hatta tam olarak ne demek istediğini de anlayamadım. Ha “onurlu” falan meselesi ise, burada senin veya bir başkasının Ultramarine’leri nasıl çağırdığından ziyade, Ultramarine’lerin kendilerini nasıl çağırdığı önemli. Sevgiler.

Bir cevap yazın