Valve Half-Life 2 Benchmark Sonuçları

ATI´nin Seattle’da düzenlediği “Shader Day” (Shader Günü) etkinliğinde oyun üreticisi Valve, şu an piyasada olan DirectX 9 destekli kartların ilk Half-Life 2 test sonuçlarını açıkladı. Valve’den Gabe Newell, bu rakamların dışında grafik kartı sürücü optimizasyonlarının tüketiciler açısından yol açabileceği problemlere de değindi.

Valve Half-Life 2 Benchmark Sonuçları

Half-Life 2 oyununun 3D motoru tamamen DirectX9’a göre tasarlandı ve bol bol DX9 Pixel Shader hesapları kullanıyor (High-Dynamic Range, Soft Shadows ve Bump Mapped Characters gibi). Gabe’e göre Half-Life 2 aynı zamanda gelecekteki DX9 uygulamaların performansını doğru şekilde tahmin etmek için de bir gösterge.

Valve Half-Life 2 Benchmark Sonuçları

Half-Life 2 çıkmadan önce, Valve müstakbel Half-Life 2 oyuncularının kendi sistemlerinin HL2 performansını test edebilmeleri için bir benchmark demosu da çıkaracak. Bu benchmark demosunun geliştirilmesi sırasında Valve, ismini vermedikleri üreticilerin mevcut grafik kartı sürücüleri ile ilgili de pek çok sorun bulmuş:

  • Kameranın izlediği yola bağlı “occlusion culling”*
  • Görüntü kalitesinde düşüşler

    • örn. Daha düşük filtere kalitesinin kullanılması, sisin görüntülenmemesi

  • Ekran görüntüsü alındığında görüntünün sırf buna yönelik olarak render edilmesi
  • Daha düşük render çözünürlüğü kullanılması
  • Algoritma hesaplarının belirlenmesi ve yerlerine başkasının konması
  • Z boyutuna ilişkin hesapların sahneye göre yapılması
  • Son kullanıcıya sunulmayan benchmark’a özel sürücüler
  • Problemlere oldukça açık, uygulamaya ve sürüme özel optimizasyonlar

Ç.N: * Occlusion culling: Ekranda görünmeyen nesnelerin taranmaması. Benchmark gibi kameranın izlediği yolun önceden bilindiği durumlarda, bu bir hile olarak kabul ediliyor.

Valve bu gelişmeler konusunda çok endişeli çünkü kullanıcılar yeni donanım ve yazılımları benchmark rakamlarına bakarak alıyorlar. Buradaki problem, yapılan optimizasyonların, bu kartlarda oyunların gerçek performansı ile ilgisinin olmaması. Gabe Newell: “Müşterilerimiz çok bozulacak ” diyor…

Bir cevap yazın