Treyarch: “Modern Warfare 2’den Hiçbir Şey Almadık”

Treyarch patronu Mark Lamia, sonbaharda raflarla buluşacak yeni Call of Duty oyunu Black Ops hakkında iddialı demeçler vermeye devam ediyor.

Treyarch’ın Black Ops’u belki de Modern Warfare 2’den çok daha iyi bir oyun olacak. Ancak iyi bir oyun olmakla başarılı bir oyun olmak arasında dağlar kadar fark var ve öyle sanıyoruz ki Treyarch patronu Mark Lamia, Call of Duty: Black Ops’la Modern Warfare 2’yi hem kalite hem de başarı (yeşil dolarlar) anlamında geride bırakabilme hedefinin baskısını omuzlarında hissediyor. Zira son günlerde verdiği demeçlere bakılırsa Mark Lamia, ufak bir “rüştünü ispat etme mücadelesi” veriyor kendi çapında (eleştiri anlamında söylemiyorum tabi).

Infinity Ward’un muhteşem Call of Duty deneyimlerinden sonra bunu geride bırakabilecek bir oyun geliştirmek zorunda hissetmek de gerçekten zor olmalı.

İşte CVG’ye konuşan Mark Lamia’nın bu duruma vurgu yapan bir soruya verdiği yanıt:

“Black Ops üzerinde çalışmaya Modern Warfare 2 çıkmadan bir yıl önce başladık. Bu yüzden Modern Warfare 2’yi nasıl geride bırakırız sorusunu kendimize sormadık; çünkü onlar kendi oyununu biz kendi oyunumuzu geliştiriyorduk. Tamamen iki farklı geliştirici ekip olarak.

 

Düşündüğümüz tek şey yeni bir Call of Duty oyunu yapacağımız ve insanların muhteşem bir deneyim beklediğiydi. Elbette Infinity Ward’un muhteşem bir oyun yapacağından kuşkumuz yoktu; ancak Modern Warfare 2 henüz çıkmamıştı ve ondan bir şey almadık, almayacaktık da.

 

Bu tamamen bizim ne yaratmak istediğimizle alakalı ve bu da oyunculara çeşitlilik sunacak ve Call of Duty’e geri çekecek yeni ve taze bir deneyim.”

Ne gariptir ki benzer sözleri Call of Duty: Modern Warfare’den hemen sonra çıkan Call of Duy: World At War için de duymuştuk. Umudumuz Black Ops’un World At War’dan daha büyük bir başarıya imza atıp, bize gerçekten yeni ve çeşitlilik sunan bir deneyim yaşatması. Sanırım bunu görmek için de 9 Kasım’ı beklememiz şart.

4 Yorum

  1. efsane

    Treyarch çok yanlış konuştu bişey almadık diyor ama CallofDuty 4:Modern Warfare’nin motoru olan İnfinity Ward’un uzun uğraşlar Sonucu “Proprietary” motorunu yaptı ve o motoru Treyarch CallofDuty World At War için kullandı ve bişey almadık diyor ayrıca aralarında İnfinity Ward’la yardınlaşmada oldu ve yeni oyundada İnfinity Ward’un CallofDuty Modern Warfare 2’nin Trailerinde Emınem’in “Till I Collapse” şarksı ve bu oyundada yine Eminem’in “Won’t Back Down” adlı şarksı var Treyarch bunu nerden esinlemiş olabilir.Trayarch’ın yapmış olduğu CallofDuty World At War oyunu Olağan Üstü MUHTEŞEM ve en sevdiğim oyunlardandır.Ama Treyarch böle konuşmaması gerekti. 

  2. Uğur Yurtsever

    Evet, oyun motoru konusunda size katılıyorum. Ancak Infinity Ward’un geliştirdiği bu motor Activision malı oldu. Yani bir anlamda bu motor, Activision’ın planladığı yeni CoD oyunları için geliştirilmişti.

    Ayrıca her iki oyunda kullanılan Eminem şarkıları, IW veya Treyarch’ın değil Activision’ın seçimiydi.

  3. Oruç Dim

    Bu arada konuyla azıcık ilgili azıcık ilgisiz olacak ama trailer için Won’t Back Down’ı öyle ilginç kesmişler ki sanki oyunla ilgili gibi olmuş 😀

    “Cadillacs, Coupe Devilles
    Brain dead rims yeah stupid wheels
    Girl Im too for real
    Lose your tooth and nails
    Try to fight it, try to deny it
    Stupid you will feel
    What I do, I do it well
    Shooting from the hip, yeah boy shoot to kill” (Burada kurşun ağır çekimde hedefini buluyor falan)

    Whats they saying? Where’s thunder there’s lightning
    And they say that it never strikes twice in the same place
    Then how the fuck have I been hit six times
    In three different locations
    On four separate occasions?
    And you can bet your stanking ass
    That I’ve come to smash everything in my path
    Fork was in the road took the psychopath
    Poison ivy wouldnt have me thinking rash”

    Hiç ilgisiz bir şarkıyı azıcık da olsa ilgili hale getirebilmişler yani, şaşırdım 😛

Bir cevap yazın