Syndicate İnceleme

Starbreeze’den Beklenmeyen Hareketler

Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay, Chronicles of Riddick: Assault on  Dark Athena ve The Darkness oyunlarından tanıdığımız Starbreeze Studios’un elinden çıkmış bir yapım Syndicate (eski bir strateji oyununun genel atmosferi korunarak FPS biçiminde modernize edilmiş versiyonu diyebiliriz) ve yapımcının FPS’ler konusunda deneyimli olduğunu oyunun büyük çoğunluğunda hissedebiliyorsunuz. Silahların sesleri oldukça tok, ateş ettiğinizde ve karşınızdakini vurduğunuzda hasar verdiğiniz hissini alıyorsunuz. Bir FPS oyunun en önemli kısımlarından birisini bir çok FPS oyunundan daha iyi beceriyor Syndicate, keşke oyunun diğer kısımlarına  da bu kadar özenilseymiş demeden duramıyorum.

Oyun mega şirketlerin hükümetin ve ordunun yerine geçtiği (veya yönettiği, oyun hiç birşeyi tam anlatmıyor zaten) ve insanların beyinlerine yerleştirilen çipler sayesinde hem şu anda içinde yaşadığımız gerçeklikte, hem de dijital ortamda aynı anda bulundukları ve bu sayede sürekli bilgi akışına sahip oldukları bir gelecekte geçiyor. Bu mega-şirketler sürekli bilgi için savaş halinde ve biz de bu şirketlerden birisi olan Eurocorp için çalışıyoruz. Oyunun anlattığı hikaye ne yazık ki bu kadar. Oyun dünyasının geri kalanını oyun sırasında bilgi merkezlerinden edindiğimiz, sadece uzun yazılardan oluşan log’lar sayesinde öğreniyoruz.  Keşke bu log’lar video veya ses içerseymiş zira bir anda aksiyondan kopup bunları okumaya başlamak pek doğal gelmiyor. Oyunu oynarken hep aklıma Metal  Gear Solid 4’ün ve MAG’in PMC tanıtım videoları geldi. O tip videolar bu oyuna cidden çok yakışırmış. Ancak oyunun diğer kısımlarına olduğu gibi bu kısmına da pek özen göstermemişler ne yazık ki.

Oyundaki mekanların çok fazla bahsedilecek bir yanı yok, zaten oyun herşeyi mega-şirketlerin yönettiği distopyan bir gelecekte geçtiği için olabildiğince minimalistik bir tasarım kullanılmış. İşte tam olarak bu sebepten dolayı neden daha fazla bölüm tasarlayamadıklarını anlayamıyorum. Cidden, bu oyun için daha fazla mekan tasarlamak bu kadar zor muydu? Hikayeye de yapılacak ufak eklemelerle bu oyun çok rahatlıkla 8 saate çıkıp çok daha doyurucu bir oyun olabilirmiş açıkçası. Ancak muhtemelen dağıtımcının oyunun erken çıkması konusunda ısrarı içeriğin bu kadar güdük kalmasına sebep olmuş.

9 Yorum

  1. Sabertooth

    Hadi CoD u BF yi adamlar bizim derdimiz MP oyuncuları diyor ondan SP güdük kalıyor oyun süresi bakımından onu anlıyorum da. Sadece SP si olan oyunu 4 saatlik yapmak. Adamlar oyunu moyunu sallaypı eşli batak oynadılar herhalde. Kaybedenler de oyunu çıkardı 😀

  2. Onur

    Denizin söylediği doğru oyuncu ile alakası yoq bence oyunda bi hata var 2. bölümde f basıyorsun düşüyor adam ama yardımcı olabilcek varsa bu konuda söylesin bilmeden yorum yapmayın kerem arkadasım

  3. Onur

    Konu güncelleyin 2 .bölümdeki hata çözüldü grafikleri low yap yani ekran modunu düşür ben öyle yaptım oldu şimdi 11. bölümde hata var yine o daha çözülemedi çok hata var bu oyunda 😀 bide çok haksızlık yapıolar bu oyuna diolar

Bir cevap yazın