StarCraft 2 Beta: Oyun Başarımı İncelendi

StarCraft 2 Kapak

StarCraft 2

İlk StarCraft Mart 1998 sonunda çıktığından beri 10 yıldan fazla zaman geçti. İlk Terran eğitici bölümlerinden biri ardı arkası kesilmez Zergling sürülerinin saldırılarına belli bir süre dayanmaktan ibaretti. Oyunu ilk oynadığımda birkaç ay önce yayınlanmış Starship Troopers filmiyle hemen beznerlikler kurmuştum. Bugün biraz garip gelse de, o zamanlar 640×480 ekranda Zergling sürülerinin bardaktan boşanırcasına doluşması bana muhteşem gelmişti. Sınırlı grafik özelliklerine rağmen StarCraft gerçek zamanlı strateji (RTS) türünün tanımını yapan, belki de tüm zamanların en önemli RTS’sidir. Oyun toplam 10 milyon adetten fazla satılmıştır, yalnızca World of Warcraft ve The Sims daha yüksek satış rakamlarını yakalamışlardır.

10 yıldan yaşlı bir oyunun başında ciddi ciddi zaman geçirilir mi sizce? Evet, inanmazsınız Starcart hala oynanıyor. Battlenet üzerinde onlarca oyun odası sizleri bekliyor. Bu eser “bilindik” PC oyunlarının yaşam döngüsüne ardıyla gülmeyi sürdürüyor. Hatta oyun Güney Kore’de bir gösteri konusuna dönüşmüş durumda ve oyuncu gençler yıllık 6 (belki 7) haneli maaşları cebe indiriyorlar.

StarCraft 2 Zerg Mukus

StarCraft 2 Zerg Mukus

Bir şekilde Starcraft bir oyundan beklenilen her şeyi karşılamıştı ve bu özelliğine saygıda kusur etmeyen üreticisi (Blizzard Entertainment) yıllar içinde birçok güncelleme paketi de yayınladı. Peki StarCraft’ı bu kadar popüler yapan neydi? Üç tane ırkın birbiriyle kusursuzca dengelenmesi mi? Oyun tam da ilgi çekecek kadar karmaşık, ama milyonları korkutmayacak kadar da basit bir ucube miydi? Diziye yeni katılacak oyunlar da bu başarıyı sürdürebilecekler mi? Şu anda tahminlerde bulunmak için oldukça erken, anca kesin olan bir şey var, StarCraft 2’nin gerçekten çok büyük bir kıyafeti doldurması gerekiyor.

Size garip gelebilir, ancak eski oyunun grafiklerinin iyileştirmesi ve belki birkaç tek oyunculu görevin eklenmesi benim için yeterli olabilirdi (ç.n. benim için de). Yeni birimlerin eklenmesi konusunda bile şüpheliydim, çünkü büyüyü bozmasından endişeliydim. Ancak ben Blizzard Entertainment değilim ve Blizzard Entertainment da aslının gelişmiş bir kopyasını yapıp koyvermiş gibi durmuyor. StarCraft 2 aslında atasından oldukça farklı bir eser, her ne kadar temelde herşey aynı gibi görünse de, eski stratejilerinizin çalışmasını pek beklemeyin. Örneğin Terran Wraith tarih oldu, yani havadan havaya görünmez olabilen bir Terran biriminiz artık yok. Protoss Dragoonlar da tarih olanlardan ve Zerg mukusu da (sümüğü diyelim) artık çoğu binanın çevresinde kendiliğinden oluşmuyor ve Overlordlar tarafından yenilenmesi gerekiyor. Overlordlar da artık görünmez birimleri göremiyorlar. Güçlü ve güçsüz yanlarıyla birçok yeni birim de oyuna eklenmiş. Stratejik açıdan ilk oyundan farklar belki de benzerliklerden daha çok ve bunun oynanışı temelinden değiştireceği kesin.

Yine de arayüz aynı ve ismi de yine StarCraft (büyülü sözcük işte). Eğer bir yerde birilerinin (en) düşük çözünürlükte StarCraft 2 oynadığını görürseniz, biraz da dikkatsizseniz, eski oyunu oynadığından şüphe bile etmez yanından geçer gidersiniz. Bu yüzden her ne kadar StarCraft 2 farklı bir oyun olsa da, mekanı yadırgamayacağınız kesin.

StarCraft 1 - StarCraft 2

StarCraft 1 - StarCraft 2

Temel özellikler ise neredeyse aynı. Terranlar’a destek depoları ve kışla lazım, Zergler yine mukus üzerindeler ve sürüler halinde ürüyorlar ve Protosslar’ın yapıları da eskisi gibi “probe”un bıraktığı enerji toplarından vücut buluyor. Evet, arayüzde bazı değişiklikler var ancak bu yalnızca işinizi kolaylaştırmak için, oyunu kesinlikle değiştirmiyor. StarCraft 2 boşta duran işçilerinizi gösteriyor ve (şükürler olsun) asıl oyundan daha fazla birimi tek bir hamlede seçebiliyorsunuz.

Grafikler nasıl peki? Evet, 4:3 yanında 16:9 görüntü oranına da destek gelmiş. Ancak eski 640×480 karşısında saatlerini (günlerini) geçirmiş olanlara 2560×1600 biraz gerçeküstü gelebilir. En düşük çözünürlük ise artık 1024×768. Ancak haritanın tümünü görmeye falan kalkmayın, çünkü görüntüyü o kadar uzaklaştırmanıza izin yok.

Starcraft 2 4:3-16:9

Starcraft 2 4:3-16:9

Çözünürlük artmış ancak oyuncunun gördüğü alan değişmemiş. Ancak yeni geniş ekranlara sahip oyuncular eski 4:3 olanlardan bir miktar daha fazlasını görebiliyorlar. Birimlerin gözalıcı ayrıntılarını görmek için yaklaşabiliyorsunuz, ancak haritanın tümünü görecek kadar uzaklaştırma yapmanıza izin verilmemiş. Oyuna katılım duygusu çok iyi ve bir çok gözalıcı görsel etki buna katkıda bulunuyor. Arayüz gibi, eski oyunun sanatı da yeni oyunda aynen korunmuş. Eski oyunu oynamış herhangi biri kimin Terran, Zerg veya Protoss birimi olduğunu bir bakışta anlayabilir, hatta ilk kez görüyor olsalar bile.

StarCraft 2 Yakın Plan

StarCraft 2 Yakın Plan

Özetlersek StarCraft 2’nin aslıyla hemen hemen aynı arayüze ve sanata, ancak daha iyi ve güncel grafiklere sahip olduğunu söyleyebiliriz. Ancak stratejinin umduğumdan çok daha fazla değişikliğe uğramış olduğunu da belirtmeden geçmeyeyim. Her ırka yeni birkaç birim veya icat ekleyip yeni bir oyun çıkarmamşışlar, StarCraft 2’nin oynanışı aslına göre oldukça farklılaşmış. Bu iyi mi, kötü mü peki? İlk oyunun daha basit lezzetinden tatmış biri olarak açık söylemem gerekirse, yeni ayrıntılardan biraz ürktüm. Ancak oyunun beta halinde bile son derece keyifli olduğunu ve Blizzard Entertainment’ın oyuna hakettiği saygıyı ve özeni gösterdiğini belirtmeliyim.

Peki başarım nasılmış bakalım? Hepimiz bu yazıyı bu yüzden okuyoruz değil mi? Blizzard Entertainment’ın eserleri daha eskice donanımlarda bile çalışabilmeleriyle ünlüdür. Bakalım yeni StarCraft 2 de bu sınıfa giriyor mu. Bence sonuçları oldukça ilginç bulacaksınız.

8 Yorum

  1. GürcanBey

    Güzel bir analiz olmuş.Betasını oynadığım kadarıyla 8800 Gt en yüksek ayarlarda bu oyunun üstesinden geliyor tabi beta olması sebebiyle biraz kare atlamaları oluyor.Oyunu beğendim ama yinede Company of heroes kadar beni etkilemedi.Bakalım,Haziran’da çıksada oynasak.

  2. RP

    Düzeltme 1:

    “…eskisi gibi “drone”un bıraktığı enerji toplarından vücut…”

    Drone değil probe olacak.

     

    Düzeltme 2:

    “Zerg mukusu da (sümüğü diyelim) artık binaların çevresinde kendiliğinden oluşan bir şey şey değil ve Overlordlar tarafından yenilenmesi gerekiyor.”

    Hayır, binaların kenarında kendiliğinden oluşuyor. Overlord ile de oluşturulabilir ama bu bir ek özellik.

     

  3. gouranga

    C2D E5300-2GB ram ve onboard ekran kartında 1440*960 çözünürlükte düşük ayarlarda çok rahat oynanıyor.Test ettim.Yani ilk oyun gibi sistem dostu.Gönül rahatlığı ile herkes oynayabilecek diyebilirim.

    • stra

      tekdüze basit bi oyun çok abartılıyo, grafik motoru çok eski o yüzden eski makineler bile kaldırır ama bunu sanki yeni bi teknoloji gibi anlatmak insanları kandırmak olur .ayrıca oyun fikir olarakta ayrıntı olarak çok eski şu anda piyasadaki strateji oyunlarının içinde en kötü durumdaki olanı bence.

  4. serdar

    selam beyler bende pentium dual core cpu e6300 @2.80 ghz işlemcim var 4 gb ram we msi r4850 ekran kartım var 1 gb a 256 bitlik oyunda sapıtmalar oluyo recomended yapınca ayarları mediumda bile kasıyo sizce bunun nedeni nedir ?

Bir cevap yazın