Star Wars: The Old Republic Performans İncelemesi

Görüntü Kalitesi ve Ayarlar

Oyun Simutronics’in HeroEngine isimli motorunu kullanıyor. Yaptığımız deneyler iki grafik ayarının oyun performansını önemli ölçüde etkilediğini gösteriyor: Bloom ve Shader detayı. Diğer seçenekler ise en yüksek ayarlarda bile performansa çok büyük bir darbe indirmiyor.

Star wars the old republic ayarlarAncak ne yazık ki Shader detayını düşürdüğümüzde gölgeler kayboluyor (basit yuvarlak gölgeler dışında). Hemen aşağıda, oyunun önceden ayarlanmış düşük (low) ayarlı haliyle (bloom kapalı, shader düşük) önceden ayarlanmış yüksek ayarlı (bloom açık, shader en yüksek) hali arasındaki kalite farkını görebilirsiniz.

Star wars the old republic detay karsilastirma

Düşük ve yüksek detay karşılaştırma. Gölgelere dikkat!

Gördüğünüz gibi gölgeler oyuna çok büyük bir derinlik hissi katıyor ve yüksek detay seviyesi çok açık bir şekilde daha üstün. Yalnız genel detay seviyesi ne olursa olsun gölge kalitesinin oldukça düşük olduğunu söylemeliyim. Karakteriniz bir ağacın altına yürüdüğünde gri bir blokla kaplanmış gibi gözüküyor. Her halükarda World of Warcraft’ta olduğu gibi çizgi filmsi grafikler düşük detay seviyesinde bile kabul edilebilir bir kalite sunuyor. Böylece zayıf sisteme sahip olan oyuncular da oyundan keyif alabilirler.

Bütün oyunlar gibi Star Wars: The Old Republic de keskinliği yumuşatma (anti-aliasing-AA) tekniğinden faydalanıyor. Bu noktada işler biraz karışıyor. Oyun içi AA ayarı betada kapalıydı ve bizim de başka bir çözüm geliştirmemiz gerekiyordu. Keskinliği yumuşatma ayarını AMD’nin Catalyst sürücüsünden açtığımızda çalıştı; fakat Nvidia’nın GeForce tabanlı kartlarında çalışmadı. Birazcık araştırma yaptığımızda 4xMSAA (çoklu örneklemeli keskinliği yumuşatma) ayarının “client_settings.ini” dosyasına “AntiAliasingLevel = 4″ satırını eklediğimizde açılabildiğini keşfettik. Yalnız bu çözüm de GeForce’larda çalışırken Radeon’larda çalışmadı (6900 serisi dışında). Bu karışıklık dışında- ki çok yakın bir zamanda çözülmesini bekleyebiliriz- tüm donanımların keskinliği yumuşatma performansını test etme imkanı bulduk. Tabii farklı çözüm yollarıyla… 

Star wars the old republic aa karsilastirma

Keskinliği yumuşatma karşılaştırması.

Ancak ne yazık ki oyunda çoklu örneklemeli keskinliği yumuşatma ayarından faydalanmayan bazı saydam dokular da bulunuyor. İyi haber ise; hem AMD’nin uyarlanabilir AA ayarı, hem de Nvidia’nın saydam AA teknolojisi bu oyunda çalışıyor. Yukardaki ekran görüntüsünde de gördüğünüz gibi her iki AA tekniği de bitki örtüsünün kalitesini önemli ölçüde arttırıyor. Ancak performans üzerinde de bazı olumsuz etkileri olduğunu söylemem gerek.

3 Yorum

  1. M8RT

    koşuşturma sorunu gerçekten çok can sıkıcıydı.
    yarım saatlik taxi olayı her ne kadar biraz işi kolaylaştırsa da keşfettiğiniz bölgelerdeki “kiosk”ları gidip açmayınca buralara taxi yapamamak (ilk mmorpg oyunum – wow mow bilmem), hikayeleri tamamlamayı epey angarya haline getiriyor…
    iletişimse başka bir sorun, görevleri büyük çoğunluğunu ille yüzyüze almak ve bitirmek zorunda olmak, ulaşım sisteminin eksikliğiyle beraber çok can sıkıcı hale geliyor. sormadan edemedim kendime ne yani herifler ışık hızını bulmuşlar ama her yerde telefon çekmiyor mu?

    bu 2 sorun haricinde oyun tek kelimeyle muhteşem, 2 haftada star wars kaşıntımı aldı götürdü, çok etkileyici olmuş kesinlikle. kotor 3 değil ya bu diye burun kıvırmamak lazım, alıp oynamak lazım!

    • Uğur Yurtsever

      Oyun bir MMORPG. Yani devasa çevrimiçi rol yapma oyunu. Binlerce insanın birlikte oynadığı, ama aynı zamanda tek kişilik bir hikaye örgüsü ve içeriği de olabilen bir tür. Çok bilinen bir örnek olarak World of Warcraft gösterilebilir.

Bir cevap yazın