Star Wars: The Old Republic Performans İncelemesi

Devasa çevrimiçi oyunlar (MMO), çok nadiren Star Wars: The Old Republic kadar büyük bir heyecanla beklenir. Biz de efsane oyun geliştirici BioWare ile Star Wars destanının bu son bebeğine yakından bakıyoruz ve size akıcı performans elde etmek için nasıl bir donanıma sahip olmanız gerektiğini söylüyoruz.

Star Wars: The Old Republic, tüm zamanların en saygıdeğer bilim kurgu eserlerinden birine dayanıyor ve BioWare ise muhtemelen gezegendeki en itibarlı rol yapma oyunu geliştiricisi. Yani daha şimdiden Star Wars: The Old Republic’in (ki bu BioWare’in ilk MMO denemesi) 22 Aralık’ta raflara çıktığında büyük bir patlama yaratacağını düşünüyor olabilirsiniz.

Aynı şekilde Lucas Arts/ Sony Interactive kombosu, 2003 yılında Star Wars: Galaxies piyasaya çıktığında yenilmez olarak görülüyorlardı. Oyun, ilk başta yarattığı büyük sükseyi uzun süre devam ettirebildi mi, tartışılır. Artık neredeyse hiç oynayanı kalmamış Star Wars: Galaxies, Star Wars: The Old Republic’in halka açılmasından 5 gün önce tamamen kapatılacak. Buradaki ders şu sanırım; muhteşem bir fikri mülk ve sağlam bir geliştirici başarının garantisi değil…

Star wars the old republic 1

Bu vibroblade bir lightsaber kadar seksi değil.

Bunları düşünerekten Star Wars: The Old Republic’i uzunca bir süre oynadık, oyunun beklentileri gerçekten karşılayıp karşılayamayacağını görebilmek için. Star Wars: The Old Republic, MMO’ları bir sonraki seviyeye taşıyacak oyun olabiliecek mi? Ya da şu ana kadar kimsenin dokunamadığı World of Warcraft’ı tahtından edecek kadar iyi mi? Cevap yüksek sesle bir “belki”…

Star wars the old republic 2

İlk olarak oyunun evreniyle başlayalım. BioWare, tamamen tek kişilik bir deneyim sunan rol yapma oyunu Star Wars: Knights of the Old Republic’i 2003 yılında piyasaya çıkarmıştı hatırlarsanız. Bu oyun, hepimizin bildiği ve çok sevdiği filmlerin 4000 yıl kadar öncesinde geçiyordu. Dahice hazırlanmış bu kurgu, firmaya filmlerden bağımsız olarak gelişen kendi Sith/Jedi çatışmalarını ve özgün hikaye örgüsünü yaratmak için inanılmaz bir esneklik sağlamıştı. Star Wars: The Old Republic ise bizleri bu oyunun 300 yıl sonrasına; Jedi’lar ile Sith’ler arasında 28 yıl süren Büyük Galaktik Savaş’ın ardından yaşananlara götürüyor. Bu eski cumhuriyet günlerinde etraftca bolca Jedi ve Sith görmek gayet normal. Tabii bunların dışında ziyadesiyle kaçakçı, ödül avcısı, imparatorluk ajanı ve asker de mevcut. Oyuncular da sekiz farklı sınıftan birini seçebiliyorlar (Yani Galactic Republic ve Sith Empire tarafları için dörder tane).

Oyun geçmişte geçmesine rağmen, sanat yönetimi bildiğimiz Star Wars. Görsel stil ise gerçekçilikten ziyade daha “çizgi filmsi”. Tıpkı Star Wars: KOTOR gibi.

Star wars the old republic 3

Tüm zamanların en büyük Holocron'u?

Şimdi de oyunun neleri iyi yaptığıyla devam edelim.

Görevler ve ilerleme hissi gerçek BioWare tarzını yansıtıyor. Tüm diyaloglar seslendirilmiş. Cevaplar yalnızca NPC’lerin sizin hakkınızdaki düşüncelerini değil aynı zamanda karakterinizin özelliklerini de etkiliyor. Karakter yetenekleri tek kelimeyle muhteşem. Dahası gerçekten evrenin kaderini etkileyecek önemli olayların ortasında olduğunuzu hissediyorsunuz. Star Wars: The Old Republic’in bir MMO’da gördüğümüz en iyi tek kişilik deneyimleri yaşattığını söylersek yanlış olmaz. Evet deneyimler diyorum. Toplam sekiz sınıf var (her taraf için dörder tane) ve bu sınıfların her biri kendi, eşsiz hikaye örgüsüne sahip.

Bu, yalnızca tek bir hikayenin sekiz farklı bakış açısından anlatıldığı bir deneyim demek değil. Tam aksine diyaloglar, mekanlar ve ilerleme hissi büyük oranda seçtiğiniz sınıfa göre değişiyor. Bu devasa içeriğiyle gerçekten etkileyici bir girişim ve BioWare oyunun oynanabilirliğini bu denli genişlettiği için övgüyü hak ediyor kesinlikle.

Star wars the old republic 4

Beşinci Element'i hatırlayan?

Oyun dünyası size bazı mekanların devasa olduğunu hissettiriyor; ancak bunların büyük bir kısmının göz boyama olduğunu söyleyebiliriz. Örneğin Coruscant’ta uçan taksiler, sizi bir bölgeden diğerine geniş bir şehir manzarası eşliğinde taşıyor. Lakin oynanabilir mekanlar, bu geniş alanların ufak bir parçası oluyor genellikle. Yine de kuşkusuz asıl önemli olan; oyunun, galaksi çapında bir Star Wars deneyiminin içini dolduracak şekilde devasa bir hisse sahip olması. Bunu da başarıyor.

Star wars the old republic 5

Gezegen büyüklüğünde bir şehir...

Peki oyun neyi yanlış yapıyor? Açıkçası en önemli şikayetim, görevler arasında büyük boş alanlar bulunan devasa bölümler. Zamanınızın önemli bir bölümünü sadece bir noktadan diğerine gitmekle harcayacaksınız ve oyun dünyası harika görünüyor olmasına rağmen bu uzun yolculuklar pek de ilgi çekici değil.

Star wars the old republic 7

Yine de oyunun Star Wars hayranlarını bir çırpıda içine çekecek, harika bir deneyim sunduğu bir gerçek. İlerleyen haftalarda oyunun detaylı bir incelemesini de sitemizde bulabileceksiniz. Şimdilik merak ettiğiniz en önemli konuya geçelim ve Star Wars: The Old Republic’i akıcı bir şekilde oynamak için nasıl bir konfigürasyona sahip olmanız gerek hep birlikte analiz edelim.

3 Yorum

  1. M8RT

    koşuşturma sorunu gerçekten çok can sıkıcıydı.
    yarım saatlik taxi olayı her ne kadar biraz işi kolaylaştırsa da keşfettiğiniz bölgelerdeki “kiosk”ları gidip açmayınca buralara taxi yapamamak (ilk mmorpg oyunum – wow mow bilmem), hikayeleri tamamlamayı epey angarya haline getiriyor…
    iletişimse başka bir sorun, görevleri büyük çoğunluğunu ille yüzyüze almak ve bitirmek zorunda olmak, ulaşım sisteminin eksikliğiyle beraber çok can sıkıcı hale geliyor. sormadan edemedim kendime ne yani herifler ışık hızını bulmuşlar ama her yerde telefon çekmiyor mu?

    bu 2 sorun haricinde oyun tek kelimeyle muhteşem, 2 haftada star wars kaşıntımı aldı götürdü, çok etkileyici olmuş kesinlikle. kotor 3 değil ya bu diye burun kıvırmamak lazım, alıp oynamak lazım!

    • Uğur Yurtsever

      Oyun bir MMORPG. Yani devasa çevrimiçi rol yapma oyunu. Binlerce insanın birlikte oynadığı, ama aynı zamanda tek kişilik bir hikaye örgüsü ve içeriği de olabilen bir tür. Çok bilinen bir örnek olarak World of Warcraft gösterilebilir.

Bir cevap yazın