‘Shader’ savaşlarında OpenGL’ye Carmak’tan destek

Oyun tanrısı John Carmack, giderek kızışan ‘shader’ savaşlarında OpenGL’ye icazet verdi. Carmack, elinde 3Dlabs’ın P10 kartı olduktan sonra, Nvidia Cg uzantıları “amaca en uygun seçimi” sunsa bile, shader cephesinde OpenGL 2.0 uzantılarını kullanabileceğini söylüyor. Carmak’ın çeşitli sitelere göndermeyi adet edindiği .plan dosyalarının sonuncusunda verdiği bilgiye göre, OpenGL 2.0 platformuna port etme işlemi çok iyi gittiği için, geliştirilmekte olan Doom 3.0’un tüm uygulamalarının arka planında OpenGL kullanacağını belirtiyor. Bunun bir shader savaşından çok bir dil savaşı olduğunu söyleyen Carmack, Nvidia Cg gibi yüksek seviye dilleri de grafik geliştiriciler için kaçınılmaz görüyor.



Haberin detayı için bkz. The Register USA

Bir cevap yazın