RAGE İnceleme

Beğendiniz mi?

ID Software…  FPS’lerin babası, Doom’un, Quake’in, Wolfenstein’ın yapımcısı, John Romero gibi megalomanların mimarı, her yüzyılda bir oyun çıkaran ancak çıkardıkları oyunların tekrar tekrar oynandığı, 10-15 senedir oyun dünyasıyla haşır neşir olan herkesin az çok ismini bir yerlerden duymuş olduğu efsane firma. Her ne kadar oyunlarının ömrünün bir Valve’ın oyunları kadar olmasa da (bunda ID’nin evrenlerinin tek ve bütün bir evren olmamasının, oyunların sık sık hikayeyi yeniden başlatıp bir sonraki oyunda aynı hikayeyi devam ettirmemesinin büyük payı var elbette)  oldukça uzun olduğunu hala deliler gibi Quake, Quake 2 ve Quake 3 oynayan oyuncuların varlığından anlayabilirsiniz. Her ne kadar bu üç oyundan sonra adam gibi, bu oyunlar kadar tutacak bir çokluoyunculu oyun yapamasalar da (Doom 3, Quake 4 ve Enemy Territory: Quake Wars sunucuları neredeyse tamamen boşalmış durumda) oyun dünyasına bu üç oyunla bile çok şey kattıkları bir gerçek.

Rage 1

Biliyorum, ID'den çok sağlam bir oyun bekliyordunuz ama...

Ancak inovasyon konusunda ID’nin günahları oldukça fazla. Özellikle 2000’lerden sonra oyun sektörünü lanetleyen “bir şeyin daha fazlası, eğer kaliteliyse her zaman satar” mantığını oyun dünyasına getiren isimlerden ID Software. RAGE’e kadar yeni fikirlerden ölesiye kaçtıklarını ve bıkmadan usanmadan 90’lı yıllarda popüler olan markalarının devam oyunlarını yaptıklarını biliyoruz. Hatta bu duruma öylesine alışmıştık ki ID’nin yeni bir IP üzerinde çalıştığı haberi EA’in Dead Space’e ve Mirror’s Edge’e dağıtımcılık yaptığı, sektörün yeni fikirlere açık olduğu bir dönemde bile tüm sektörde yankı uyandırdı. Anlayacağınız üzere bu konuda ID Software’in öyle kötü bir ünü var ki böyle bir dönemde bile bu haber hem sektördeki insanları hem de oyuncuları oldukça şaşırttı.

ID Software’in ilk defa risk alıp başarılı olup olmayacağını bilmediği bir projeye adım atmasını herkes stüdyonun olgunlaştığının bir göstergesi olarak algıladı elbette. Tamam, ID oldukça eski bir firma ve oyun dünyasında yaygın olarak kullanılan bir çok konseptin yapımcısı olabilir ama kimse kullandıkları teknoloji dışında olgun bir firma olduğunu söyleyemez bana kalırsa. Sıfırdan yeni bir evren yaratmalarının sektörde bu kadar şaşkınlıkla karşılanması da bu söylediklerimi onaylar nitelikte zaten.

Yine de herkesin ID’nin yeni bir evren yaratmasını desteklediği söylenemez: Zaman zaman firmanın uzun soluklu hayranları bile forumlarda “bunun yerine Doom 4 yapın, bildiğiniz işten şaşmayın!” gibi yorumlarda bulundular. Ancak ID “OpenGL geliştiricisi” olarak anılmaktan sıkılmıştı anlaşılan ve yolundan dönmemeye kararlıydı. Derken RAGE’den bir sürü haber almaya başladık: Oyunun evreni sürekli tekrar başlamayacak, bunun yerine çıkan yan oyunlarla birlikte oldukça tutarlı bir evreni olacak, konsollarda 60 FPS hızında çalışacak, Xbox 360’ta üç disk olacak ve yüklemek için oldukça fazla (yaklaşık 22 GB) yer isteyecek, oyunun senaryosu on beş saat kadar sürecek ve sıradan çokluoyunculu modları olmayacaktı.

Rage 10

Zaman zaman RAGE’e karşı garip duygular beslesem de bu süreçte oldukça pozitiftim açıkçası. İnanılmaz olmasa da iyi bir oyun olacağını, çokluoyuncu kısmını yıllarca oynayacağımızı, tatmin edici bir tek kişilik senaryo sunacağını, yıllarca unutamayacağımız bir oyun olacağını düşünüyordum.

Kesinlikle beklediğim bu… “şey” değildi.

19 Yorum

  1. onur_

    Daha fazla katılamazdım. Oyuna 60 dolar bayılmamış olsaydım bu satırlara tepki gösterebilirdim ama harbiden Carmack kocaman bir faile imza atmış. Bence artık çenesini kapatıp meydanı başkalarına bırakmalı. Uzaya falan çıkmıyo muydu bu mekik yapıp çıksın artık. Ne varsa Valve’de var Blizzard’da var.

  2. Ziyaretçi

    İncelemenin her satırına her kelimesine sonuna kadar hak veriyorum ve katılıyorum. Oyun tam bir hayal kırıklığı! Zaten incelemenin ilk başında da dediği gibi oyuna başladığınız ilk sahnede kaplamaların yenilendiğini görünce ilk şokunuzu yiyorsunuz! Bomboş bir oyun olmuş. Ayrıca bana oyun Red Faction’ın birebir kopyası gibi geldi konusu görev yapmalar felan ama inanın Red Faction daha eğlenceli!

  3. Ziyaretçi

    Ya arkadaşlar,yahu vatandaşlar,yav romalılar,siz ne bekliyordunuz Allah aşkına?Bakın Allahın adını verdim durum ciddi.Ulan açıp 2-3 video izleyen rage’in devasa bir balon olacağını görürdü zaten,ama yok hacı anca gidip id software’in gazlamalarını dinleyin,sanki adamlar kendi oyunları hakkında kötü konuşacak.Yabancı oyun sitelerine hiç girmiyorum zaten,abi ne para yedilerse bu oyunu çıkmadan efsane yaptılar,hah balon böyle söner işte

  4. gouranga

    Hani bu oyunu Borderlands ve Fallout ile kıyaslamayacaktık ya. İnsan ister istemez kıyaslıyor. Grafikler bu iki oyunun arasında gerçekçi mi değil mi belli değil. Borderlands in tarzı buydu ama bu oyun kabul edilemez durumda. Yan görevler ve karakterler inanılmaz sıkıcı. Fallout la benzerliği de fallout 3 ve vegas ta bulunan ofis masalarından bu oyunda da bolca var 🙂

    Bu oyuna 62 puan bence biraz fazla olmuş. Çünkü yerden yere vurulan duke nukem forever bundan çok daha eğlenceli bir fps deneyimiydi kanımca.

  5. Halit

    aylardır övdünüz övdünüz, onlarca haber yaptınız, şimdide yerin dibine soktunz. ne diyeyim DOOM un ahı çıktı.

  6. onur_

    Yani haber yapmasalar mıydı oyunla ilgili anlamadım? Ayrıca ben Rage’in övüldüğünü falan hatırlamıyorum burda. Hayatımda senin kadar başarıyla saçmalayan ve okuduğunu anlamakta güçlük çeken birini görmedim ben ya.

    • Halit

      yeni türev senmisin, yorum dünyasına hayırlı olsun. sana bi sır, bana bulaşma. bulanık oyunla sana iyi oyunlar.

  7. Ziyaretçi

    Bu oyun hakkındaki değerlendirmelere katılıyorum.
    Bende de çok büyük beklenti vardı.
    Oyunu kurup çalıştırınca ilk gözüme çarpan grafiklerin geç gelmesiydi.
    Grafik kartı sürücüsündendir deyip kafayı pek takmadım.
    Sonra görevler başlayınca, ne yalan söyleyeyim sıkıldım.
    Araç kullanımı beni dumur etti. Arcade oynuyorum sandım !
    Sonra yıkık şehirde bir tıp odasında masada duran ilaçlara ateş ettim, bomba attım.
    Milim yerlerinden bile zıplamadılar.
    Direkt oyundan çıkıp sildim.
    Duke Nukem bile çok daha iyiydi…

    • Ziyaretçi100

      sen her masadan duran cisme ateş edip tepki gostermesini beklersen daha cok oyun silersin. hatta bilgisayarında oyun olmaz o derece diyim.

      • gouranga

        Half-Life 2 de hemen hemen herşey hareket ediyordu? Hatta zombileri bişeyler fırlatarak geçtiğimiz komple bir bölüm vardı. Demekki bu imkansız değil, en azından bir oyun olurmuş bilkgisayarında 🙂

      • Ziyaretçi100

        gravity gun silahının hakkını verebilmek için belirli objeler (ozellikle kucuk olanlar) etkileşime girilebiliyordu. ama bu verdigin ornekten baska hicbir oyunda oyle bir madde detaycılıgı gormedim ben cunku oyunda bariz buna hizmet eden, buna ihtiyac duyan yapılar yok

  8. Ziyaretçi

    Bence ID konsolu unutsaydı kendisini pc’ye verseydi oyunun daha iyi olacağını düşünüyorum. En azından teknik olarak yani. Bu onların sebebi ilk konsol deneyimi olması yüzünden sanıyorum. Yamalarla daha iyiye gidebilir. Kim bilir belki RAGE 2 gümbür gümbür gelir. Tabii o saçma arabalı bölümler olmadan. 🙂 Oyunun en gereksiz yanı araba yarışı gibi kapışmaların olması bence. Sanki FPS’ye konsantre olamıyor insan.
    Oyunsuz kalmayın arkadaşlar.

    • Halit

      aynen katılıyorum, konsol kurbanı oldular, kendilerinide oyun camiyasına madara ettiler, konsol senin neyine, a ibiş. kendi kulvarında yoluna devam etsene.

  9. kuno

    ben bu sekiz saat sürmesine takıldım,yok öyle bir şey,oyunu hardcore levelda oynayın bakalım ondan sonra görün kapışma,combat,mücadele nasıl olurmuş,oyunun bir takım hataları olabilir ama artısı eksisinden fazla,siz bana inanın oyunu oynamayı beceremeyen veya yetersiz donanımı olan şahısların sözlerine kulak asmayın,zevkle oynanabilecek bir oyun

    • Oruç Dim

      Her inceleme yazarı oyunu normal seviyede oynamakla ve eğer zorluk seviyeleri ile ilgili farklı bir durum varsa bunu belirtmekle yükümlüdür. Oyun en zorda 23223123 saat sürse bile bu incelemeye yansımaz zira bu 23223123 saatin 2322315 saati ölüp tekrar başlamakla geçmektedir. Siz de takdir edersiniz ki Loading ekranlarını izlemekle geçirdiğiniz vakit oyun süresinden sayılmaz. Umarım konuyu yeterince güzel bir biçimde anlatmışımdır.

      Ayrıca oyunun en zordaki süresinin sizi inanılmaz derecede tatmin etmesi benim değil, sizin oyun oynama yetenekleriniz hakkında çok güzel bilgiler vermektedir zira oyunun süresi en zorda bile çok tatmin edici değil. Donanım ne alaka hiç anlamadım, onu nereden çıkardınız, oyunun PC için grafiklerinin yetersiz olduğunu Carmack bile kabul etti 🙂 Neyse, umarım bir dahaki sefere yorum yapmadan önce biraz düşünürsünüz, iyi günler.

      • Halit

        yeni bi tartışmanın fitilimi ateşleniyo hocam. ben mesela DOOM 3 ü 1 ayda bitirdim. bitmesin hesabı.

    • gouranga

      Oyunu 1600*1200 çözünürlük full detayda en zor seviyede bütün görevleri yapmaya kasarak oynadım, 14 saat civarı sürdü. Konsolları bilemem ama bir FPS için fazla kolaydı ve ağzımı açık bırakacak ne bir hikayeyle ne bir tasarımla karşılaştım. Verilen paraya zamana yazık denilebilecek bir oyun, quake4 ü çok daha fazla sevmiştim ben.

  10. Gökhan

    İlk görevi yaptıktan sonra baktım ki oyun boyunca birileri bize şunu yap bunu yap diyecek ve bizde gel sende yardım et demeden iyi yapayım diyip yapacağız. Dead Island’a benzettim o konuda… En son onu oynamıştım bu kafadan… Çok kötü oldu ya iyiki para verip almamışım ama 22 gb indirmiş olmakta çok koydu.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

css.php