Quakecon 2002 – 1. Gün

Giriş

Birkaç hafta önce Ultra Unreal adlı orta büyüklükte bir LAN partisinden haberler vermiştik. Ağ Oyunu Turnuvalarının Mekke’si kabul edilen bir etkinlik öncesinde iyi bir ısınma turu olmuştu. İşte QuakeCon 2002 geldi çattı ve Japonya, Rusya, Hollanda, New Jersey, Ohio velhasıl dünyanın dört bir yeninden oyuncular bu turnuvaya akın etti. Quakecon online oyun dünyasının en iyilerinin bir araya geldiği bir etkinlik; oyun oynamaya, eğlenmeye ve elbette 100,000$’lık ödüle talip olmaya geliyorlar. Id Software’in Quakecon’u kesintisiz devam ettirmesinin nedeni belki de sadece müşterilerine teşekkür edebilmek değil, bu insanların oyun oynama becerilerini ne kadar artırdıklarını da görebilmek. Quakecon devasa boyutlu bir organizasyon olmasına karşın, oyunları ve modları geliştiren çoğu yazılımcıya herkesin ulaşması mümkün. Oyunseverler onlarla görüşüyor; böylece yeni oyunlar için bazı ilginç fikirler doğabiliyor.

Bütün bu eğlencenin ortasında elbette iş de düşünenler var. Burada bir dizi sponsor turnuvaları desteklerken, tavlaması en zor müşterilerine de ulaşma şansı buluyorlar. Genelde tüm oyuncular kendilerine ürün sunan şirketlere sert davranıyorlar. Dört gün boyunca bu sponsorlar oyuncularla konuşmak ve onlara yeni ürünlerini tanıtmak için çalışıyorlar. Bu kadar çok sayıda ve bu seviyede oyun severe ulaşıp fikirlerini almaları, kesinlikle onlara ürünlerini geliştirirken yardımcı olabilir. Oyuncu pazarının etkisi genelde ihmal edilir; çoğu kişi oyuncuların profesyonel olmadığını düşünür. Gerçekte ise hepsi işi gücü olan insanlardır ve çoğu satın alma kararlarını etkiler. Tahmin edebileceğiniz gibi şirketler, potansiyel müşterileri olan oyuncuların ürünleri hakkında bilgi edinebilmeleri için hiçbir şeyi esirgemiyorlar. Rahat bir atmosfer olmasına rağmen şirketler hep ürünlerinin reklamlarını yapmaya meylediyorlar – ve inanın bu da oyuncuların gözünden kaçmıyor.

Sanırız doğru yere geldik! Bu oyunların çoğunun motorunu geliştiren John Carmack, Doom III üzerine bir konuşma yaparak oyunseverler için geleceğin oyun dünyasının bir tablosunu çizecek. Doom III ile ilgili gelişmeleri ve izlenimlerimizi yarına bırakıyoruz.

Sanırız doğru yere geldik! Bu oyunların çoğunun motorunu geliştiren John Carmack, Doom III üzerine bir konuşma yaparak oyunseverler için geleceğin oyun dünyasının bir tablosunu çizecek. Doom III ile ilgili gelişmeleri ve izlenimlerimizi yarına bırakıyoruz.

Bir cevap yazın