Portal 2’den Yeni Oyun İçi Resimler ve Konsept Çizimleri

Gabe Newellın daha oyun tam olarak bitmemişken “şimdiye kadar yaptığımız en iyi oyun” dediği Portal 2’den yeni resim ve konsept çizimleri internete düştü. Aslında, Gameinformer sitesi bir süredir Portal 2 ve Half Life evreninden özel haberler sunuyordu bizlere, Portal 2 oyun için resim ve konsept çizimleri de bu özel haberlerin son ayağını oluşturuyor. Yayınlanan resimlere baktığımız zaman; Valve’nin, Portal 2 evrenini daha da renklendirmeye çalıştığını görüyoruz ve Half Life evrenini hatırlıyoruz.

Half Life evrenini hatırlıyoruz çünkü Portal 2 için yayınlanan bazı oyun içi resimler fena halde Half life 2’yi hatırlatıyor. Zaten Portal 2 ile Half Life evreni bir şekilde birleştirilmeyecek miydi? Gayet doğal bir durum. Bu aralar Valve’nin, eski ve yeni oyunlarını birleştirme çabasında olduğunu görüyoruz, bu çabanın ilk örneğini L4D2 için yayınlanacak ilk DLC The Passing ile göreceğiz.

Merak ettiğimiz soru şu: Portal, kısa oyun süresine rağmen oynanışı ve hikayesi ile bizlere daha önce tatmadığımız duyguları yaşatmayı başarmış ve 20 Dolar  fiyatını sonuna kadar hak etmişti. Peki, Portal 2, tam sürüm oyun fiyatını hak edecek yenilikler, oynanış süresi ve en önemlisi farklı bir tat getirecek mi? Portal 2 oynarken Bioshock 2 faciasında olduğu gibi “biz bu hissi daha önce yaşamıştık” demeyiz umarım.

Her neyse, Portal 2’nin çıkışı ile beraber Gabe Newell’ın “şimdiye kadar yaptığımız en iyi oyun değil de en iyi olma potansiyeli olan oyun demiştim” gibi demagojik laflarına maruz kalmayız umarım. Zira bu aralar Valve’nin “çakallıkları” gözümüzden kaçmıyor değil (Activision’dan mı öğrendiler nedir). Left 4 Dead 2 için %50 indirim yap daha indirimin üzerinden bir hafta geçmeden L4D2’nin fiyatını 30 Dolara düşür. Gerçi  dün geceki Messi şovu izleyebilmenin keyfinden sonra Valve, Portal 2 aslında Episode 3 daha anlamadınız mı ya da Episode 3’ü bekleyenler havasını alacak çünkü oyunu iptal ettik diye açıklama bile yapsa canımı sıkamaz.

Neyse çok da yüklenmeyelim Valve’ye ve Portal 2 için onlara bir şans verelim.

Aşağıda Gameinformerda yayınlanan Portal 2 oyun içi resim ve konsept çizimlerini bulabilirsiniz. Resimleri büyütmek istiyorsanız resme tıkladığınızda açılan pencerede “asıl resim” linkine tıklayın.

Portal 2 Yıkım

Portal 2 Concept Art

Portal 2 Source

Half Life 2'yi anımsatıyor değil mi?

Portal 2 Sphere

Portal 2 Rubble

Portal 2 Robot

Portal 2 Yeşillik

13 Yorum

  1. Uğur Yurtsever

    Gabe Newell’in, yıllar önce Half Life 2 çıkmadan önce “Half Life 2’de herkes kendi deneyimini yaşayacak” zırvalarından sonra pek bir inandırıcılığının kalmadığını düşünüyorum. Gerçi şaşırtıcı bir şekilde ödüller almaya falan da devam ediyor. Hatta hayatlarını Valve’ın çıkaracağı oyunlara bağlamış olan Source manyakları da türedi son zamanlarda. Ne diyelim, umarım Portal 2 yaratılmaya çalışılan beklentilerin hakkını verir…

  2. acdervis

    “Bu aralar Valve’nin, eski ve yeni oyunlarını birleştirme çabasında olduğunu görüyoruz”

    Portal, zaten HL evreninde geçiyor. Ufak detaylarla belli ediliyor olsa bile bu böyle.

  3. Barnz

    Half-Life 2, düz ilerleyen bir oyun olsada (olumsuz anlamda değil, sadece türü belirtiyorum) nasıl oynandığına göre değişmekte. Portal ile Half-Life evreni birleşik, ancak oynayış ve diğer birçok farklılığı ele alırsak aynı oyun olduklarını söyleyemeyiz. Portal 2, ilk oyundan  yüzlerce sene sonra geçtiği için bu bağlantının pekte bir önem taşıdığını düşünmüyorum. Açıkçası görüntüler ya da çizimler bana Half-Life 2’nin Doğu Avrupa görüntüsünden çok Black Mesa’nın yapısını hatırlatıyor.

  4. Uğur Yurtsever

    Elbette Gabe Newell, “herkesin kendi deneyimi” derken sizin söylediklerinizden bahsetmiyordu. Sizin söylediğiniz açıdan bakarsak; Wolfenstein’da da herkes kendi deneyimini yaşadı zamanında. Gabe Newell, 2000’lerin başında Half Life 2’nin bu açılardan oyun dünyasında çığır açacağını ileri sürdü. Bizler de afiyetle yedik. Yıl 2010 oldu hala da anlayamadık. :p

  5. Barnz

    Her oyuncunun farklı bir deneyim yaşaması konusunu tam olarak anlayamadım. Deus Ex benzeri roleplay öğeleri içeren bir oyun beklentisi mi vardı – ya da bir tür territory control yaklaşımı mı?

    Devrim konusuna gelirsek, bu tartışmaya açık bir konu. 90’larda deneme amaçlı çıkarılan oyunlara bakarsak: (alanında) bir ilk olma, yenilik getirme sözleri ile pazarlanmıştı. Son zamanlarda oyunlar daha farklı yöntemler ile satılmakta.

    Sanırım Newell’in anlatmak istediği Half-Life 2’nin pazar için yeni bir çıta oluşturması ki görünüşe göre bu konuda başarılı oldu (ve devam etmekte). Bugünün pazarında Bioshock, Fallout 3 ve Killzone 2 gibi orta seviye (mainstream) yapımlar var iken diğer bir yanda Half-Life gibi oyunların parlaması hoş bir durum.

  6. Uğur Yurtsever

    “Her oyuncunun farklı bir deneyim yaşayacak olması.” Bundan daha açık ve net bir anlatım olamaz sanırım. 🙂

    Elbette RPG veya PnP öğeleri içeren bir oyundan bahsetmiyordu Gabe Newell. Kaldı ki her oyuncunun farklı deneyimler yaşadığı tek oyun türü de bunlar değil. 15 sene önce MUD veya metin tabanlı  macera oyunları oynarken bile farklı deneyimler yaşayabiliyorduk.

    Ancak burda benim ilk yorumumda bahsettiğim nokta Gabe Newell’ın iflah olmaz bir hype ustası olduğunu vurgulamaktı. Yaptığı her açıklamayla da bizleri yeni bir beklenti okyanusuna terk eden semirmiş bir oyun yapımcısını da inanmamak son derece doğal. 🙂

    Hafızaları tazeleyip, çok değil 10 yıl öncesine bir dönersek, HL2 ile ilgili yaratılan beklentilerin bu oyunun kesinlikle lineer olmayacağını gösterdiğini de hatırlayabiliriz zaten.

    Zamanında Half Life’ın da pazar için yeni bir çıta yarattığını iddia edenler olmuştu. Bunların yarısından fazlası oyun tarihini yeterince bilmeyen insanlardı. Zira 4 sene önce System Shock, çok daha fazlasını yapmıştı bile FPS türü için. Yani konunun pazar için bir çıta yaratmakla da alakası yok pek.

  7. ali:D

    pazarın çıta olduğu bir dönemde gayet iyi bir çıta oldu bence.İyi sattı iyi toparladı ortalığı sci-fi anlamında çok enteresan içinde olabildiğimz bir fps yarattı.Bunuda farklı HL devamlarıyla süsledi başka bakışlarla.İkinci olarak da nvidia physx e gerek kalmadan sanki mainstream miş gibi parçalanma efekleri yarata bilen bi motor yaptılar.Nimetlerinide zaten fazlasıyla yediler eskidi oda artık nede olsa yenisi lazım piyasaya ihtiyaçları karşılayamaıyıcak  sdk özelliklikleri anlamsızlaştı hatta TF2 yaratıcıları L4D2 için birleşti ama ortaya eyvallah bi eşylerde çıktı da çok zorluyolar artık be motoru gerek yok.Olmuyo işte uneal gibi oda yetersiz piyasa şartları için.Bak kane&lynch2 ye oda yetersiz grafikler az mocapla piyasa yapmaya çalışıyo.Evet insanlar artık kötü oyunları almıyo onları istemiyo ama hala isimlere markalara itiatle hareketle oyun alıyo.Zaten kitlede belli eyvallah onada laf yokta bu koca çocuklar kendilerine nasıl yediriyolar acaba o younları.MW2 yi AVATAR la karşılaştıran zihniyet nerde 🙂 Yok tabi eee nede olsa para ile oluyo ne varsa ne yoksa.Blizzard nasıl oyun yapmıyosa eskilerden tüketiyosa ….. :Neyse çok yazdım aslın hiç gerek yok bu kadara .İnsanlar hala şu an ki konsolları oyun için yeterli gördüğü sürece bizim yapıcak bi şeyimiz yok.Pc gelmiş 4çekirdeğe, ekran kartı gelmiş tirilyona biz burda neler konuşuyoruz enteresan.Hala xbox mış yok ps3 ün işlemcisiymiş …. sıkıldım artık adam gibi texture görsel render falan filan  toplayın gelin.Ama nerde işte ne verirsen alıcak piyasada adam dolu üff neyse sıkmaya gerek yok kısadan hisse gabe haklı bence.Adam biliyo TF2 de full custimize varken L4D de nerde diyen akıl olmayınca herşey normal bence.Azcık zeka çalışsa zaten mobil alet nasıl HD oynatıyo(Nexus Nvidia Tesla ) demiyoda bunlarla uğraşıyo.Komik ya amoled varmış led satarlarış yok 3D tv varmış önce stoktaki led bitsin diye dururlarmış.İnsanlar farkında olmadıkça bunlar yaşanmak zorunda herhalde ney azıkki.Bir zamanlar avrupada renkli varken türkiyeye yeni diye grundig sihay beyaz galirmiş aynı o hikaye işte yada africa da kaset çalar moda olmuş yeni(araştrın) onun gbi aynı insanlar böyle oldukçabizde zorundayız kısadan hisse.

  8. Barnz

    Açıkçası Half-Life 2 duyurulmadan önce bu tür bir izlenime nereden edindiğini bilmiyorum, çoğu kişinin oyunun Doğu Avrupada geçtiğini öğrenince buna inanamadığını hatırlıyorum. Valve’nin Half-Life’dan sonra oyunculara tek verdiği söz Team Fortress 2 konusunda olmuştu. Ayrıca düz ilerleyen oyunlar ile ilgili ne tür bir sorunun olduğunu anlamış değilim. System Shock’un ikinci oyundan daha iyi olduğunu düşünüyorum – oyuncuya tanıdığı özgürlük değil, eğlenceli olduğu için.

    Half-Life, oyun olarak (tartışmaya açık) olmasada (resmi olmayan) eklentiler için bir taban oluşturduğunu, bu adım ile çıtayı yukarı çekmekten daha fazlasını yaptını biliyorum. Sonuç olarak çıkarılan eklentiler, birçok oyuncunun eğlenceli zamanlar geçirmesini sağladı. Belirli bir para karşılığı satın alarak, oynayabileceği oyunlardan daha fazlasını – büyük dağıtımcıların denemekten çekindiği düşünceler.

    Yine bir adım daha ile gidilerek bu yapımcıların işe alınması ki Valve’nin bir çoğu da buradan gelme. Hem geçmişte en beğendiğim oyunları (Valve öncesi) yapan, hem de eklenti yapımcıları aynı çatı altında buluşturan bir kuruluş. Açıkçası bugün Ken Levine dışkısı Bioshock yerine bir Half-Life bölümü oynamak seçimimdir. Long live, Shodan!

    • acdervis

      Son zamanlarda çıkan “modern” multiplayer FPS’ler beni bu yola sevkediyor desem yalan olmaz. TF2’de bulduğum eğlenceyi bulamadım başka oyunda ne yazık ki.

  9. Uğur Yurtsever

    Yazdıklarınızdan, benim yazdıklarımı zerre kadar okumadığınız sonucunu çıkarıyorum. Zira bu sözleri Gabe Newell sarf etti ve “Half Life 2 duyurlmadan önce” değil, Half Life 2 yapım aşamasındayken.

    Ayrıca iineer oyunlarla ilgili bir sorunum olduğunu nereden çıkardığınızı da anlayamadım. Önce haberi sonra da sayfada yorum olan yazılanları anlayarak okuma yolunu seçerseniz, bu konuda tek bir kelime etmediğimi; söylediklerimin Gabe Newell’ın 10 yıl önce ısrarla sarf ettiği ve muhtelemen sizin şu an hatırlayamadığınız laflar olduğunu göreceksiniz. İlk yorumumda yazılanlar açık ve net. Gabe Newell bu sözleri sarf etti hem de defalarca. Bizler de Half Life 2 de kendi deneyimlerimizi yaşamadık. Olay bu. Kimse sevgili Half Life 2’ye kötü bir oyun demedi. Kimsenin de lineer oyunlarla bir sorunu yok. Önce bir sakinleşelim bence. 🙂

    Olayın Ken Levine ve Half Life boyutuna nasıl geldiğini de hiç mi hiç anlayamadım zaten. Ben System Shock örneğini verirken, o yılları bizzat yaşamış biri olarak konuştum. Zira ilk Half-Life oyununda devrim olarak nitelendirilen şeyler yıllar önce birçok oyunda zaten kullanılmış olan öğelerdi.

    Yani ilk Half Life çıktığında nasıl yeni bir şey göremediysek, ikinci Half Life oyunu da açıkçası çıtaları yükseltmek adına bir “ilüzyondan” başka bir şey değildi. Evet, eğlenceliydi, muheşemdl, heyecanlıydı. Kimse bunlara bir şey demedi zaten, içiniz rahat olsun.

    Yazılanları ısrarla anlamamaya ve konuyu tamamen farklı bir boyuta çekmeye çalışacaksanız da söylecek bir sözüm yok. Zira neredeyse 20 yıldır oynadığım her oyundan edindiğim deneyimlerle bir laf salatası yapacak vaktim yok. 🙂

  10. emrah doğan

    çok yorum okudum makale okudum ama bu sitedeki kadar seviyesiz şeyleri daha önce hiç görmemiştim.

    makaleyi haızrlayanlar ayrı bir havada biz yapsak daha iyisini yaparız gibisinden.
    yorum yapanlar desen daha dünya oyun tarihinden haberleri yok. half-life hiç yenilik getirmemişmiş 😀 bi tarafımla güldüm buna. sonra hayatını valveye endexleyenler filan varmış.. hahah 😀 valve olmasaydı hala kıçı kırık wolfestainlara mahkum olacaktınız. half-life bir tür oyunların atatürk üdür, o olmsaydı oyun dünyası bu noktaya varamazdı. kötülemekle anca kendinizi tatmin edersiniz half-life in kalitesi, çizgisi belli nelere vesile olduğu aşikar ben daha iyisini yaparım diyorsanız buyurun.
    oyun hiç bir yenilik getirmedi ne demektir yaa bu nasıl bir gaflettir resmen şaştım yorumlarınıza.

Bir cevap yazın