Piksel Canavarları: Radeon 9700 PRO Kartların Karşılaştırması

Radeon 9700 PRO kartların kalbi: R300 yongası.

Radeon 9700 PRO kartların kalbi: R300 yongası.

Yılbaşı yaklaşıyor ve en son çıkan oyunlar bilgisayarları dize getiriyor. Sonbahar, oyunların devamlı artan isteklerine karşı bilgisayarınıza bir çeki düzen vermek için en iyi zaman. Ve piyasadaki en yeni ve en iyi grafik kartını arıyorsanız, ATi’nin yeni Radeon 9700 PRO’sundan daha ötesine bakmanız gerekmeyecek. Microsoft 3D arabirimin son güncellemesini henüz resmileştirmemesine karşın, kart şimdiden DirectX 9’u destekliyor. Sadece bugünün oyunlarını dikkate aldığımızda bile, en iyi performansı ve en yüksek kalitede görüntü yeteneklerini sunuyor. 9700 PRO’nun sadece bir alternatif var – artık yaşını göstermeye başlayan NVIDIA GeForce4 Ti4600. Bu işlemciyse standart testlerde iyi bir görünüm sergilemesine rağmen, tam ekran antialiasing (FSAA) ve anisotropic filtrelemede ATi’nin amiral gemisinin oldukça gerisinde kalıyor. ATi’nin önde olmasının ana sebebi, bellek bant genişliğini ikiye katlayan 256-bit bellek arabirimi. GeForce4 Ti’nin iki vertex shader ünitesine karşın, poligon işleme becerilerine gerçek bir performans artışı katan dört vertex shader ünitesini saymıyoruz bile.

NVIDIA yongasının yarıştan kopmadığı tek alan ise piksel iş hatları. 9700 PRO’nun sekiz piksel iş hattına karşın, dört piksel iş hattı olsa da, her iş hattı bir saat vuruşunda iki doku kaplaması hesaplayabiliyor. Çoklu doku kaplaması kullanan oyunlarda – yani şu an piyasada bulunan tüm oyunlarda – her iki kartın dolgu hızları aşağı yukarı eşit oluyor. Diğer bir rakip Matrox; en azından fiyat karşılaştırmalarında. Matrox Parhelia, sahip olduğu vertex shader ünitesi ile donanım destekli DirectX 9 özelliklerini sunuyor. Yine de, piksel shader üniteleri DirectX 8.1 standardına göre tasarlanmış. Yenilikçi “fragment antialiasing” tekniğine ve 256-bit bellek arabirimine rağmen, Radeon 9700 PRO’yu bırakın, bir GeForce4 kadar bile performans gösteremiyor. Parhelia’nın gücü daha çok 2D alanında, örneğin çoklu monitör ortamlarında yatıyor. Üç monitöre kadar destek sunuyor ve isterseniz Çevresel Oyun özelliği sayesinde oyunu üç monitöre yayabiliyorsunuz. Fakat bu noktada, yonga biraz duvara çarpmış gibi oluyor: Bu modda Unreal Tournament 2003 gibi oyunları oynamak, kartın zayıf 3D yetenekleri yüzünden imkansız.

Bir cevap yazın