PC Oyuncuları Konsol Oyuncularını Ezdiği İçin Çapraz-Platform Mümkün Değilmiş

Eee günaydın. Yeni mi anladınız?

Hatırlarsanız Xbox 360’ın piyasaya sürüldüğü dönemlerde Microsoft, çapraz-platform sözü vermişti. Yani PC oyuncuları ile Xbox 360 oyuncuları çoklu-oyuncu oyunlarını aynı sunucuda oynayabilecekti.

Hatta o dönemde çapraz-platform desteği sunan bir oyun bile piyasaya sürülmüştü (ismini hatırlayamadım şimdi. Okuyucularımızdan bu oyunun ismini hatırlayan varsa yorumlarda bizle paylaşabilir). Her ne kadar çapraz-platform deneyimi bağlantı sorunları ve lag yüzünden tam bir işkenceye dönüşse de o oyunla bu sistemin teoride mümkün olduğunu görmüştük.

Konsol PC

Fakat daha sonra Xbox 360 ile PC arasında çapraz-platform desteği sunan bir oyun göremedik. Görünüşe göre Microsoft, bu sistem için bazı testler yapmış ve sonuç hüsran olunca çapraz-platfrom hayalinden vazgeçmiş.

HP oyun bölümünden Rahul Sood’ten öğrendiğimize göre, Microsoft’un yaptığı testlerde PC oyuncularının Xbox 360 oyuncularını her seferinde ezdiği görülmüş. Sood’a kulak verelim:

Güvenilir kaynaklardan duyduğuma göre, Microsoft, en iyi konsol ve PC oyuncularını bir araya toplamış… Ve tahmin daha sonra ne oldu? Konsol oyuncularına gamepad, PC oyuncularına klavye ve fare verildi. Unreal Tournament ve Gears of War oyunları seçildi karşılaşma için.

Sonuçta konsol oyuncuları her seferinde utanç verici bir şekilde yenildi.

Ve hikayenin geri kalanını biliyorsunuz; Microsoft, bir daha hiç çapraz-platformdan söz etmedi bile…

Ama bu haberi okuyunca insanın aklına ister istemez şu geliyor “Microsoft, oyun departmanında kimleri çalıştırıyor, hayatında oyun oynamamış muhasebecileri falan mı?”

Elbette klavye ve fare ile oynama şansı bulan PC oyuncuları, gamepad ile oynayan konsol oyuncularından daha iyi ve hızlı olacaklar. Bunun için test yapmanıza gerek yoktu.

Aslında bu tür haberler oyun endüstrisini kontrol eden bazı insanların/şirketlerin bu işten ne kadar bihaber olduklarını bize daha iyi anlatıyor.

Kaynak ve resim: Gizmodo

8 Yorum

  1. Ziyaretçi

    euheuheu bir de ut ve geow değil de bf veya cod serileri gibi oyunları seçselermiş konsolcular intihar ederdi herhalde.fps pc’de oynanır,kasma sony kasma microsoft.

  2. stoic

    Zaten Auto-Aim/ Aim assist gibi saçmalıklarda başımıza sırf konsolların nişan alma sorununu bastırmak için çıkmadımı? Bugun PC oyunculuğunu bitmek üzere gören kişiler eğer PC platformu biterse kaç ayda konsol yenilemek zorunda kalıcaklar bunu göz önüne alarak mı söylüyorlar onu da merak ediyorum.

      • Tuğbay Şahin

        Kendı adıma tamamen karsıyım ben bu macro ısıne.Yanı bence oyun dınamıgının ıcıne eden bı durum.Oyun un ana amacı hızlı ve zamanında yapılan koordıne tus basısları temelınde ve macro denen seyler bu ısı olduruyor. Ben eskı SF leri MK lri hatırlıyorumda hıc oole makro falan yapmadan ınanılmaz combolar cıkıyordu ortaya ve ben ızledıgım ısanlara bu konuda cok saygı duyuyor “acaba bende yapabılırmıyım” boyle dıye bakıyordum. Yapabıdıgım zamanda ınanılmaz bı haz alıyordum. Su anda ıse bakıyorum tek tusla butun ıs yapılabılınyor nerdeyse.Bencebu haz vermekten daha cok ısın eglencesını kacırıyor. Bunlar benım gorusum tbı 🙂

  3. Ziyaretçi

    Ahahaha konsolcular eksi atak yapmış.Hacı street fighter 4’te tabi ki konsol ezer,oyunu tamamen joystick için yapmışlar,joystick olmadan çoğu komboyu yapmak imkansız.Eğer klavyeye düzgün uyarlasalar hiç öyle ezme ezilme durumu olmaz,pc oyuncuları yenmese bile dengeli olur.Klavyede hız yapılmaz diyenler için bkz starcraft’ta dakikada bilmem kaç hamle yapan oyuncuları.Hele bir de mouseu oyuna katarlarsa (yeni çıkan mouseların çoğunun en az 4-5 butonu olduğunu düşünürsek) pc ezer.who’s crying now?

Bir cevap yazın