Oyun Kolları ve Direksiyonlar: Kış 2002 Koleksiyonu

Oyun Kolları ve Direksiyonlar: Kış 2002 Koleksiyonu

PC oyun kolları ve direksiyonları durgun bir dönemden geçiyorlar. Bunun çeşitli nedenleri var. Birincisi, Bu tür aygıtlar gerektiren oyunlar şu anda çok moda değil. First Person Shooter (FPS), aksiyon ve macera oyunları, strateji ve RPG (role-playing) oyunları daha revaçta – bunlara da fare ve klavye yetiyor. Yeni oyun kolu ve direksiyon modellerinin çıkarılmasını gerektirecek bir yenilik yok. Uçuş simülasyonu türü oyunları seviyorsanız ve eksen dümeni (rudder) ve gaz koluna (throttle) sahip bir oyun kolunuz zaten varsa, yenisine ne gerek var? Aynı şey force feedback direksiyon için de geçerli – bana haydi haydi yetiyor, yenisi gerekmez diyebilirsiniz. Gerek bundan dolayı, gerek piyasanın durgun olması nedeniyle satışlar bu yıl epey geriledi. Bu yüzden üreticiler bir süredir konsol türü oyun pad’lerine yöneldiler – üstelik kârlı Playstation 2 pazarındaki modelleri uyarlamak veya kopyalamak da kolaylarına geliyor. Ancak bu da başarı için uygun bir reçete değil. Oyunların yapılarından dolayı PC, sadece bir oyun pad’i ile yetinebilen bir oyun platformu değil; sık sık fare, oyun kolu veya direksiyon ile daha iyi oynanabilen PC oyunları çıkıyor. Takım sporları gibi pad ile daha iyi oynanan birkaç oyun olmakla birlikte, bunlarda da temel seviye bir model yetiyor. Titreşimli, analog çubukları olan şık pad’ler, tatmin edici olmaktan uzak, sadece kılık değiştirmiş direksiyon veya oyun kollarından başka bir şey değiller.

Oyun Kolları ve Direksiyonlar: Kış 2002 Koleksiyonu

Bir cevap yazın