Nvidia Tessellation Hesaplamalarında ATI’den Daha İyi

Nisan ayının sonlarında yayınlanan ve İsveçli BitSquid’in geliştirdiği DirectX 11 destekli yeni oyun motoruyla hazırlanan Stone Giant teknoloji demosunu sizlerle paylaşmış; ardından da bu teknoloji demosuyla yapılan ilk testleri sizlere sunmuştuk.

Hiç şüphe yok ki test sonuçlarının en ilginç yanı; Fermi tabanlı Nvidia ekran kartlarının ATI’nin DirectX 11 destekli Radeon 5XXX serisi kartlarını kelimenin tam manasıyla ezmesiydi. Tabi bu da akıllara bir başka soruyu getiriyordu şüphesiz. Bu teknoloji demosu Nvidia’yı mı ön plana çıkarıyordu? Yoksa işin altında başka bir neden mi vardı? Söz konusu oyun geliştirme sürecine yeni bir soluk getirmeyi hedefleyen ve esnek yapısıyla büyük ilgi görmesi beklenen BitSquid’in bu yeni oyun motoru olunca, bu sorular daha büyük bir önem kazandı şüphesiz.

Stone Giant Demo SS

Stone Giant teknoloji demosu, özellikle yoğun Tessellation içeren sahneleriyle geleceğin oyun standartlarını şimdiden belirliyor gibi...

Bizler de Fatshark’ın CEO’su ve BitSquid’in kurucularından Martin Wahlund ile yaptığımız röportaj ile bu soruların yanıtlarını aradık ve özellikle Stone Giant’taki Nvidia üstünlüğünün nedenini sorduğumuz soruya aldığımız cevap bir hayli ilginçti.

“Bu fark, büyük oranda NVIDIA’nın tessellation alanında daha iyi oluşundan kaynaklanıyor.”

Martin Wahlund’un DirectX 11 ve çok çekirdekli işlemcilerin nimetlerinden sonuna kadar faydalanacak yeni oyun motorları BitSquid Tech için sarf ettiği sözler de bir hayli iddialı:

“Bu motorun geleceğinin çok parlak olduğunu düşünüyorum. Bu çok tecrübeli mühendisler tarafından tasarlanmış bir oyun motoru. Bizim en büyük avantajımız bu motorun önceden kalma kodlar içermemesi. Bugün birçok oyun motoru gerçekten işe yaramayacak birçok kodla dolu. Ayrıca aynı motorla geliştirilmiş birçok oyun var ve hepsi benzer karakteristik özelliklere sahip. Yani bence piyasada yeni oyun motorlarına yer var. Hatta farklı oyun motorlarına ihtiyaç var, yoksa bütün oyunlar birbirine benzeyecek. Aynı zamanda BitSquid Tech motoru, çok çekirdekli sistemlerin avantajını da kullanabiliyor. Bunu yapabilmek için de bir oyun motorunun ilk koddan itibaren bu amaç doğrultusunda tasarlanmış olması gerek.”

Fatshark CEO’su ve BitSquid kurucularından Martin Wahlund ile yaptığımız bu röportajın tamamına ulaşmak için buraya tıklamanız yeterli.

Peki ATI bir sürücü hamlesiyle tessellation teknolojisindeki bu olumsuz konumunu değiştirebilecek mi? Açıkçası bunu zaman gösterecek. Kesin olan bir şey varsa artık çıkacak bütün DirectX 11 oyunları tessellation’dan daha yoğun olarak faydalanacak. Umudumuz bütün bunların bir “teselli” olarak kalmaması yönünde.

14 Yorum

  1. bluetime

    testler bunu söylüyor zaten.

    ATI 5000 serisi tesselation(kaplama) davsında yetersiz üst segmentten söz ediyorum.

    ATI 6000 serisini buna yönelik çıkarcaktır eminim.

  2. UzmaN-ExperT

    Bunlar traş sözler kart satmak için yapılmış sonuçta 5970 4milyardan fazla transistör var tesselation demek hesap demektir e simdi 3milyar transistorlu 480 mü yoksa 5970 4milyarlık artık bunları geçmek lazım bence nvidanın cpu kötu ve satış grafigi iyi deyil adamlar 2milyondan fazla cpu satmışlar e tabiki arayı kapatmak istiyorlar crysis ve ventage testleri ortada bir kaçtene oyunu 15 kare fazla vericek diye bir iki efek acıcam diye 400 500tl vermeye deyermi ben bunuda burdan söyluyorum nvidia yakın bir zamanda zaten 400 serisinden vaz geçicektir 95c çalısan bir karttan fazla birşey beklememek lazım bunda Inno3D yeni GTX470 serinin sogutma modeli http://www.inno3d.com/press/press_2010_05_07/press_2010_05_07.html

    adamlar işi iyicene abartılar

    Nvidianın atinin kartlarını geçmek için verdi mucadeleyi göruyoruz 6 ay uraştılar GTX480 nin 384bit ve 1500GB olmasa sebebide zaten bu bir zamanlar DX 10 ilk çıktıgı zamanı hatırlattı bana 2900tx gibi 512 mb 512bit gibi

    ve tabiki arkadaş yukarda yazmış 6000 serisi için ne planlıyorlar bunu bilmiyoruz tabiki sadece 28nm olmuyacagı kesin gibi zaten 5000 serisi gayet başarılı idi. bekleyip görucez bana göre elinde GTX 260 veya 4870 olan arkadaşlar yeni jenerasyonu beklemeli eyer ilaki DX 11 geçicekse 5800 serisi bir kart seçmesi olucaktır

  3. MaRIkO

    transistör sayısı ile hesap yapmanın bir alakası yok. nvidia tesselationda gerçeten 5970 de dahil bütün atilerden daha iyi. ama tesselation için kart değiştirmeye gerek var mı sorusu ayrı bir soru.

    400 serisi hakkında söylediklerine katılıyorum.

  4. UzmaN-ExperT

    yani nekadar transistor varsa okadar iş yapar ekran kartı tesselation ise poligon sayısı artıyor ve daha fazla hesap istiyor transistor sayısı nekadar fazla olursa okadar detay kazanır oyun ve zengin görunum kazanır

  5. MaRIkO

    transistörün hesaplama gücü ile hiç bir alakası yok. transistör bir devre elemanıdır transistörlerin birleşmesinden belirli işler yapan bilen devreler oluşur bu transistörlerden oluşan hesap yapabilen devrelerin gücü ise nasıl dizayn edildiklerine bağlıdır. hatta her transistör hesaplama yapacak diye birşeyde yok.

    ayrıca bir işlemi yapabilmek için nekadar az transistör o kadar fazla verim demektir. mesela toplama işlemi için 5 transistör kullanan bir devre kesinlikle aynı toplama işlemi için aynı tpite 100 transistör kullanan bir devreden çok daha hızlı çalışır.

    yani kısaca bu tip karşılaştırmalarda performans için transistör sayısından çok dizayna bakmak gerekir.

    nvidia 400 serisinde özellikle cuda, opencl gibi gpu üzerinde uygulama çalıştıracak teknolojileri hızlandıracak bir dizayn yaptı. onun için şu anda bu konuda piyasada lider.

    ayrıca ati kartlarda fizik hesaplaması yok. yani yok derken şu anda ekran kartlarında çalışan tek fizik hesaplama teknolojisi phsyx buda sadece nvidianın cuda teknolojisi ile çalışıyor ati kartlarda yok.

     

  6. MaRIkO

    fizik hesaplamalarını işlemci yapıyor.

    doku kaplama işi ise ayrı bir olay grafik işlemcileri zaten bu konuları iyi yapabilmek için dizayn ediliyorlar.

    ben elektronikçi değilim ancak bu işlemcileri yapanlar elektronikçi olduğuna göre sanırım nasıl çalıştıklarını pcci olmasalar bile en çok onlar bilirler

  7. UzmaN-ExperT

    dostun sen hangi cagda yasıyorsun DX 10 getirdigi en buyuk özellik fizik efsaplamarının ekran kartı sayesinde yapılmasıdır buda işlemciye daha az yuk bindirerek daha fazla performans alması saglandı bugun ekran kartları okadar kuvvetliki kod kırmada ve video işlemede kullanılmakta bu 8800 serisi ile başladı 3 ayda krılan kodlar 2-3 kırılabilir durumu geldi benim kullandıgım Q9400 te 600 milyon civarı transistor bulunuyor ama ekran kartında 5850 2milyar transistor var

    ve sunuda ekliyeyim atinin cpusu daha başarılı zaten güç tüketim deyerleri ve cpu ısı bunu dogruluyor masa ustunde 25W güç cekiyor nvidia 130w civarı D aradakı farka bak GTX480 5970 daha fazla güç çekiyor ve 5970 1milyar transistor fazla zaten GTX480X2 cıkcanı pek sanmıyorum ve tabiki her transistor ne yazıkkı iş yapmıyor bu oyun ureticilerinin elinde olan birsey kart satma amaçlı bugun crysis oynatan bir pc her yeşi yapar çunku dx 10 destekli tek oyun crysistir animasyon kalitesinde doku kaplamaları kullanılan tek oyundur yoksa PS3 ekran kartı 256 MB 128 bit ve 120 milyon transistor içeren bir ekran kartı kullanılıyor God of War 3 bir efek var mutuş adam optinize etmış karta fark buralarda yatıyor

    suan 5970 için oyun kart deyil mini bir pc olarak soyleniyor D

  8. MaRIkO

    bak öncelikle yanlış anlama seni eleştirmek veya bunun gibi başka birşeye niyetim yok.

    sadece bazı şeyleri yanlış demiyeyimde farklı anlamışsın. müsade edersen elimden geldiği kadar anlatmaya çalışayım.

    dx10 un getirdiği en büyük özellik fizik hesaplamalarının ekran kartları çalışması değil. fizik hesaplamalarının ekran kartlarında çalışmasına ön ayak olduğu doğru ama dx10 un yaptığı farklı birşey.

    dx10 dan önce her shader ünitesinin ne yaptığı belli idi. hatırlarsın dx9 kartlarda efendim 8 tane pixel shader 16 tane vertex shader gibi kavramlar vardı.

    dx10 ile shader üniteleri tamamiyle programlana bilir oldu yani bir shader ünitesi artık illa vertex shader ister pixel shader olmaktan çıktı ne yapmak için programlarsan onu yapacak hale geldi.

    nvidia C dilini kullanarak shaderları programlamanı sağlayan CUDA ile grafik kartlarını grafik işlemleri haricinde başka işler içinde programlana bilmesinin önünü açtı.

    nvidia daha önce phsyx teknolojisini üreterek fizik kartları yapan aegia firmasını satın almıştı ve elinin altında aegia firmasından aldığı fizik kütüphanesi vardı. İşte bu kütüphaneyi CUDA ile tekrardan programlayarak fizik işlemlerinin ekran kartlarında yapılmasını sağladı ancak bunun açık başka firmalara dağıtmadı ve lisansa bağladı. Ati lisansı almadığı için aegianın fizik motorunu grafik kartlarının üzerinde çalıştıramıyor. Ati ekran kartı olan sistemlerde aegianın phsyx motorunu kullanan oyunlar parça sayısını düşürerek fizik hesaplamalarını işlemci üzerinde yapıyorlar.

    Hatta Intel ve AMDnin de içlerinde buluduğu bir kısım firma sadece işlemci üzerinde çalışacak (en azından şu an için) Havok fizik motorunu geliştiriyorlar ve nvidianın grafik kartı üzerinde çalışan phsyxinew rakip olarak.

    Nvidia CUDA yı vermiyor ama bu işte standart haline gelecek olan OpenCL hızlı bir şekilde gelişmeye devam ediyor. Eğer Havoku geliştiren firmalar karar verirde Havok kütüphanesini herkese açık olan OpenCL de yazarlar ise fizik işlemleri kart markası ayırt etmeden bütün sistemlerde çalışabilir.

    ama öyle veya böyle nvidia bu işe daha erken girmesinin avantajı ile fizik veya bu tip hesaplama işlemlerini grafik kartlarında daha hızlı yaptırabiliyor. Zaten 4xx serisinde en çok bu konu üzerine çalıştılar.

    öteki konularda ise bana görede sürücü sorunları olsada şu anda Atinin 5xxx serisi yerine nvidianın 4xx serisinden bir kart almam. Ama Nvidia bu seriyi yenilediğinde ve tabiiki eğer yeni güç tüketimi vs vs konularda adam gibi olur ise sanırım 5870 imi bir nvidia ile değiştiririm

     

  9. UzmaN-ExperT

    Sen istedigin karta  para verebilirsin benim hiç umrumda deyil 5970 1200tl fiyatı var crysis testinde 45 kareyi geçiyor oynanabilir deyerde tutan bir kart GTX480 33 karede kalıyor 5850 bile 28 kare veriyor 520tl fiyatı var sen gidip GTX480 1100tl ver okey

    ama bana iyi kart deme çünkü ezildi bu bir gerçek suanda adamlar dünyanın en hızlı ekran kartını elinde bulunduruyormu bulunduruyor olay bitimiştir daha birşey yazmıcam

    ve ben oyunda başka bir iş yapmıyorum benim 5850 toxic fazlasıyla  işimi göruyor 500 tl sokaga atmam

  10. Ziyaretçi-MidNight

    Slm arkadaşlar yorumların bir kısmını okudum bagzı arkadaşlar transistörün dogrudan hesaplama yaptıgını düşünüyorlar hangi kart iyi yada kötü gibi bir yorum yapamıyorum kartların yapılarına göre iyi ve kötü oldugu durumlar vardır ati bir durumda öne geçer nvidia başka bir durumda bunun bir çok sebebi var. ben arkadaşlara transistör sayısın hesaplama konusunda dogrudan etken olmadıgını söylemek isterim elektronik dünyasında olmazsa olmaz eleman olan trasistörsün bir çok çeşidi vardır kartların hangi çeşidi kullandıgı meslek sırrı oldugu için acıklanmıyor ***bir transis düşün b gerilimi 1v iken  e-c akımı max200mA başka bir transistör düşün b gerilimi aynı iken e-c akımı max 400mA*** ve tabiki transis törlerin baglantı şeklide çok önemli ne yazıkki bunuda acıklamıyorlar. benim hayran oldugum olay ise minicik kare bir entegreye o kadar transistörün sıgması 😀 sygılar

Bir cevap yazın