Nvidia GPU Fizik Motoru “Neredeyse” Hazır

Theo Valich



Santa Clara (CA) – Nvidia yaptığı duyuruda Ageia fizik uygulamasının arayüzünü CUDA’ya geçirme çalışmasını neredeyse tamamladığını açıkladı. Teknolojinin gücünü göstermek isteyen Nvidia, Intel’in Nehalem altyapısını tanıtırken kullandığı parçacık etkisinin benzerini kullandı – ancak 10 katı hızında. Ageia firması PhysX adıyla bildiğimiz gerçek fizik hesaplama donanımının geliştiricisi.



Son üç, dört yıldır kim bilir kaç kuruluş gerçek fizik uygulaması geliştireceğine ilşikin, kim bilir kaç kere boş sözler vermiştir. Ancak Nvidia’nın iddiaları bu kez gerçek gibi duruyor. Ageia’anın kurucularından ve eski başkanlarından Manju Hegde, ellerindeki teknolojinin Nvidia CUDA’ya akatarımının neredeyse tamamlandığı doğruladı.



Bağımsız PhysX programlama arayüzünün CUDA’ya çevrilmesinin bir ay alması bizleri şaşırtmadı. Dahası PhysX birçok altyapı için çok iyi bilinen bir motor ve yaklaşık 140 oyun için 25,000 geliştirici tarafından kullanılıyor. CUDA altyapısı GeForce 8 ve yukarısı dizi kartlarda çalışıyor. Ageia kullanıcı tabanını 150.000’den 8 milyona çıkartmayı da planlıyor.



Yeni GeForce 8800/9800’lerin gerçek gücünü göstermek için Nvidia, IDF yazılarında görebileceğiniz, Intel’in sekiz çekirdekli Nehalem altyapısını tanıtmak için kullandığı parçacık etkili canlandırmayı kullandı. Bir Intel mühendisi gelişmelere ilişkin olarak gelecekte belki de grafik işlemcilere gerek kalmayacağı iddiasından bile bulunmuştu ancak Intel bunun resmi açıklama sayılamayacağını belirtmişti. Intel bu tanıtımında 65,000 parçacık içeren bir görsel izletmişti.



Grafik işlemci (GPU) kullanmadan Intel Nehalem ile 50,000-60,000 parçacıktan oluşan gösterimde 15-20 kare/sn hızlara ulaşılabilirken, Nvidia GeForce 9800 kart ile 300 kare’sn aşılabiliyor. Nvidia’nın gelecek kuşak G100: GT100/200 ürünleriyle tarayıcı (shader) birimlerini ikiye katlayacağı düşünülürse 600 kare/sn bile görülebilir ki, 2006/2007/2008 grafik ürünlerinin yanında Nehalem 2.53 GHz bile yaklaşık 20-40 kat yavaş. Yine de Nehalem ile fizik motoru işletilebildiği de bir gerçek.



Aynı sunumda bir kumaş canlandırması da izletildi: Dört çekirdekli Intel Core 2 Extreme işlemci 12 kare/sn verebilirken GeForce 8800 GTS ile 200 kare/sn hızına ulaşıldı. Ageia çalışanları kendi PhysX kartlarıyla bir kıysalama yapmadılar, ancak anımsadığımız kadarıyla aynı canlandırma PhysX kartıyla 150-180 kare/sn hızlardaydı.



Hegde kendilerine ait PhysX motorunun “parçacık fiziğiyle” işi olmadığını, amaçlarının daha çok “eğlence için fizik” olduğunu belirtti. Oyun fiziğinin 2008 yılında “ikinci en büyük şey” olacağını belirten yetkili, birinciliğe video biçimleri arasında geçiş sağlayan teknolojilerin (Blu-ray/DVD -> iPod) oturmasını beklediklerini ekledi.



Haberi tartış…

Bir cevap yazın