Might & Magic: Heroes VI İnceleme

Yükselenim Kale Burcu

Konuyu özetleyen giriş videosundan sonra karşımıza menü ekranı geliyor. Buradaki görkemli kale görüntüsüne dikkatlice bakmanızı salık veririm. Zira böylesini bir daha göremeyeceğiz. Evet, ilk kötü haberi vermiş oldum. Oyun boyunca binalarımıza ancak 1/3 boyutunda ufak bir pencereden göz atabiliyoruz malesef.

Heroes 6 ss 1

Neyse ki tüm haberler kötü değil. Serinin ruhuna tam olarak uymuş olan bir renk paleti, etkileyici animasyonlar ve oldukça iyi bir optimizasyon mevcut. Öyle ki artık eskimiş sayılabilecek bir HD 4870 ile dahi iyi bir başarım almak mümkün. Bir önceki oyunda yer alan döndürülebilir harita sistemi terk edilmiş. Önceki sistemin de iyi gözüktüğünü itiraf etmemiz gerekir. Yalnız sabit disk ve bellekler rüya görüyor olsalardı, muhtemelen Heroes 5 en kötü kabusları haline gelirdi. Bunu da atlamamak gerek.

Kalelerimiz; Heaven, Inferno, Necropolis, Stronghold ve Sanctuary. İlk dördü önceki oyunlara göz atmış olanlara tanıdık gelecektir. Doğu mistisizmine batırılmış olan Sanctuary ise; ilk bakışta itici gelse de enteresan birimleriyle pek çok kişinin yeni favorisi olmaya aday gözüküyor.

Bir diğer yenilik hero istatistiklerinde göze çarpıyor. Bunlardan might power, belli yeteneklere güç katıyor. Farz-ı misal; menzilli saldırılara karşı %10 koruma sağlayan bir yetenek, might powerin artmasıyla birlikte engellemeyi %13 e kadar çıkarabiliyor. Yeni istatistiklerden might defence ise hem önceki oyunlardaki savunma özelliği gibi çalışıyor, hem de rakip komutanlar yeteneklerini kullanır iken magic resistance gibi bir işleve sahip .

Irksal özelliklerin (gating, necromancy gibi ) kullanılması içinse; savaş ekranının sağ alt köşesinde yer almakta olan barın dolması gerekiyor. Ölülerle oynarken dost veya düşman, birilerinin hasar görmesi gerek. Şeytanlarda ise yapılan kritik vuruşlar, ibreyi döndürmekte. Spontane hadiseler de mevcut. Sözgelimi yerden biten Şeyh Hulud bozması bir kurt en kritik biriminizi kapabiliyor. Onu kurtarayım derken tokat içinde kalabiliyorsunuz.

7 Yorum

  1. Nos!

    İlk oyundan son oyuna tüm serilerin takipçisi olarak yazara tamamen katılıyorum. Bu oyun(lar) ömrümden ömür yemiştir ama bir okadar da eğlenmişimdir. Oyun içi grafiklerin çok daha iyi olduğu bir gerçek. Sinamatiklerin zamanın oyunlarına göre yalın kalsa da kesinlikle serinin en iyisi. Oyunun en önemli özelliklerinden biri olan kale içi görüntülerden 2/3 oranında feragat edilmisi kötü ama oyunun hızlı ve stabil çalışması için yapılmış olduğunu düşünüyorum. (Heroes 5’de kendim oluşturduğum büyük haritalarda “Turn” sırası gelmesi için 5 dk, kale içine girip çıkmak için 15 sn beklediğimi hatırlıyorum ve dolayısı ile oyunu yarım bıraktım. -sistem: phenom ıı x4 955, 4gb ram, gtx 460 1gb, win7).
    Oyunda “bug”lardan ziyade denge sorunları olduğu aşikar. Üç ırkla oynadım (necropolis, haven, inforno) bunlardan necropolis; 3 ranger(okçu), ortalama üzeri istatistik, “undead” olmanın getirdiği özellikler ve gerçek anlamda ölümsüz olmaları onlara fazladan kaba kuvvet sağlıyor. (Savaş içerisinde “necromancy” ile birimlerinizi iyileştirebilir, eğer savaş sonunda kayıplarınız varsa kalenizdeki özel yapıyla tekrar diriltebilirsiniz. Yani kaynaklarınız iyi ise hiç birim kaybetmenden oyunu bitrmeniz olası.)

  2. Dread_Lord

    Ben Heroes 3 ten sonra bu seriden tat alamadım. Grafiklerin üç boyuta geçmesi bu oyuna hiç yaramadı. Her oyun üç boyutlu olacak diye bir zorunlulukmu var? Sanki insanlar iki boyutlu bir oyuna ilkel muamelesi yapar diye düşünülüyor. Oysa Heroes 3 teki grafiklerin yarattığı atmosfer çok güzeldi, mesela bir yel değirmeninin yanına geldiğinizde o birkaç piksellik resim ve fondaki sesler sayesinde oranın nasıl biryer olduğu kafanızda canlanıyordu. Şimdi bir masa üstü oyunundaki birimi oynatıyormuş gibi olmuş(masa üstü oyunlarına laf atmıyorum). Hele o kahramanların vesikalıkları vardı ki… Bırakın bu yeni nesil oyun dünyasının klişe, kaslı, cafcaflı kahramanlarını bana yaşlı kurt Fafner’ı çılgın Mirlanda’yı verin.

  3. art of trolling

    biri sevabına disciples iii resurrection incelese bi tarafımı kesicem. yani bir oyun illa büyük firmalar tarafından mı yayınlanması geriyor tanıtılması için.

    • gouranga

      Oyun incelemesi yapan çoğu site, dağıtımcılar tarafından kendilerine gönderilen oyunları inceliyor. Eğer incelenmiyorsa bu büyük ihtimal oyunun dağıtımcısının suçu çünkü bu incelemeler reklam sayılır oyun için. Belki ceplerinden oyun alıp inceleyenler de vardır ama dediğim gibi genelde gönderilen oyunlar olsa gerek.

Bir cevap yazın