Might & Magic: Heroes VI İnceleme

Camiye gittiğimde moralim hatrı sayılır bir biçimde artar. Her hayrattan su içer, bulduğum her heykeli eni konu ellerim. Haftasonlarında evden dışarı katiyen çıkmam. Hafta dolar öyle çıkarım. Sözün özü; Heroes benim için alelade bir seri değildir.

Uğur Yurtsever incelemem için oyunu verdiğinde karmaşık duygular içindeydim. İki kız arkadaş terkettirip nice dersi alttan almama neden olan serinin yeni oyunu çıkmıştı zira.

Okul biteli çok oldu. Kız arkadaş deseniz hak getire. Ama Heroes bu, nereden vuracağı hiç belli olmaz. Kanımca hepimizin son derece dikkatli olmasında fayda var.

3DO’nun kepenkleri indirip lisansı Ubisoft’a satmasıyla Rus menşeli Nival Interactive tarafından geliştirilen beşinci oyun akabinde sıra bu kez Macarlara, Black Hole Entertainment’e geliyor. İkarus marka otobüsler gayet başarılıydı. “Bakalım Macar oyunu nasıl oluyormuş” diyerek  diski yuvaya yerleştiriyoruz.

Grifin avlanmaya başlayınca kurt ekmeğinden olur.

Oyunun hikayesi bizi beşinci oyunun 400 sene kadar öncesine götürüyor. Şer yuvalarında oturur iken kendilerini ateş basmış olacak ki şeytanlar,  geçitlerini aşıp Ashan sakinlerine musallat oluyorlar. Lakin bu kez gümbür gümbür geliyorlar. İnsanlığın tüm kaleleri düşüp tüm umutları tükenmek üzereyken sahneye gümüş şehirlerin  büyücüleri çıkıyor. Çaresizliğin getirdiği bir deneysellikle şeytan kanını mahkumlara enjekte etmeye başlıyorlar.

Hırsız, uğursuz ve tacizcinin şeytan kanıyla imtihanı beklenmedik bir sonuca yol açıyor ve yepyeni bir ırk doğuyor: Orklar. Bu hadise, savaşın rüzgarını birdenbire değişiyor. Mağlubiyeti tadan iblisler, sıcak yuvalarına geri dönmek zorunda kalıyor.

Heroes 6 ss 4

Dük Slava’yı kontrol ettiğimiz öğretici bölüm sonrasında ana karakterimiz hakkın rahmetine kavuşuyor. Sonrasında; dolduruşa gelip babasını bıçaklayan Anastasia, şeytana uymuş olan Kiril, aradığı saadeti orklar arasında arayan lordun gayrimeşru oğlu Sandro veya can havliyle kocadan kaçmakta iken kendini bir anda komutan olarak bulmuş Irina’dan birisini seçerek maceraya başlıyoruz.

7 Yorum

  1. Nos!

    İlk oyundan son oyuna tüm serilerin takipçisi olarak yazara tamamen katılıyorum. Bu oyun(lar) ömrümden ömür yemiştir ama bir okadar da eğlenmişimdir. Oyun içi grafiklerin çok daha iyi olduğu bir gerçek. Sinamatiklerin zamanın oyunlarına göre yalın kalsa da kesinlikle serinin en iyisi. Oyunun en önemli özelliklerinden biri olan kale içi görüntülerden 2/3 oranında feragat edilmisi kötü ama oyunun hızlı ve stabil çalışması için yapılmış olduğunu düşünüyorum. (Heroes 5’de kendim oluşturduğum büyük haritalarda “Turn” sırası gelmesi için 5 dk, kale içine girip çıkmak için 15 sn beklediğimi hatırlıyorum ve dolayısı ile oyunu yarım bıraktım. -sistem: phenom ıı x4 955, 4gb ram, gtx 460 1gb, win7).
    Oyunda “bug”lardan ziyade denge sorunları olduğu aşikar. Üç ırkla oynadım (necropolis, haven, inforno) bunlardan necropolis; 3 ranger(okçu), ortalama üzeri istatistik, “undead” olmanın getirdiği özellikler ve gerçek anlamda ölümsüz olmaları onlara fazladan kaba kuvvet sağlıyor. (Savaş içerisinde “necromancy” ile birimlerinizi iyileştirebilir, eğer savaş sonunda kayıplarınız varsa kalenizdeki özel yapıyla tekrar diriltebilirsiniz. Yani kaynaklarınız iyi ise hiç birim kaybetmenden oyunu bitrmeniz olası.)

  2. Dread_Lord

    Ben Heroes 3 ten sonra bu seriden tat alamadım. Grafiklerin üç boyuta geçmesi bu oyuna hiç yaramadı. Her oyun üç boyutlu olacak diye bir zorunlulukmu var? Sanki insanlar iki boyutlu bir oyuna ilkel muamelesi yapar diye düşünülüyor. Oysa Heroes 3 teki grafiklerin yarattığı atmosfer çok güzeldi, mesela bir yel değirmeninin yanına geldiğinizde o birkaç piksellik resim ve fondaki sesler sayesinde oranın nasıl biryer olduğu kafanızda canlanıyordu. Şimdi bir masa üstü oyunundaki birimi oynatıyormuş gibi olmuş(masa üstü oyunlarına laf atmıyorum). Hele o kahramanların vesikalıkları vardı ki… Bırakın bu yeni nesil oyun dünyasının klişe, kaslı, cafcaflı kahramanlarını bana yaşlı kurt Fafner’ı çılgın Mirlanda’yı verin.

  3. art of trolling

    biri sevabına disciples iii resurrection incelese bi tarafımı kesicem. yani bir oyun illa büyük firmalar tarafından mı yayınlanması geriyor tanıtılması için.

    • gouranga

      Oyun incelemesi yapan çoğu site, dağıtımcılar tarafından kendilerine gönderilen oyunları inceliyor. Eğer incelenmiyorsa bu büyük ihtimal oyunun dağıtımcısının suçu çünkü bu incelemeler reklam sayılır oyun için. Belki ceplerinden oyun alıp inceleyenler de vardır ama dediğim gibi genelde gönderilen oyunlar olsa gerek.

Bir cevap yazın