Mass Effect 3’ten Yeni Detaylar

Daha büyük mekanlar, daha hızlı oynanış, daha fazla ganimet…

Game Informer’dan gelen ilk Mass Effect 3 detaylarını geçtiğimiz haftalarda sizlerle paylaşmıştık hatırlarsanız. Bugün ise menümüzde bir İspanyol oyun dergisinde yayınlanan yeni detaylar var. Detayları paylaşan arkadaş bizleri google translate‘in saçma ve anlamsız çevirileriyle başbaşa bıraktığı için detayları İspanyolca kaynaktan çevirmenin daha doğru olacağını düşündüm.

Mass Effect 3 screenshot

-

  • Cerberus ordusunda mech’ler (insanlı), saldırı takımları ve ninja teknikleri kullanan şok birlikleri olacak. (Cerberus’un neden peşimize düştüğü de oyunun başında açıklanacakmış)
  • Reaper’lar farklı boyutlara sahip olacak. 500-600 metrelik ufak gemilerden Harbinger gibi 2km’lik dev gemilere kadar.
  • Shepard için siperler arası yuvarlanarak geçebilme (dergi Max Payne gibi demiş ama Max Payne’de siper sistemi yoktu) gibi yeni yetenekler ve çok çeşitli yakın dövüş saldırıları olacak. Çatışmada bu tip yakın dövüş yeteneklerine odaklanacak “Heavy Melee” adında yeni bir sınıfın adı geçiyor.
  • Engineer sınıfı taret (turret) kurabilecek.
  • Loot‘layacak daha fazla eşya olacak.
  • Silahlara farklı aparatlar takarak özelleştirebileceğiz (daha önce açıklanmıştı). Her bir aparatın beş farklı çeşidi olacak.
  • Uzay savaşlarının olabileceğinden bahsediliyor. Ancak henüz netleşmiş değil.
  • Oyunda daha büyük sahneler olacak. Etrafta koşturan insanlar, çarpışan uzay gemileri görebileceğiz. Mimari özellikler çok daha detaylı olacak.
  • Kullanılan yeni ışıklandırma tekniği sayesinde fotorealistik görseller bekleyebiliriz. Aynı zamanda bölümler çok daha dinamik tasarlanmış ve böylece çevreyle daha fazla etkileşim halinde olacağız.
  • Oyun New York ve Londra gibi şehirlerin yanı sıra Mars, salarian’ların yaşadığı bir gezegen ve Koriano isimli bir gezegenin uydusu gibi farklı mekanlarda geçecek. Her bir ortamın yaratılması test aşamalarıyla birlikte 6 ay sürmüş.
  • Düşmanların zayıf noktalarını bulup daha dinamik hasarlar verebileceğiz. Mesela bir Cerberus Mech’ine karşı kokpiti koruyan cama ateş etmemiz gerek. Diğer düşmanların ise kollarını koparabilecek, kafalarını patlatabilecek veya zırhlarının belli bölgelerini parçalayabileceğiz.
  • Çatışmalar daha dinamik olacak ve sürekli olarak hareket etmemiz gerekecek. Oynanış ise %10-15 oranında hızlanmış.
  • Ortamı keşfetmek için araç kullanamayacağız. Oyun deneyimi araçsız bir oynanışın üzerine kurulmuş durumda. Ancak bu hiç araş olmayacak anlamına gelmiyor. Henüz bu konuda fazla detay verilmemiş.
  • Tarama (scan) ve keşif sistemi de yenilenmiş

Önümüzdeki haftalarda yeni detaylarla kucaklaşabiliriz; ancak öyle sanıyorum ki Haziran ayında düzenlenecek E3 2011’e kadar bir oynanış videosu görmemiz mümkün olmayacak. Eh, şimdilik detaya doyduk en azından. 🙂

2 Yorum

  1. lazboy

    Engineer herkez gucsuz diyor asil en guclu Engineer ilk basta fazla silah kulanamiyor gelisince hepsinden daha cok zir silah kulaniyor heryeri aca biliyor gizli olan sifreli olan herseyi coze biliyorum diyer irklarin acamadigi kapilari alamadigi gizli silahlari cikariyorum en iyi irk Engineer

Bir cevap yazın