Mass Effect 2’nin Grafik Kalitesi

BioWare’nin son dönemlerde yapımını üstlendiği bir diğer eser olma yolundaki oyun Mast Effect 2’nin çıkmasına bir iki hafta kaldı.  İlk oyun  evreni sunuşu, kaliteli içeriği ve görselliği ile bizleri baya meşgul etmişti. Ara sinematikler ve bol metin Mass Effect’in dikkat çekici özelliklerindendi.

Yabancı oyun sitelerinden Gamingbolt iki oyun arasındaki grafik kalitesini karşılaştıracak bir çalışma yapmış. Zaten ilk oyun grafiksel olarak gayet tatmin ediciydi. İkinci oyun da böyle olacak, yayınlanan resim ve videolardan bunu anlamak gayet basit.

Mass Effect 2 Karşılaştırma

Soldan sağa: Mass Effect, Mass Effect 2

Ancak bizim için önemli olan oyun içi diyalog, görev ve evrenin sunuluşu değil mi? Elbette görsel kalite çok önemli. Ancak bu gün Uğur hala Planescape: Torment oynuyorsa ve hala heyecanla yaşadıklarını bana anlatıyorsa durup geriye bir bakmak gerekir. Geride bırakılan efsaneler ve yeni nesil efsaneler… Peki ya size göre hangisi? Göz kamaştıran grafikler mi yoksa içerik mi daha önemli?

5 Yorum

  1. Uğur Yurtsever

    Aslında her ikisi de. “Eye candy” ile doldurulup içi boşaltılmadığı sürece tabi 😛 Ama açıkçası iki Mass Effect oyunu arasındaki görsel fark beni zerre kadar ilgilendirmiyor. Konu RPG olunca, daha iyi içerik sundukları sürece, 600*480 çözünürlüğe ve düşük kalite kaplamalara bile razıyım. 😛

  2. Oruç Dim

    İlk Mass Effect senaryo olarak çok sağlam bir oyun olsa da o yan görevlerde indiğimiz gezegenlerin neredeyse hepsinin aynı kahverengi kaplamalardan oluşması beni boğmuştu bir süre sonra ve bütün “gezip dolaşma, keşfetme” hevesimi öldürmüştü. Ben de oturup yalnızca ana hikayeyi tamamladım (7 saat kadar sürdü oyun). Dolayısıyla Mass Effect’in eksik kaldığı alan  teknik olarak görsellik değildi,  mekan çeşitliliği eksikti oyunda. Eğer bu oyunda bu sorunu hallettilerse bütün gezegenleri inip gezmeyi, oyunu olabilecek en uzun saatte bitirmeyi istiyorum açıkçası. Mass Effect’de kullanıl(a)mamış inanılmaz bir potansiyel görmüştüm ben.

    Ayrıca Uğur’a katılıyorum, senaryoyu her tür görselliğe tercih ederim.

  3. Uğur Yurtsever

    Evet, genel olarak tek düze bir keşif deneyimi yaşıyorduk, ama neredeyse bütün gezegenler kahverengi kaplamalara sahip değildi. Arka arkaya aynı gezegene iniş yapmış olmayasın yanlışlıkla? 😀

    Umarım bu sefer gezegenlerde ufak tefek yan görevler ve uçsuz bucaksız boş araziler dışında farklı llginçliklerle karşılaşabiliriz.

  4. Oruç Dim

    Yok abartılı konuştum biraz 🙂 Tabi ki hepsi değildi de genel olarak çok eğlenmedim keşif yaparken. Açıkçası indiğim 3-5 gezegenin kahverengi-gri tonlamalardan oluşması hevesimi kaçırdı, gerisini bilmiyorum 😛 O gezegen haritasını ilk gördüğümde bende oluşan intiba “oha ben bunların hepsine iner, yan görevlerin hepsini yaparım” olmuştu, hevesim kırıldı sonradan 🙁

  5. Vernoncougar

    Bılım-kurgu oyunlarında grafık kalıtesı nın yuksek duzeyde olması taraftarıyım, aslında her oyunda onemlı.Senaryo harıka fakat grafıkler copten adam gıbı oldugu zaman hıc bır haz alamıyorum oyundan,senaryo & grafık performansını dogru orantılı oldugu zaman ıse masanın basından kalkasım gelmıyor mesela crysıs de oldugu gıbı..

Bir cevap yazın