Jagged Alliance: Back in Action İnceleme

Köşe Kapmaca

Oyunun başında, elimizde Enrico’nun sağladığı kısıtlı bütçeden ve dizüstü bilgisayardan başka hiçbir şey yok. İlk iş kendimize bir paralı asker ekibi kurmalıyız. Sol üstteki laptop ikonuna uzanarak, henüz olmayan ekibimize katabileceğimiz paralı askerlerin profillerini gezmeye; ilginç hikayelerini okuyup özelliklerini analiz etmeye başlıyoruz inceden. Önümüzde birbirinden farklı yeteneklere ve uzmanlık alanlarına sahip 40 kişiden oluşan bir liste duruyor olsa da (ki bu sayı daha sonra 60’a kadar çıkacak), paramız pek fazla olmadığı için nispeten zayıf, tecrübesiz ve ufak bir ekiple idare etmek durumundayız şimdilik. Bu arada ekibimize katabileceğimiz paralı askerlerin Jagged Alliance 2’den hatırladığımız isimler olduğunu da belirteyim. Yani Fox, Biff, Ivan, Igor, Lynx, Fidel, Blood ve Shadow gibi favori adamlarımız geri dönüyor (ancak nedense özellikleriyle bir hayli oynanmış).

Jagged alliance back in action ss 4

Gizlenerek ilerlemek hala önemli bir yere sahip.

Tüm bu askerlerin kendilerine has yetenekleri var demiştim. Evet. Kimi bir patlayıcı uzmanı, kimi iyi bir nişancı, kimi yakın dövüşte yetenekli, kimi gizlenerek sessizce ilerleyebiliyor, kimi tamirat işlerinde usta kimi de tıbbi yardımda. Üstelik hepsinin belli kişilik özellikleri de var. Mesela bazı paralı askerler birbirlerinden pek haz etmiyorlar ve doğal olarak da birlikte çalışmak istemeyebiliyorlar. Bu yüzden teklifimizi geri çevirmeleri mümkün. Öte yandan; tek tabanca takılmak isteyen, ekipte kadın bulunmasından heyecan duyan, sürekli yemeklerden bahseden ve hatta elbise giydirdiğimizde morali düşen nüdist bir karakter bile var listemizde. Kısacası ilginç operasyonlar gerçekleştirmek için gereken her şeye sahibiz. Her ne kadar karakterlerin birbirleriyle etkileşimleri ve oyun içinde gelişen olaylara yaptıkları esprili yorumlar, BioWare’in rol yapma oyunlarında gördüklerimiz kadar derin olmasa da, bu özelliklerin hem oynanışa hem de atmosfere çok şey kattığı kesin.

Kurduğumuz bu ufak ekiple yerel havaalanını ele geçirip, kendimize bir ikmal yolu açtığımız ilk görevin ardından da Arulco’yu özgürleştirme mücadelemiz de gerçek anlamda başlamış oluyor. Artık  ana haritada seyahat ederek adanın dört bir yanındaki kasabaları, madenleri, üsleri, tarlaları ve yol ayrımı gibi stratejik öneme sahip noktaları ele geçirmeye; yani ülkeyi yavaş yavaş Deidranna’nın demir yumruğundan kurtarmaya başlayabiliriz. Ayrıca kontrol altına aldığımız bu bölgelerden gelen günlük gelirle ekibimizi genişletirken, online marketten yeni ve daha güçlü silahlar, çeşitli silah eklentileri, daha sağlam zırhlar ve daha iyi ekipmanlar da sipariş edebiliriz (hızlı teslimat için iki katı kargo ücreti tarifesi hala geçerli).

Öte yandan oyunda ilerledikçe yeni insanlarla karşılaşmaya, hikayelerini dinlemeye, çeşitli görevler almaya ve ele geçirdiğimiz bölgelerdeki yerel satıcılarla alışveriş yapmaya da başlıyoruz. Aralarında güvenlerini kazanıp ekibimize kattığımız karakterler bile oluyor hatta. Tabii bütün bunlar yaşanırken emrimizdeki paralı askerler de tecrübe kazanıp seviye atlıyorlar.

Bu noktaya kadar hemen her şey on küsür yıl önce hastası olduğumuz deneyimden pek farklı değil aslında. Lakin işin rengi, Kraliçe’nin adamlarıyla karşılaşıp çatışmaya girdiğimizde değişmeye başlıyor.

Jagged alliance back in action ss 5

Ele geçirdiğimiz bölgeler, daha sonra Kraliçe

Bu arada, paralı askerlerle yaptığımız görüşmelerin başında kulağımıza çalınan çevirmeli (dial-up) modem tonu, bir anlığına 90’lı yıllara ilişkin hatıraları canlandıran çok hoş bir dokunuş olmuş. Lakin eski karakter portrelerinin yerini 3D modellerin almış olması beni biraz rahatsız etmedi değil. Hem bu konuda gerçekten iyi bir iş çıkmamış ortaya, hem de geçmişten aklımızda kalan tiplere pek benzememişler. Aynı şey karakter seslendirmeleri için de geçerli. Birkaç tanesi hariç fena olmasa da JA2 tadını almak biraz zor. Ayrıca artık oyundaki tüm görev diyaloglarının da seslendirilmiş olduğunu belirteyim. Güzel bir yenilik şüphesiz, ama sonuç çok da başarılı değil. Hele diyalog esnasındaki o 3D yüz modelleri… 40$’lık bir oyundan- üstelik bu bir yeniden yapımsa- daha iyi bir yapım kalitesi beklemek yanlış olmaz sanırım. Neyse…

14 Yorum

  1. M8RT

    guzel inceleme, elinize saglik.

    oyunun zorlugu oyun zor oldugu icin degil, arabirim, kontroller ve kamera ile yapay zekanin hantalligi yuzunden… ya da gelisticiler dlc zombi eklentisinin yolunu yapma calimislar – elde baltayla hucum eden dusmanlardan guzel the walking dead oyunu olabilir kanimca….! 😡

  2. Ziyaretçi

    Jagged Alliance 2’yi baya oynamış biri olarak ben oyunu kötü bulmadım. Farklı ve güzel olmuş. Hatalar yok mu var tabi ama düzelmeyecek şeyler değil. Mesela forumlarında bi sonraki güncelleme ile sector inventory’i ekleyeceklerini duyurmuşlar. yapay zeka falanda elden geçecekmiş. Biraz daha elden geçerse daha güzel olur. JA:o ya kadar oyalar işte. 😀

  3. Emre

    JA2 deliler gibi oynamış ve bitirmiş olarak beklentiniz çok yüksek olmasın ama çok da kötü değil kanımca yapay zeka grafiksel bi kaç bug güncellenirse sorun olmaz zaten bi kaptırınca zaman nedir unutturuyor.Ama yeniden doğuşa yakışmayan bi oyun olmuş.Fog of war olmaması oldukça can sıkıcı

  4. onur_

    Ben de beğendim oyunu. Çok eksik var ama bence normal. JA2’nin de yok muydu. Yıllar sonra anca 1.13 yamasıyla adama döndü oyun. Mod desteği gelirse buna tadından yenmez. İnceleme de detaylı ve güzel olmuş teşekkürler.

  5. jaggedsever

    ya arkadaşlar merc lerimden birinde iyileştirmem rağmen bi red cross çıktı ne yapıcam bilmiyorum, enerjisi sürekli sıfırda, canı iyileştirince düzeliyor ama enerjisi hiç düzelmiyor topallaya topallaya yürüyor, resting falanda yok bu versiyonda, bana şöyle temel düzeyde oyunun bazı püf noktalarını anlatacak babayiğit varsa çok sevinirim. iyi oyunlar. teşekkür ederim.

    • Uğur Yurtsever

      Selamlar.

      Red cross karakterin ciddi yaralandığını gösteriyor. Bu durumda sağlık çantası veya doktor kitiyle müdahale etmeniz gerekiyor. İğne veya bandaj sağlığı bir nebze doldursa da tamamen iyileştirmiyor.

      Eğer medkit falan uyguladığınız halde düzelmiyorsa, bir çeşit hata oluşmuş olabilir.

      Başka bir sorularınız varsa sormaktan çekinmeyin.

  6. serkan erdemir

    Merhaba, JA2 deki gibi harita modunda milis yetiştirmek, askerlerin uyuması, dinlenmesi, tedavi edilmesi gibi şeyler yapılabiliyor mu? Haritanın bir yerlerinde yine dondurmacı minibüsü var mı? (ulaşımı kolaylaştırıyordu). Ayrıca helikopterle seyahat mümkün mü? Teşekkürler.

    • Uğur Yurtsever

      Selam,

      Yayınlanan son iki yamadan sonra, çok istediğim halde, oyunu yeniden test etmeye ve yapılan değişikliklere göz atmaya vakit bulamadım ne yazık ki (malum piyasaya sürekli oyun çıkıyorken, keyfe keder geri dönüp istediğimiz oyunu oynamaya vakit bulmak imkansız hale geliyor). Yine de sorunu yanıtlamaya çalışayım.

      Yazıda da belirttiğim gibi artık milis yetiştiremiyoruz. Potansiyel milisler bölgelere otomatik olarak geliyor. Tek yapabildiğimiz elimizdeki fazlalık silahları onlara vermek.

      Ayrıca yine yazıda bahsettiğim gibi, artık askerler harita alanında tamamen iyileştirilebiliyor. Hatta ana haritaya çıktığımızda eksik olan sağlıkları bile tamamlanıyor. Yani eskiden olduğu gibi uzun süren iyileşme süreçleri yok.

      Ancak son yamanın ardından oyunun enerji (stamina) sisteminde ufak bir değişiklik olmuş. Buna göre takımımızda enerjisi 0’a yaklaşan bir asker varsa, seyahat hızımız düşüyor. Bu durumda dinlenmemiz gerekiyor yani.

      Bunların dışında JA2’deki dondurmacı minibüsü ve halikopterle seyahat de JA: BiA’da yok ne yazık ki.

      Tabii 1.11 yamasından sonra oynanış ne yönde gelişti gerçekten bilemiyorum. Uzunca bir süre daha açıp bakabileceğimi sanmıyorum. 🙁

      İyi oyunlar.

  7. zolomolo

    Ya arkadaşlar ben oyunu trainer ile oynuyorum, param 999,999 silahçıdan aldığım silahları nasıl adamlarıma verebilirim ? Bir türlü bulamadım. En modern silahlar var ama adamlara veremiyorum.

Bir cevap yazın