Jagged Alliance: Back in Action İnceleme

Taht Oyunları

Jagged alliance back in action ss 3Her şeyden önce Jagged Alliance: Back in Action için “sadece” bir yeniden yapım demek pek doğru olmaz. Karşımızda daha çok “modernize edilmiş” bir Jagged Alliance 2 duruyor. Zira oyunun tek olayı, bizlere göze daha hoş gelen grafikler veya daha iyi bir yapım kalitesi sunmaya çalışmak değil. Geliştirici Coreplay ve bitComposer Games, oyunu günümüz çizgisine yaklaştırabilmek adına, serinin DNA’sıyla oynamaktan da kaçınmamış. Oyun hala izometrik bir kamera açısından oynanıyor olsa da, kullanılan 3D oyun motoru, bize kamerayı yaklaştırıp uzaklaştırma ve savaş alanı üzerinde 360 derece döndürebilme imkanı tanıyor mesela. Bu da bir yandan oyuna yeni bir görsel derinlik katarken, bir yandan da savaş alanı üzerindeki hakimiyetimizi kolaylaştırıyor (en azından böyle olacağı düşünülmüş). Daha da önemlisi; serinin geleneksel sıra tabanlı savaşları, Back in Action ile birlikte yerini gerçek zamanlı ve sıra tabanlı oynanışın bir karışımını sunan Plan&Go sistemine bırakıyor (ki projeyi başından beri takip ediyorsanız bunun ne denli büyük tartışmalara yol açtığını biliyorsunuzdur muhtemelen).

İrili ufaklı başka “modern” dokunuşlar da var elbette. Ancak sanırım en iyisi, seriye yabancı olabilecek oyunseverleri de düşünerek en baştan, yani oyunun değişmeyen köklerinden başlamak.

Jagged Alliance: Back in Action, bizleri Arulco adında hayali bir üçüncü dünya ülkesine götürüyor. Arulco, yıllarca demokratik monarşi ile huzur ve refah içinde yönetilmiş olsa da; adanın kaderi 1988’de düzenlenen 10 yıllık geleneksel seçimle birlikte değişir. Adaylardan Enrico Chivaldori (aynı zamanda mevcut liderin oğlu), gerek seçimler öncesi popülaritesini artırmak gerekse son derece sıkıcı seyreden özel hayatına biraz “renk” katmak amacıyla Romen güzeli Deidranna Reitman ile evlenmiş, hemen ardından da rakibi Miguel Cordona’ya büyük bir fark atarak seçimleri kazanmıştır. Ne var ki Deidranna’nın güzelliğinin ardında, bitmek tükenmek bilmeyen bir güç ve hakimiyet tutkusu gizlenmektedir (hangi kadında yoktur ki zaten?). Deidranna, seçimlerin hemen ardından basit bir piyon olmadığını kanıtlayıp tek başına tahta kurulmayı kafasına koymuştur bile. İlk olarak Enrico’nun babasını öldürüp suçu Enrico’nun üzerine atarak ülkenin yönetimini ele geçirme planları yapar. Bu eğreti plan, Arulco’nun neden bir üçüncü dünya ülkesi olduğunu kanıtlarcasına, şaşırtıcı derecede başarılı olur. Zafer sarhoşluğu içinde gerdeğe girmeye hazırlanan Enrico ise, kendisi için sahte bir ölüm senaryosu tezgahlayarak ortamdan kaçmayı başarsa da, Deidranna’nın Arulco’yu halkın açlıktan ve şiddet olaylarından kırıldığı şeytani bir diktatörlüğe sürüklemesine engel olamaz.

Oyun ise, Enrico’nun Arulco’daki yerel isyancıları örgütleyip Deidranna’yı ne pahasına olursa olsun tahttan indirmek için bizden yardım istemesiyle başlıyor. Nikahta keramet vardır diye boşuna dememişler yani.

Jagged alliance back in action ss 10

Görseller bu tarz bir oyun için gayet doyurucu. Animasyonlar ise kütükten hallice.

Geliştirici ekip, başta da belirttiğim gibi oyunun DNA’sını epey kurcalamış olsa da (ki buna daha sonra değineceğim) bağımlılık yapıcı genel oynanış dinamiklerine pek dokunmamış. Hikayeden konsepte kadar birçok şey, Jagged Alliance 2’den hatırladığımız gibi. Ayrıca Alman dostlarımız, oyuna bir eğitim (tutorial) bölümü eklemeyi de ihmal etmemişler. Böylelikle serinin en önemli eksiği de giderilmiş. Ancak yine de bu eğitimden çok şey beklemeyin derim. Yalnızca genel kontrollerin anlatıldığı bu bölüm, ülkemizdeki üniversite eğitimini andırıyor biraz. İyi kötü bir şeyler öğreniyoruz; ama ne yazık ki gerçek hayata hazırlanacak cinsten değil.

14 Yorum

  1. M8RT

    guzel inceleme, elinize saglik.

    oyunun zorlugu oyun zor oldugu icin degil, arabirim, kontroller ve kamera ile yapay zekanin hantalligi yuzunden… ya da gelisticiler dlc zombi eklentisinin yolunu yapma calimislar – elde baltayla hucum eden dusmanlardan guzel the walking dead oyunu olabilir kanimca….! 😡

  2. Ziyaretçi

    Jagged Alliance 2’yi baya oynamış biri olarak ben oyunu kötü bulmadım. Farklı ve güzel olmuş. Hatalar yok mu var tabi ama düzelmeyecek şeyler değil. Mesela forumlarında bi sonraki güncelleme ile sector inventory’i ekleyeceklerini duyurmuşlar. yapay zeka falanda elden geçecekmiş. Biraz daha elden geçerse daha güzel olur. JA:o ya kadar oyalar işte. 😀

  3. Emre

    JA2 deliler gibi oynamış ve bitirmiş olarak beklentiniz çok yüksek olmasın ama çok da kötü değil kanımca yapay zeka grafiksel bi kaç bug güncellenirse sorun olmaz zaten bi kaptırınca zaman nedir unutturuyor.Ama yeniden doğuşa yakışmayan bi oyun olmuş.Fog of war olmaması oldukça can sıkıcı

  4. onur_

    Ben de beğendim oyunu. Çok eksik var ama bence normal. JA2’nin de yok muydu. Yıllar sonra anca 1.13 yamasıyla adama döndü oyun. Mod desteği gelirse buna tadından yenmez. İnceleme de detaylı ve güzel olmuş teşekkürler.

  5. jaggedsever

    ya arkadaşlar merc lerimden birinde iyileştirmem rağmen bi red cross çıktı ne yapıcam bilmiyorum, enerjisi sürekli sıfırda, canı iyileştirince düzeliyor ama enerjisi hiç düzelmiyor topallaya topallaya yürüyor, resting falanda yok bu versiyonda, bana şöyle temel düzeyde oyunun bazı püf noktalarını anlatacak babayiğit varsa çok sevinirim. iyi oyunlar. teşekkür ederim.

    • Uğur Yurtsever

      Selamlar.

      Red cross karakterin ciddi yaralandığını gösteriyor. Bu durumda sağlık çantası veya doktor kitiyle müdahale etmeniz gerekiyor. İğne veya bandaj sağlığı bir nebze doldursa da tamamen iyileştirmiyor.

      Eğer medkit falan uyguladığınız halde düzelmiyorsa, bir çeşit hata oluşmuş olabilir.

      Başka bir sorularınız varsa sormaktan çekinmeyin.

  6. serkan erdemir

    Merhaba, JA2 deki gibi harita modunda milis yetiştirmek, askerlerin uyuması, dinlenmesi, tedavi edilmesi gibi şeyler yapılabiliyor mu? Haritanın bir yerlerinde yine dondurmacı minibüsü var mı? (ulaşımı kolaylaştırıyordu). Ayrıca helikopterle seyahat mümkün mü? Teşekkürler.

    • Uğur Yurtsever

      Selam,

      Yayınlanan son iki yamadan sonra, çok istediğim halde, oyunu yeniden test etmeye ve yapılan değişikliklere göz atmaya vakit bulamadım ne yazık ki (malum piyasaya sürekli oyun çıkıyorken, keyfe keder geri dönüp istediğimiz oyunu oynamaya vakit bulmak imkansız hale geliyor). Yine de sorunu yanıtlamaya çalışayım.

      Yazıda da belirttiğim gibi artık milis yetiştiremiyoruz. Potansiyel milisler bölgelere otomatik olarak geliyor. Tek yapabildiğimiz elimizdeki fazlalık silahları onlara vermek.

      Ayrıca yine yazıda bahsettiğim gibi, artık askerler harita alanında tamamen iyileştirilebiliyor. Hatta ana haritaya çıktığımızda eksik olan sağlıkları bile tamamlanıyor. Yani eskiden olduğu gibi uzun süren iyileşme süreçleri yok.

      Ancak son yamanın ardından oyunun enerji (stamina) sisteminde ufak bir değişiklik olmuş. Buna göre takımımızda enerjisi 0’a yaklaşan bir asker varsa, seyahat hızımız düşüyor. Bu durumda dinlenmemiz gerekiyor yani.

      Bunların dışında JA2’deki dondurmacı minibüsü ve halikopterle seyahat de JA: BiA’da yok ne yazık ki.

      Tabii 1.11 yamasından sonra oynanış ne yönde gelişti gerçekten bilemiyorum. Uzunca bir süre daha açıp bakabileceğimi sanmıyorum. 🙁

      İyi oyunlar.

  7. zolomolo

    Ya arkadaşlar ben oyunu trainer ile oynuyorum, param 999,999 silahçıdan aldığım silahları nasıl adamlarıma verebilirim ? Bir türlü bulamadım. En modern silahlar var ama adamlara veremiyorum.

Bir cevap yazın