Infinity Ward Son Sözü Söyledi!

Modern Warfare 2’nin kullanıcı haritaları, modlar ve özel sunucu desteğine (dedicated server) sahip olmayacağı haberi duyulduğundan beri ortalık boykot girişimleri ve elektronik imza kampanyalarıyla çalkalanıyor. Infinity Ward’ın da bu konuda resmi bir açıklama yapmaması, geride kalan bir kaç gün içinde, oyun forumlarını tam anlamıyla kan gölüne çevirdi.

Nihayet Infinity Ward’ın yetkili ağızları Vince Zampella ve Jason West, oyunseverler daha fazla çığrından çıkmadan, bu tartışmalara noktayı GameInforme’a verdikleri röportajla koydular. Ancak bu nokta pek de mutlu bir nokta değil.

“Yaptığımız şey sadece mod kullanıcılarından ve oyunu kendilerine göre değiştirebilenlerden ziyade oyuncu deneyimine öncelik vermeye çalışmak. Oyunumuzu herkes oynayabilseydi çok daha iyi olurdu diye düşündük.” diyor Jason West. Bu noktada oyuna hile karıştıranlardan, bir çok sunucuda karşımıza çıkan garip kurallardan ve oyuncu yetenekleri arasındaki farklardan bahsediyor elbette.

Bay West bütün bunların yanında, daha önce de bahsedildiği gibi, bu yeni sistemde özel maç ve antrenman ayarlamanın da mümkün olduğuna dikkat çekiyor. Yani Infinity Ward’a göre “hardcore” PC oyuncuları çok da fazla birşey kaybetmiyor. Buna “casual” oyuncularla “sıkı” oyuncular arasında kurulan bir denge olarak bakmamızı istiyorlar.

Bay West özel sunuculara (dedicated server) bakış açılarını da şöyle özetliyor:

“Özel sunucu mevzusu birazcık güvenilmez bir sistem. Bu konuda şikayet edenlerin çoğu cüzdanlarını düşündükleri için şikayet ediyorlar.”

Aslına bakarsanız bay West bu noktada çok da haksız sayılmaz. Bugün özel sunuculara sahip olmanın en önemli nedenlerinden biri özel sunucuların büyük çoğunluğunun kiralanarak ve hatta reklam alanı olarak kullanılarak paraya çevrilmesi. Haliyle oyunlarının üzerinden iyi paralar kazanan yüzlerce firmanın türemiş olması rahatsızlık veriyor olabilir.

Vince Zampella ise Steam altyapısının korsan kullanımı engelleme yolunda iyi iş çıkaracağının altını çizmeyi ihmal etmiyor. Bu noktada oyunu çevrimiçi oynayabilmek için Steam alltyapısını kullanacağımızı hatırlatmamda yarar var sanırım.

Bütün bu tartışmalara son noktayı koyacak (belki de daha büyük tartışmaların önünü açacak) sözler ise yine Jason West’ten geliyor:

“Yeni sistemle özel sunucu sisteminin birlikte var olması konusunda bir uzlaşma olmayacak. Bu oyuncuları ikiye bölmekten başka bir işe yaramaz.”

Umudumuz en azından kullanıcı modları ve haritaları için bir kolaylık sağlanması. Aksi taktirde Infinity Ward hayran kitlesinin önemli bir bölümünü küstürebilir.

Yine de bu tarz gelişmelere çok da şaşırmamak gerek; en azından eleştiri oklarımızın bir kısmını oyunun çıkışına saklayabiliriz. Sonuç olarak bugüne kadar verilen mücadele, oyuncuların kendi elleriyle ve isteyerek yarattıkları oyun yapımcılarına karşı verilmiş bir “Don Kişot” mücadelesiydi. Ben bütün bu gelişmeler sonucunda Infinty Ward’ı delicesine eleştirecek bir neden göremiyorum, affedin.

2 Yorum

  1. Tahir Meylani

    Oyuncuların özel sunucuya ödedikleri ücret için mi tüm bu yaygaralar? Sıradan oyuncuları düşünüyorlarsa onlar zaten server için para ödemiyor binlerce ücretsiz yerli yabancı server var. Para ödeyenler genelde takım için ayrı server tutanlar.

    Görelim bakalım İW.NET nasıl soyacak oyuncuları. 3 map için 10 dolar belki aylık çoklu oyuncu ücreti.

    infinity Ward, hardcore oyunculuk istemiyor çünkü onlara bir kazancı yok.

  2. Uğur Yurtsever

    Haberde de belirttiğim gibi IW olaya “makro” açıdan yaklaşıyor.  Oyuncuların özel sunucuya ödedikleri ücret için değil, bu sistem üzerinden üçüncü şahısların kazandığı paralar yüzünden. Kaldı ki tek neden bu da değil. Bence çok da haksız sayılmazlar bu konuda.

    Bence yöneltilen bütün bu haddini aşan eleştirileri oyunun piyasaya çıktığı güne saklanması. Hardcore oyuncluğa gelince. Zaten bu kavram çok zaman önce değişti. Hardcore oyunculuk 2000’li yıllardan sonra bilgisayar başında 20 saat geçirmenin bir başka adı oldu. Bunu bu hale getiren de IW değil pek tabi.

    Yine de bu matchmaking sistemi tam bir muamma.

    IW’yi korumuyorum kesinlikle ama sonuçta oyunu onlar yapıyor. Ve oyun sektörünü şekillendiren oyuncu alışkanlıkları oldu büyük ölçüde. Yoksa yıllar önce adventure gibi bir türü veya saf rpg oyunlarını hasta yatağına yatırmamış olurduk. Kendi alıkşanlıklarımızla şekillendirdiğimiz oyun yapımcılarını eleştirirken aslında kendimizi eleştiriyoruz. Biraz daha beklememiz gerekiyor. Beğenmezsek satın almayız hepsi bu. Ancak oyun endüstrisini gittiği bu yoldan döndürmek ne yazık ki pek mümkün değil. 3-5 yıl sonra bu sayfalar daha fazla serzenişle dolacak.

Bir cevap yazın