IBM, eDRAM’in işlemci başarımını ikiye katlayacağını iddia ediyor

IBM dün, firmanın iddialarına göre rekor erişim sürelerine sahip yeni gömülü DRAM (embedded) aygıtını ilk kez gözler önüne serdi. Bu teknolojinin, IBM’nin 45 nm işlemcilerinin bir parçası olarak 2008 yılında pazara çıkması planlanıyor.



Firmanın söylediğine göre, eDRAM yongası “çoklu-çekirdek yapısına sahip işlemcilerin başarımını ciddi şekilde artırıyor, oyunlardaki grafiksel hareketleri hızlandırıyor ve ayrıca diğer ağ, resim yoğunluklu ve çoklu-ortam uygulamalarında önemli kazanımlar getiriyor.” Şu anda devam etmekte olan Katı Durumlu Devreler Konferansı’nda (ISSCC) 65 nm konsept çalışması olarak gösterilen teknoloji, genellikle tümleşik işlemci önbellekleri için kullanılan geleneksel SRAM teknolojisinin başarımını, alan bakımından üçte bir bekleme durumu güç tüketimi bakımından beşte bir oranında geçiyor.







DRAM’lerin tarihi 1970’lere uzanıyor ve genellikle bu birimler, başarım odaklı gelişme gösteren işlemcilerin tersine maliyet odaklı gelişme gösteriyorlar. IBM, bu durumun yavaş çalışan belleklerle daha hızlı çalışan mantıksal birimler arasında farkı iyice açtığını belirtiyor, sonuç olarak her geçen gün daha da karmaşık bellek hiyerarşisi kullanılmak zorunda kalınıyor. Günümüzde ise “DRAM’ler SRAM’lerle aynı alan içerisinde altıyla sekiz arasında daha fazla bellek kapasitesi sunabiliyorlar ancak çok yavaş oldukları için herhangi bir önbellek için kullanılamıyorlar.”



2 ns rasgele döngü ve 1.5 ns gecikme süreleri ile IBM, artık DRAM teknolojisinin işlemcilerin içine yerleştirilerek SRAM teknolojisinin yerine geçmesi gerektiğini düşünüyor. “Bu işlemci/bellek aralığına getirdiğimiz ciddi çözüm ile IBM, geleneksel teknolojileri kullanan işlemcilerin başarımını ikiye katlayabiliyor” diyor IBM’nin 45 nm teknoloji geliştirme projesinden sorumlu mühendis Dr. Subramanian Iyer ve ekliyor “Yarıiletken teknolojisi atomik seviyeye yaklaştıkça Moore Kanunun devamlılığının sağlanması için yonga seviyesindeki tasarımlarda malzeme biliminin önemi gittikçe artıyor.”



eDRAM şimdiye kadar süper bilgisayarlardan oyun alanına kadar pek çok yerde kullanıldı. Örneğin IBM’ninBlueGene/L sistemi L3 önbellek olarak eDRAM teknolojisini kullanırken, Gemacube, Xbox 360 ve Wii gibi oyun konsolları da grafik yongaları için eDRAM gömülü bellek teknolojisini kullanıyorlar. Geleneksel DRAM birimleriyle karşılaştırıldığında DRAM birimlerini tümleşik olarak üretmenin başarım kazançları açısından önemli bir artısı var: harici belleklere erişim için kullanılan G/Ç sinyallerinin ortadan kalkması. Ayrıca NEC gibi eDRAM üreticileri az güç tükettikleri için bu teknolojinin taşınabilir ürünler alanında da kullanılabileceğini belirtiyorlar.



Forum tartışması için tıklayın.

Bir cevap yazın