Hikaye Anlatmak Üzerine: Bir Oyun, Bir Mod

Oyunların hikayelerini deneyimlemeye bayılıyoruz, değil mi? Hatta oyunları sırf sundukları çizgisel deneyimler yüzünden oynayanlar çoğunlukta bana kalırsa.

Ancak oyunlarda hikaye anlatmanın ne kadar klişeleştiği ve her oyunun artık birbirinin aynısı araçlarla hikayesini anlattığı da bir gerçek. Peki ya oyunlarda hikaye anlatımını kendine konu edinen bir oyun ve bir modun benzer zamanlarda piyasaya çıkması bir tesadüf müdür?

Yanlış anlaşılmasın: Oyunlardan biri oyunların farklı şekillerde hikayelerini anlatabileceğini savunurken, diğeri hikaye anlatımı üzerinden video oyunlarını, özgürlüğü, seçimleri, bilgisayar başındaki ve dışındaki hayatımızı ve çok daha fazlasını sorgulamamıza sebep oluyor.

Bir oyunla başlayalım dilerseniz…

3 Yorum

  1. Uğur Yurtsever

    Limbo’nun geçen yıla ait bir oyun olduğunu düşünürsek Bastion için şu ana kadar bu yılın en iyi bağımsızı diyebilirim gönül rahatlığıyla. Açıkçası bu yıl çıkan AAA oyunların %90’ından çok daha fazla emek, sanat ve ruh bulabilirsiniz Bastion’da…

    Anlatıcının harika anlatımı ve yastığın arka yüzü kadar serin ses tonu, enfes müzikleri, sıradışı görsel tasarımı, eğlenceli oynanışı ve her ikisi de dokunaklı final sahneleri… Bastion gerçekten şaşırtıcı derecede iyi bir oyun.

    Soundtrack’inden iki muhteşem parçayı da sizlerle paylaşayım.

    http://www.youtube.com/watch?v=t8cELTdtw6U

    http://www.youtube.com/watch?v=YlfUcnSbKDA

  2. HapLo

    Gerçekten etkileyici bir oyun/mod olmuş. Kısa ve öz anlatmışsınız, teşekkürler. Kesinlikle denenmesi gereken bir oyun. Oyunun farklı finalleri var ama bir tanesi var ki, sizin de dediğiniz gibi kendimizi sorgulamamıza yol açıyor. Cidden çok etkileyici!

Bir cevap yazın