Gabe Newell: “Intel Sandy Bridge İnanılmaz”

CES 2011 fuarında konuşan Gabe Newell, Sandy Bridge’i öve öve bitiremedi.

Bildiğiniz gibi, Intel’in 32 nm  Sandy Bridge mimarisi sayesinde GPU ile CPU aynı zarda buluşmuştu. CES 2011 fuarında konuşan Gabe Newell’a bu mimari “oyunun kurallarını değiştirebilir”.

Aylardır Sandy Bridge işlemcileri kullandıklarını belirten Newell, “Sandy Bridge inanılmaz” diyor ve ekliyor “Sandy Brige, geliştiriciler olarak bize daha iyi oyunlar yapmamız için inanılmaz özellikler ve performans sunuyor. Sandy Bridge sadece günümüzün oyunlarını değil geleceğin oyunlarını da oynamak için yeterli. Bu, bizim için oyunun değişmesi, PC oyuncuları için de konsol benzeri bir deneyim demek.”

Gabe Newell’ın neden Sandy Bridge üzerinde bu kadar durduğunu bilmiyoruz. Evet, güçlü bir GPU ile güçlü bir CPU’nun aynı zarda buluşması takdir edilmesi gereken bir süreç. Ama bu mimarinin oyunun kurallarını değiştirecek kadar güçlü olduğunu ileri sürmek için biraz erken sanırım.

kaynak: Techspot

5 Yorum

  1. Ziyaretçi

    Siz Microsoft ta çalıştınız mı? Senelerce oyun geliştirdiniz mi? Sandy Bridge sistemini aylarca inceleyip Portal 2 de test ettiniz mi? Valve hakkında iyi bir haber okumadım bu sitede. Bunu son kez yazıyorum artık. Lütfen haberleri kişiselleştirmeyin. Tek yapmanız gereken tomshardware.com un yayınladığı haberleri çevirmek. Bunun %20 sini anca yapıyorsunuz. Yaptıklarınızda telgraf kısalığında ve tamamen kişisel yorumlar içeriyor.

    • Tahir Meylani

      Cevap hakkımı kullanmak istiyorum :).

      Evet, Sandy Bridge oldukça önemli bir mimari. Hatta Intel, Nehalem mimarisinden sonra en heyecanlı olduğumuz ikinci mimari diyor Sandy Bridge için. Quick Sync ve tek zar içinde CPU ve GPU bile bu mimari için heyecanlanmaya yetiyor. Buraya kadar sorun yok. Eğer Newell “Sandy Bridge mimarisi gelecekte konsol tipi PC donanımının önünü açabilir” deseydi, yine sorun olmayacaktı.

      Ama Allah aşkına Sandy Bridge (HD 3000) oyun testlerine baktınız mı? Intel, grafik konusunda kendini geliştirmiş olabilir, ama şu an bu işlemcilerle sunulan performans 25-30 dolarlık bir ekran kartı seviyesinde, günümüzün AAA oyunlarını yüksek çözünürlükte oynatmak için yeterli değiller. Source motoru ile yapılan oyun testlerine de bakabilirsiniz.

      Gelelim oyun geliştiricileri tarafına. Bildiğiniz gibi, Sandy Bridge ile X86 mimarisi değişmiyor. Aynı zamanda oyun geliştiricilerinin önemli bir kısmı DirectX kütüphanesi kullanmaya devam ediyor. Sonuç; GPU ile CPU’nun aynı zarda birleşmesi, önemli bir gelişme ama oyunun kurallarını (PC oyunculuğu için) bozduğu falan yok. Oyunun kurallarını gerçekten bozsaydı Intel, P67 anakartlarda da dahili GPU kullanımına izin verirdi.

  2. Cömert Ö.

    Ya ben uzun zaman sonra(aradan galiba 7 nesil geçmiş) bir i3 işlemci ile ve h55 anakart ile Call of duty MW oyununu 1680×1050(20″ monitörün son ayarı) ve grafikler extra ayardayken oynayınca hayretler içinde kaldım. Laptopumda bulunan c2 duo T9400 ve HD3650 ile 1024×600 ve grafikleri optimum ayarda oynayabiliyordum.Kendi açımdan bakınca bir sistem parasını grafik kartına yatırmama gerek olmadığını düşünüyorum. Grafik kartı ihtiyaçları oyunlara göre değişiyordu, eski 9600XT kartımla ite kaka MW oynayabiliyordum ama world at war için tık demedi. Bazı oyun üreticileri oyunları belli kartlara göre sunabiliyorlar. Varsayım ama oyun üreticileri grafik kartı üreticilerini koruma amaçlı intel GPU ile oynanamayan ürünler sunabilirler. Code Master’in yaptığı ve Creative SB olmadan o/b ses kartlarıyla oynayamadığımız oyunlar gibi.

Bir cevap yazın