Funcom’dan Beklenen Açıklama…

İki gün önce Funcom’un finansal olarak içinde bulunduğu darboğazı yeni devasa çevrimiçi rol yapma oyunu The Secret World’u erteleyip çalışanlarının %20’sinin işine son vererek aşmaya çalıştığını sizlere duyurmuştuk.

Funcom bu olanların ardından çıkabilecek çeşitli spekülasyonların önüne geçmek adına bir gün geç de olsa bir açıklama yapma ihtiyacı hissetti.

Yapılan açıklamada söz konusu işten çıkarmaların yalnızca The Secret World’un geliştirme sürecini biraz uzatacağının altı çizilirken, Age of Conan ile ilgili beklenen içeriklerin başta da geçtiğimiz aylarda duyurulan ilk genişleme paketi Rise of the Godlsayeré’ın oyuncularla buluşmasında herşeyin planlandığı gibi yürüyeceğinin sözü veriliyor. Biz de şimdilik ikna olmuş ayağına yatıyoruz.

Şirketin Oslo’daki departmanını ufaltıp, oyun geliştiricilerine büyük avantajların sağlandığı Montreal’e (Quebec, Kanada) taşınması ise geç kalınmış bir karardı ve şirket bunu elbette stratejik bir hamle olarak değerlendirdi. Sonuç olarak The Secret World’un gelişim süreci de bir ölçüde Montreal ofisine bırakılacak. Fakat altı çizilmesi gereken bir nokta var ki, şu an Funcom’un bir oyunu ölü (Anarchy Online); diğer oyunu da yetersiz içerik ve Aion’un rafları vurması yüzünden hasta yatağında (Age of Conan). Bu durumda Funcom’un söz verdiği gibi Age of Conan’ın üzerinde yoğunlaşması gerekiyordu. Lakin firmanın oldukça ciddi bir finansal açmaz içinde olduğuyla ilgili bir çok veriye ve detaylı analize sadece google kullanarak bile ulaşmak mümkün.

Age of Conan Artwork-1

Funcom'u Hyboria'ya bekliyoruz!

Funcom cephesinde ne olup biterse bitsin gerçek olan birşey var ki, o da: Hyboria sakinlerinin yılbaşından önce, en azından, Toth Amon’un mekanı (Tier 3 raid içeriği) ve yeni PvP ve guild (lonca) içeriğiyle buluşturulması gerekiyor.

5 Yorum

  1. Bergsveinn

    Pek mümkün gözükmüyor yılbaşından önce bunun yapılması. Funcom’un verdiği sözü şu ana kadar tam olarak tuttuğu görülmedi. Kaldı ki, zaten memnun olmayan oyuncular,yeni gelen mekanlar ve PVP içeriğinin dengesizliği ile çok daha sıkılacak. Şu an bile sınıflar arası eşitsizlik en büyük sorun iken,yeni gelecek expansion ile durumlar çok daha karışacak. Funcom yeni çıkaracağı oyundan çok,var olan oyunlarını düzeltme politikası gütse,darboğazdan belki de çoktan çıkmış olurdu.

     

    Dengesizlikler,buglar ve nice sorun yüzünden Funcom’un AOC’de kaybettiği üye sayısı azımsanamaz düzeyde.

  2. Uğur Yurtsever

    Aslında oyunun şu anki hali geçen yıla oranla çok daha iyi. Sınıflar arası dengenin kurulması da zaten hiç mümkün olmayacaktı. Funcom da buna pek odaklanmadı zaten. İyi de ettiler.  Sonuçta pvp bazında da takım oyunu ön planda olmalıydı. Ve taş kağıt makas prensibi ne olursa olsun role playing sisteminin temelini oluşturmalı, bana sorarsanız. Geçtiğimiz yıl Funcom bu konularda çok çok büyük başarısızlığa uğradı. Bunda yapılan beta testlerin yetersiz oluşu ve oyunun hazır olmadan piyasaya sürülmesinin de etkisi var pek tabi.

    Yine de Funcom son bir kaç ayda (özellikle oyun direktörü değiştikten sonra) sınıfların hepsini oyunun hem pve hem de pvp boyutunda yararlı olmasını sağlayacak girişimlerde bulundu. (ki oyunu adam etmek için ilk gerekli olan hamle buydu.) Yeni RPG sistemi oldukça farklı bir tat kazandırdı oyuna. Crafting tekrar önem kazandı.  Oyun buglardan arındırıldı.

    Ancak sonuç olarak, senin de dediğin gibi, iş işten gezdi. Çok fazla müşteri kaybedildi son 6 ayda. Gelecek herhangi bir güncelleme  kaybedilen kitleyi ne kadar geri döndürür şüpheli. Bu süreçte oyunun bırakanların büyük çoğunluğu oyunun hatalarından veya dengesizliğinden değil içerik eksikliğinden bıraktı. (En azından benim oynadığım sunucuda :P) Ancak ben de pek umutlu bakmıyorum oyunun geleceğine. Yine de genişleme paketi harika görünüyor 😛

  3. Bergsveinn

    Oyun buglardan falan arındırılmadı. Halen report edilen bir çok bug var,kendimden de biliyorum. Ama yine de “ilk çıktığı zaman”a göre oyunun daha oynanabilir olduğu gerçeğine tabii ki karşı çıkmayacağım.

     

    PVE ortamında dönenler hakkında bir fikrim yok ve açıkçası yeni PVP sistemi konusunda “iyimser” olmama rağmen,sınıflar arası dengesizlikler bu PVP sistemini gölgelemeye yetmiş durumda. Oyuna başladığım ilk günden bu güne bu dengesizlikler hiç bitmedi,bitecek gibi de durmuyor. Kaldı ki,ısrarla söylüyorum,Khitai ırkının gelmesi ile bu doruk noktasına çıkacak. Yani expansion,getireceği içerik dışında pek de “rahatlatıcı” olmayacak dengesizlikler adına. Funcom bu dengesizlikleri expansion ile çözecekse ne ala. Gerçi ben burada bir kısır döngü görüyorum,dengesizliklerin giderilmesi konusunda oyuncuların fikirleri çok önde. Evet olması gereken de bu ancak mesele şu ki,oyuncunun yaptığı dengesizliği rapor etmek değil, “ben yenildim,bu skill böyle olmasın adamda bu ne ya” demek oluyor. Yani yenilen  feedback veriyor,vay efendim bu skill böyle olmasın diye. Benim Funcom’da takdir ettiğim,şikayet edilen noktayı kaldırmak yerine,şikayet edenin karakterine,kullanma yeteneğine bağlı bir skill koyması. Buna örnek olarak Conquerorlara getirilen ,charge ile bağlanan ayaktan kurtulma durumu gösterilebilir belki.

     

    Ve şundan da emin olabilirsin,içerik eksikliği oyunu bıraktırtan etken olmadı,oyunun bir beta gibi çıkmış olmasıydı aslında. Getirilen her patch sorunları çözerken yeni sorunlar çıkarttı,e haliyle sıkılan bir oyuncu kitlesi oluşmaya başladı bu döngüden.

     

    Öte yandan,içerik konusunda çok ciddi sıkıntılar olduğuna karşı gelmiyorum tabii ki,içerik ciddi bir sorun. Oyuna ilk başladığım andan beri gerek zırh,gerek silah çeşitliliğindeki kısırlık can sıkıcı. Bu sorunu gidermek adına yaptıkları çok bir şey görmedim. Şu craft sistemine gelen yenilik buna bir adım evet ancak hala yeterli değil. Recipe bulmak her şeyden daha zor hale geldi,gem bulmak da öyle. Daha şu son patchten önce,bir PVP zırhının,bir Xiba armorundan ezik olduğuna şahittik.

     

    Sonuca gelirsek,oyun gelişecek belki,iyi de olacak ama,iyi olduğunda üye sayısı ağlanacak düzeyde az olabilir. Funcom bunu görüp hamlelerini doğru atmalı.

  4. Uğur Yurtsever

    Doğru diyorsun. Oyuncu sayısı zaten ağlacanak düzeyde şu an. Funcom’un en büyük hatası oyunun başından beri yanlış feedbacklere yoğunlaşması oldu. Akılları başlarına geldi ama iş işten geçti. Oyun bir 3-5 ay önceki haliyle raflara çıksaydı şüphesiz çok daha başarılı olurdu. Şimdi ise kararmış umutlarla oyununun toparlanmasını bekliyoruz.

  5. Bergsveinn

    Gibi.

     

    Hala bir şansı var ama Funcom’un bu konuda. Ellerinde değerlendirecekleri çok güzel bir PVP sistemi var. Biraz daha oyunu rayına oturtma konusunda hızlanırlarsa,çok daha geç olmadan toparlanabilirler. “Belki.”

     

Bir cevap yazın