Elder Scrolls V: Skyrim’in Üstündeki Sis Perdesi Aralanıyor

Hikaye, ırklar, dövüş sistemi ve fazlası…

Bethesda, E3 2010’da patlaması beklenen beşinci (Battlespire ve Redguard’ı da sayarsak yedi oluyor aslında) Elder Scrolls bombasını 2010’un son günlerinde Spike TV Video Oyun Ödülleri töreninde patlattı bildiğiniz gibi. Aradan geçen bir ay içindeyse elimizdeki tek kayda değer bilgi, Bethesda’nın artık dede statüsüne erişmiş GameBryo motorunu bir kenara bırakarak yeni bir oyun motoru kullanmaya karar verdiğiydi. Neyse ki Game Informer’ın son sayısının sayfaları açıldıkça Skyrim’in üzerindeki sis perdesi de aralanmaya başladı.

Skyrim, seriye ne gibi yenilikler getiriyor? Bizi nasıl bir oyun dünyası bekliyor? Dövüş ve karakter geliştirme sistemi ne alemde? Merak edilen sorular yanıtlarını buluyor. Ne var ki bazı cevaplar serinin hayranlarını tatmin etmeyebilir.

Elder Scrolls V skyrim concept

  • Oyunun hikayesi bizleri Oblivion’dan 200 yıl sonrasına, serinin diğer oyunlarına da ev sahipliği yapan Tamriel kıtasının Skyrim bölgesine götürecek. Skyrim kralının öldüğü ve ülkenin umutsuz bir iç savaşa sürüklendiği bu dönem, aynı zamanda Elder Scrolls’ta bahsi geçen kehanetin son parçasını oluşturuyor. Ejderha tanrı Alduin dünyayı yok etmeye dönüyor; biz ise yaşayan son ejderha avcısı (Dovakhiin) olarak bu kadim kehanetin karşısına dikiliyoruz.
  • Oyunun başında sınıf belirlememiz mümkün olmayacak. Bunun yerine her seviye atladığımızda sağlık, büyü (magicka) veya enerji (stamina) puanımızı artırabileceğiz. Seviye sınırı ise henüz açıklanmış değil.
  • 5 farklı büyü okulu olacak: Destruction, Alteration, Illusion, Restoration, Conjuration.
  • Dövüş sistemine daha taktiksel bir boyut kazandırılmış. Her iki elimize farklı birer silah alabileceğiz (dual wielding).
  • Her bir silaha ve savaştığımız düşmana özel bitiriş vuruşları olacak.
  • Düşmanların seviyesi bizim seviyemizle birlikte gelişecek (Elder Scrolls’un her yeni oyunda daha da casual olduğunu fark etmek pek zor olmasa gerek).
  • Görevlerin sonuçlarını oyun dünyasında daha net görebileceğiz. Bazı görevler, bize yeni görevlerin kapısını aralarken bazı görevleri de kapatacak. 
  • 5 devasa şehirin yanı sıra mağara ve zindan tasarımlarında daha fazla varyasyon olacak.
  • Dilersek HUD’u kapatabileceğiz.
  • Üçüncü şahıs bakış açısı da geliştirilmiş.
  • NPC’lerle düello yapabileceğiz.
  • 18 yetenek olacak ve enchanting yeteneği geri dönecek.
  • Fallout benzeri perk sistemi de olabilir.
  • Diyaloglar daha dinamik olacak. Aynı zamanda gerçekçi tepkiler üzerinde de çalışılıyormuş.
  • Hızlı seyahat etme opsiyonumuz olacak.
  • Kasabalarda yapacak daha çok şey olacak. Çok detay verilmemiş; ancak silah- zırh yapımı, yemek pişirme, marangozluk ve madencilik gibi uğraşların olacağını söyleyebiliriz.
  • Bir satıcı öldürdüğünüzde yerine ailesinden biri geçecek (evet miras) ve size bir hayli kızacaklar; ancak görev vermeye de devam edebilecekler.
  • Seçebileceğimiz 10 farklı ırk olacak.
  • Karakterin görünüşünü yaratma ekranı çok daha detaylı olacak. Vücut özelliklerini de değiştirebileceğiz.
  • Skyrim ortamlarında zombiler, troller, devler, iskeletşer, dev örümcekler, kurtlar, atlar, mamutlar, vahşi kediler ve her şeyden önemlisi ejderhalar olacak.
  • Dinamik gölge, gelişmiş su efektleri, dinamik hava olayları gibi görsel detaylar olacak. Ayrıca ağaçlar ve bitkiler rüzgarla birlikte bağımsız olarak hareket edebilecek.
  • Yüz ve karakter animasyonları da bir hayli gelişmiş. Özellikle yüz animasyonları karakterlerin duygularını dışa vurma açısından oldukça büyük rol oynayacak.
  • Beklentilerin arasında parlak bir yapay zeka da ekleyebiliriz.
  • En güzeliniyse en sona sakladım: Zira oyun, birçok görevi oynayışımıza ve yetenek seviyemize göre kurgulayacak. Örneğin bir şehre girdiğimizde genç bir kadın yanımıza yaklaşarak kaçırılan küçük kızını kurtarmamızı istediğinde, oyun keşfettiğimiz bölgeleri tarayarak bizi daha önce hiç gitmediğimiz bir yere yönlendirecek. Karşımıza çıkacak düşmanlarsa zayıf ve güçlü yanlarımıza göre belirlenecek.

Oyunun raflarla buluşacağı 11 Kasım tarihine kadar daha fazla detay ve yeni videolarla buluşacağımızı düşünürsek başlangıç olarak hiç fena değil diyebiliriz bu bilgiler için. Merak içinde beklemeye devam ediyoruz.

2 Yorum

    • Tahir Meylani

      Biz de dün Uğur’la aynı şeyi tartıştık. Bir RPG oyununda olmaması gereken şeylerin başında gelir Level Scaling.

      “Muhteşem Yüzyıl” için fırtınalar koparan Türk gençliğinin bu konu da sessiz kalması da düşündürücü 😛

Bir cevap yazın