Elder Scrolls V: Skyrim’den Yeni Detaylar

Bethesda’dan bilgi yağmuru.

Bethesda’nın Spike TV 2010 Video Oyun Ödülleri töreninde duyurduğu yedinci Elder Scrolls oyunu Skyrim’den gelen ilk detayları sizlerle paylaşmıştık hatırlarsanız.

Bugün ise Elder Scrolls V: Skyrim ile ilgili bildiklerimize yenileri eklendi. Bethesda, deyim yerindeyse bilgi yağdırdı.

The Elder Scrolls V Skyrim İlk Oyun İçi Resim

Fransa resmi PlayStation dergisinin bu ayki sayısında yer alan bilgiler şu şekilde:

  • Bazı silahların kullanmadan bilemeyeceğimiz gizli özellikleri olacak.
  • Okçular nişan alırken daha isabetli atışlar yapabilmek için nefeslerini tutabilecekler. Ancak bunu yaparken enerji seviyeleri (stamina) düşecek.
  • Hanlar ve meyhaneler oyunda büyük öneme sahip olacak. Etrafta konuşulanlara kulak kabartıp yeni görevler dahi edinebileceğiz.
  • İnsanlar hakkında bilgi toplamak için evlerine sızmamız gerekebilecek. Hatta insanları gizlice takip edip haklarında önemli bilgilere de ulaşmamız mümkün olacak.
  • Görev aldığımız kişiler, onlara karşı olan tutumumuz doğrultusunda verdikleri görevlerle ilgili daha az veya daha fazla detay verebilecekler.
  • Görevler birbirilerini etkileyebilecek.
  • Daha önce dövüş mekaniklerinde kullandığımız silaha ve karşımızdaki düşmana göre farklı farklı bitiriş hareketleri olacağını belirtmiştik. Kılıcı düşmanın göğüs kafesine vahşice saplamak gibi…
  • Üzerinden geçildiğnde aktif hale gelen Ice Trap (buz tuzağı) ve düşmanların birbirine dalmasını sağlayan Fury (öfke) gibi yeni büyüler var.
  • Dergide Dragon Shout (ejder haykırışı) adında zamanı yavaşlatan bir nesnenin adı geçiyor. (bir nevi bullet time galiba)
  • Bu Dragon Shout’ların bir kısmını zindanlarda bulabileceğiz.
  • Fallout’takilere benzer tesadüfi karşılaşmalar (random encounters) olacak.
  • Tüm yetenekleri 100’e tamamlamak mümkün olacak (pff); ancak tüm perk’lere sahip olamayacağız (Fallout benzeri perk sistemi duyurulmuştu hatırlarsanız).
  • Ejderha karşılaşmaları önceden hazırlanmamış olacak. Yani eğer kasabanın üzerinden bir ejderha geçiyorsa saldırmaya herhangi bir uyarı olmadan saldırmaya karar verebilecek. Kasabayı alevler içinde bırakıp bırakmamak da ejderhanın insafında. 🙂
  • Ejderhaları yaralayıp yere düşürebileceğiz.
  • NPC’lerin yapay zekaları önceki oyunlara göre oldukça iyileştirilmiş.
  • Diyaloglar daha iyi kurgulanıyor. Bir diyaloğu kısa kesmek için NPC’den uzaklaşmamız yeterli olacak.
  • Oblivion’da olduğu gibi hemen her NPC ile girebileceğimiz uzun diyaloglar olmayacak. Daha çok Fallout 3’teki gibi yalnızca önemli NPC’lerin söyleyecek kayda değer bir şeyleri olacak.
  • Oyundaki ekonomik dengeler Oblivion’dan daha iyi planlanmış. Bir şehrin gelir kaynağını engellediğimizde (mesela ekinlere zarar verirseniz), verdiğimiz hasara bağlı olarak şehirdeki fiyatların yükseldiğini de görebileceğiz.
  • Dinamik gölge, gelişmiş su efektleri, dinamik hava olayları gibi görsel detaylar olacak. Ayrıca ağaçlar ve bitkiler rüzgarla birlikte bağımsız olarak hareket edebilecek.
  • Hava durumunun da dinamik olarak değiştiğini gözlemleyebileceğiz.
  • Oyun dünyasındaki her bir yerleşim yeri kendine has özelliklere sahip olacak.
  • Örneğin oyundaki 5 büyük şehirden biri Riverwood, isminden de anlaşılacağı gibi dere kenarında ahşap evlerin ve bir de kereste fabrikasının olduğu şirin bir yer. Markarth şehriyse heybetli kayalıkların ucunda yükselen binalarıyla dramatik bir görünüme sahip.
  • Tasarım anlamında Morrowind’in geçtiği Vverdenfell’deki bakış açısına bir dönüş var gibi duruyor. Her bir kuzeyli faction‘ın kendine has giysi ve renk gibi ayırt edici özellikleri olacak.
  • Oyunda birbirinden tamamen farklı tam 120 zindan olacak. Bu zindanların tasarımları için 8 tasarımcı çalışıyor.

Öyle sanıyorum ki artık oyunun nasıl bir oynanışa sahip olacağıyla ilgili fikir yürütebilecek seviyeye geldik. Ancak hala sağlam bir videonun eksikliğini hissediyoruz. Ancak önümüz Mart. Yani GDC başlıyor. Kuşlarımız oyunun GDC 2011’de bir videoyla karşımızda olacağını fısıldıyor sanki. Merak içinde bekliyoruz.

1 Yorum

Bir cevap yazın