Dragon Age 2’den Yeni Detaylar

BioWare bambaşka bir deneyimin kapılarını aralıyor…

Dragon Age II, resmi olarak Şubat ayında duyurulmasına rağmen ilk detayların su yüzüne çıkması için neredeyse 6 ay bekledik. Açıkçası bu 6 aylık bekleyişin geleneksel RPG’lerden hoşlanan oyunseverler için pek hayırlı sonuçlandığını söyleyemem. Zira Dragon Age II, yeni bir hikaye ve her şeyden önemlisi adı sanı belli (Mass Effect’teki gibi) yeni bir karakter üzerine inşa ediliyor. Bu da ilk oyundaki geniş karakter oluşturma seçeneklerinin ve doğal olarak ilk oyunda geliştirdiğimiz karakterin terk edilmesi anlamına geliyor. Farklı bir açıdan yaklaşırsak gelişmiş yüz animasyonları ve tamamen seslendirilmiş bir ana karatker…

Bu gelişmeye bakarak Cuma günü su yüzüne çıkan detayların ardından kafalarda oluşan bütün soru işaretlerinin de aynı kapıya çıktığını söyleyebiliriz. “Dragon Age, geleneksel RPG çizgisinden uzaklaşıyor mu?” Ya da soruyu daha da genişleterek sorarsak; “BioWare, artık arkaik RPG’ler yapmayacak mı?”

Bu sorunun cevabını vermek için henüz çok erken elbette. Oyunun raflarla buluşmasına daha 9 ay var. Kaldı ki bu soruya verilecek yanıtın da çok önemli olduğunu sanmıyorum. Zira BioWare’in özelleştirmeye dayalı oyun tasarımından uzaklaşıp karakterize etmeye dayalı oyun tasarımına yöneliyor oluşu 2000’li yıllarda oyun yapımlarında gördüğümüz en büyük devrimlerden biri şüphesiz.

Ayrıca BioWare, Dragon Age II ile ilk oyunu tamamen terk etmiyor. Ana karakter Hawke’ın hikayesi, Dragon Age: Origins’in hikaye çizgisi içinde başlıyor. Yani Dragon Age II, muhtemelen ilk oyundan birçok tanıdık sahneyi bizlere tekrar yaşatacak. Tabii ki farklı bir perspektiften (Hatta Game Informer’ın çok özel ön bakışına göre Flemeth de geri dönüyor).

Bununla birlikte, Dragon Age: Origins kayıt dosyalarımızı ikinci oyuna aktarmamız da mümkün. Böylece ilk oyunda verdiğimiz kararların, oyun dünyasının yanı sıra Hawke’ın hikayesini de dolaylı yollardan etkilediğini görebileceğiz. Kısacası BioWare, Mass Effect 2’de tattığımız deneyimi birkaç adım ileri götürmeyi vaat ediyor.

Dragon Age 2 Concept 2

Dragon Age II’yi geleneksel çizgiden çıkarıp mainstream (veya biraz daha ileri gidecek olursam casual) bir RPG olmaya yaklaştıran bir başka öğeyse diyalog sistemi. BioWare’in Mass Effect serisinde kullandığı ve uzun uzun diyalog okumayı seven arkaik RPG oyuncuları dışında herkesin beğenisini kazanan “diyalog tekerleği“, Dragon Age II’de de karşımıza çıkacak. Yani Hawke’ın kuracağı uzun cümleleri özetleyen birkaç kelimelik yanıt seçenekleriyle karşılaşacağız. Üstelik bu sefer vereceğimiz yanıtların tarzını görebileceğimiz semboller de olacak (agresif, alaycı, sevecen, müşkülpesent :p vs…)

Neyse ki sıkı oyuncuları tatmin edecek öğeler de yok değil Dragon Age II’de. Bunların başında ilk oyundaki savaşlarda da karşımıza çıkan taktiksel derinlik geliyor. BioWare, ilk oyunu benim gibi nightmare zorluk seviyesinde oynamaya kasmış arkadaşlar için gelişmiş savaş mekanikleri ve daha derin bir taktiksel anlayış sunacak(mış). Ayrıca BioWare, bu kez ilk oyundaki hataya düşmemiş ve oyunun konsol versiyonları için farklı kontrol şemasına sahip bir savaş sistemi geliştirmiş (ilk oyunun konsollarda tam bir eziyet olduğunu düşününce süper bir gelişme diyebiliriz).

Her şey bir kenara Dragon Age II, karakter etkileşimleri ve yol arkadaşlarımızla olan ilişkilerimiz bağlamında bir BioWare oyunundan beklediğimiz derinliği bizlere sunacakmış gibi görünüyor. Lakin BioWare’den gelen haberlere bakacak olursak, bu sefer çok daha çetrefilli bir ilişkiler yumağı söz konusu (ve belki de çok daha “sıcak” anlar).

17 Ağustos’ta yayınlanacak ilk Dragon Age II videosuna kadar daha fazla bilgiye ulaşmamız zor gibi ve açıkçası şu ana kadar su yüzüne çıkmış bilgiler ışığında da Dragon Age’in daha çok bir Dragon Effect‘e dönüştüğünü söyleyebilirim. Ha bu gerçekten kötü bir şey mi? Bu sorunun yanıtı gerçeklerle hangi açıdan yüzleşmeyi tercih ettiğinizle alakalı.

Oyunlara geleneksel RPG oyuncularının “geleneksel” snob penceresinden bakmıyorsanız BioWare’in yeni oyunlarında bizlere yaşatmaya çalıştığı deneyimlerden büyük keyif alabilirsiniz. Aksi takdirde “ben bunlara RPG demem” haykırışlarınız uzay boşluğundaki naçiz yolculuğuna devam eder…

Canavarlarla savaşan dikkat etmelidir ki kendisi de bir canavara dönüşmesin.  Uzun uzun baktığında dipsiz bir uçurumun içine, o dipsiz uçurum da senin içine bakar…   Friedrich Nietzsche

6 Yorum

  1. Ziyaretçi

    Yahu bioware mass effect serisinin içine ettin zaten,2. oyun yapılmış en iyi uzay temalı rpg olabilecekken casual saçma sapan aksiyon-rpg oldu,dragon age’den ne istiyorsun yahu?!

     

     

  2. Ziyaretçi

    Hikaye dışında oyunda tutacak pek bir şey yoktu birinci oyunda. Ben alternatif seçenekler de bekliyorum (Turnuva,yarışma vs.)

    At kullanma konusunda da ısrarcıyım 🙂

Bir cevap yazın