Doom III İçin En İyi Ekran Kartı

Doom III İçin En İyi Ekran Kartı

id Software oyunlarının çoğunda olduğu gibi, Doom III’te de oyun meraklıları ikiye bölünmüş durumda. Bir grup oyunu çok beğendiklerini söylerken, öteki grup ise oyunun genişletilmiş görüntü demosundan başka bir şey olmadığını söylemekte (Doom III incelememizi buradan okuyabilirsiniz DOOM 3 İnceleme: Cehenneme Dönüş). Durum ne olursa olsun her zaman için kesin olan bir şey donanım gereksinimleri. İşlemciyi bir kenara bırakırsanız asıl talep görüntü kartlarına. Ne mutlu bize ki, id Software Doom III’ü daha yavaş ve eski kartlarda da çok fazla görüntü kalitesinden ödün vermeden oynanabilir hale getirmiş.

Oyunu eski kartlara uygun hale getirebilmek için bir kaç kalite seviyesi var:

  • Ultra Yüksek Kalite (En yüksek kalite): 512MB bellekli görüntü kartları için. Bu ayar bütün dokuları, hiç bir yayılma olmadan, hayali yada normal eşlemeler kullanmadan tam çözünürlükte sıkıştırmaksızın ele alıyor.
  • Yüksek Kalite: 256MB görüntü kartları için. hayali yayılmalar için (DXT1,3,5) sıkıştırma kullanıyor ve normal eşlemeler için sıkıştırmak yok. Bu seçenek Ultra Yüksek Kalite’ye çok yakın bir görüntü sunuyor fakat sıkıştırmadan dolayı bazı kayıplar var.
  • Orta Kalite: 128MB görüntü kartları için. Hayali, yayılma ve normal eşlemelerde sıkıştırma kullanıyor. Bu seçenek hala güzel bir kalite sunuyor fakat normal eşlemelerin sıkıştırılması bazı sorunların oluşmasına neden olabiliyor, özellikle keskin veya yuvarlak kenarlarda.
  • Düşük Kalite: 64MB görüntü kartları için. Orta Kalite ayarlarını yaptığı her şeyi yapıyor, fakat dokuları 512×512’den küçülterek kullanıyor. Bizde bu seçenekte hayali eşlemeleri 64×64’e indirgedik.

Doom III İçin En İyi Ekran Kartı

Doom III’teki çeşitli kalite seçeneklerinden ekran görüntüleri. Oyunun farklı yerlerinde başka farklılıklar ortaya çıkabilir.

Doom III İçin En İyi Ekran Kartı

Burada farklar biraz daha belirgin. Bu resimler bir resim gösterici programla daha iyi görülebilir. Tam ekran görüntülerini buradan indirebilirsiniz.

Farklı kalite seçenekleri arasındaki görsel farklar çok az. Hatta genellikle fark edilmiyorlar, bazı sahnelerde farkları anlamak içim ikinci kere dikkatlice incelemek gerekiyor. Bu yüzden de performans artışı çok az sağlanıyor. Dişe dokunur FPS (saniyedeki kare sayısı) artışları için çözünürlüğü düşürmek gerekiyor. Eğer bu da çözüm olmazsa, geriye tek bir seçenek kalıyor, o da gelişmiş ayarlar bölümünden özel etkileri elle kapatmak, elbette ki bununda bir bedeli var, sadece kaliteden ödün vermekle kalmıyorsunuz ayrıca oyunun oynanabilirliği de kötü yönde etkileniyor.

Deney Düzeneği

Deneylerimizi oyunun içinden çıkan standart demoyla (demo 1) yaptık. Deneyler üç bölümden oluşuyor:

  • Meraklı kullanıcılar için olan yüksek performanslı görüntü kartları ile Yüksek kalite ayarlarıyla – FSAA kapalıyken ve 4x FSAA açıkken;
  • Orta seviye I görüntü kartları ile orta kalite görüntü ayarlarıyla – FSAA kapalıyken ve 2x FSAA açıkken;
  • Orta seviye II görüntü kartlarıyla düşük kalite ayarlarıyla – FSAA kapalıyken ve 2x FSAA açıkken.

Bütün ayrıntılı ayarları oyunun standart ayarlarında bıraktık. DoomConfig.cfg’de bulunan eşyönsüz (anisotropic) ayarları değiştirilmedi, ayrıca FSAA ayarları oyunun içinden yapıldı. Bu ayarlar sırasında bu konuda tecrübeli kullanıcılar ayarlarla oynayarak, kendilerine bir kaç FPS daha çıkarabilirler. Daha iyi bir inceleme yapabilmek için biz kendimizi oyunla gelen ayarlarla sınırladık – oyunun atmosferini bozmamak için bazı etkileri (effects) özellikle kapatmadık.

Seçtiğimiz kartlar arasında ATI ve NVIDIA’nın en yeni gözdeleri olduğu gibi eskinin popüler kartları da var. Zaman kısıtlaması yüzünden sınırlı sayıda ATI kartı deneyimize dahil edebildik – ATI geçtiğimiz çarşamba günü Doom III için özel (performansı arttıran) beta sürücüler çıkardı (ATI Beta Catalyst v4.9 For Doom3). Diğer ATI kartların deney sonuçlarını bir başka zaman size ulaştırmaya çalışacağız.

Deneylerin bir kısmında, bazı ekran kartları, FSAA açıkken kabul edilebilir sonuçlar veremedi (< 8fps). Zamanımız kısıtlı olduğundan bu deneyleri yarıda kesmek zorunda kaldık ve bu kartların sonuçlarını bu incelemede yayınlamayacağız.

” border=”0″ cellpadding=”3″ cellspacing=”1″>

Deney Sistemi İşlemci Intel Pentium 4 3.2 GHz FSB 200MHz Anakart Intel D875PBZ (i875) Bellek 4x Corsair CMX256A-3200LL CL2, 1024MB Sabit Disk Seagate Barracude 7200.7 120GB S-ATA (8MB) DVD Hitachi GD-7000 Yerel Ağ Netgear FA-312 Güç Kaynağı Antec True Control 550W Sürücüler & Ayarlar Görüntü ATI Catalyst v4.9 Doom III Hotfix (Beta)
NVIDIA v61.77
Yongaseti Intel Inf. Update İşletim Sistemi Windows XP Prof. SP1a DirectX DirectX 9.0b İncelemede Kullanılan Görüntü Kartları ATI Radeon 9200 (250/400 MHz, 128MB)
Radeon 9600SE (325/365MHz, 128MB)
Radeon 9600XT (500/600 MHz,128MB)
Radeon 9800XT (412/730 MHz, 256MB)
Radeon X800 Pro (475/900 MHz, 256MB)
Radeon X800 XT Platinum Edition (520/1120 MHz, 256MB)
NVIDIA GeForce 4 Ti 4200 (250/514 MHz, 128MB)
GeForce FX 5200 Ultra (325/650 MHz, 128MB)
GeForce FX 5700 Ultra (475/950 MHz, 128MB)
GeForce FX 5900 XT (400/700 MHz, 128MB)
GeForce FX 5950 Ultra (475/950 MHz, 256MB)
GeForce 6800 (325/700 MHz, 128MB)
GeForce 6800 GT (350/1000 MHz, 256MB)
GeForce 6800 Ultra (400/1100 MHz, 256MB)

Bir cevap yazın