Diablo III’te Sistem Değişikliği, Oyun Gecikecek Gibi Görünüyor

Oyunun yönetmeni Jay Wilson’dan haberler var!

Bizler merak içinde Diablo III’ün çıkış tarihini beklerken oyunun yönetmeni Jay Wilson, bugün Battle.net üzerinden Diablo III’te ciddi bir sistem değişikliğine gittiklerini duyurdu. Bu şaşırtıcı haber, bir yandan Blizzard’ın hayranlardan gelen geri bildirimleri dikkate aldığını gösterirken bir yandan da ne yazık ki oyunun beklediğimizden daha geç çıkabileceğine işaret ediyor:

Görevimiz sadece bir oyun çıkarmak değil; bir sonraki Diablo oyununu çıkarmak. Oyun geç çıkarsa kimse bunu hatırlamayacak. Tabii eğer oyun muhteşem olursa. Biz ortaya muhteşem bir oyun çıkarma konusunda yeteneklerimize güveniyoruz; fakat daha bu noktada değiliz. Oyunun içeriğini tamamlayıp cilalarken bir yandan da oyunun temel mekaniklerini geliştirmeye devam ediyoruz.

Peki neler değişiyor? Özetleyelim:

  • Scroll of Identification‘lara elveda diyoruz. Tanımlanmamış eşyalar ve eşya tanımlama olayı oyunun önemli bir parçası olmaya devam edecek elbette. Ancak artık bu işlemi yapmak için tanımlanmamış eşyaya sağ tıklamamız yeterli olacak. Karakterimiz eşyayı bir süre evirip çevirdikten sonra (kısa bir cast timer girecek) eşya tanımlanmış olacak. Yani artık eşya tanımlama işlemi için çantada ikinci bir eşya daha bulundurmamız gerekmiyor. Bana sorarsanız güzel bir değişiklik…
  • 5. quick slot’un yerini sağlık iksirine ayrılmış özel bir slot alıyor. Diablo’nun iksirleri ardı ardına hüplettiğimiz bir oyun olmadığını düşünürsek bu değişikliğe pek anlam veremedim açıkçası. Ancak Blizzard, benim gibi anlam veremeyen başkaları da olacağını düşünerek, bu değişikliğin “acil durumlar” için olduğunu belirtmiş. Hani olur da zor durumda kalırsak falan…
  • Tasarım ekibi Mystic artisan’ı oyunun özelleştirme sistemine pek bir katkısı olmadığını düşünerek çıkarma kararı almış. Bu temelde soket ve taş (gem) sisteminin isim değiştirmiş haliydi ve anlaşılan ekip geri dönüp bunu yeniden tasarlamak yerine (ki bu da oyunun çıkışını iyice geciktirecekti) direk oyundan çıkarmayı tercih etmişler. Ancak köprüler tamamen yıkılmış değil. Mystic belki ileride farklı bir şekilde tekrar karşımıza çıkabilirmiş.
  • İstediğimiz her an ve her yerde eşyalarımızı satma imkanı tanıyan Cauldron of Jordan ve eşyaları kırıp parçaları crafting işleminde kullanmamızı sağlayan Nephalem Cube da oyundan çıkarılmış durumda. Bunlar kasabaya dönme imkanımızın olmadığı bir anda işimizi kolaylaştırsın diye konmuştu. Ancak nerede olursak olalım kasabaya kolayca dönmemizi sağlayan Stone of Recall özelliği geldiğinden beri bunun pek bir anlamı kalmamıştı. Anlaşılan Blizzard, kasaba eşrafıyla da daha fazla etkileşime girmemizi istiyor. Bu arada Stone of Recall özelliğinin adı Town Portal olarak değişmiş ve yetenek çubuğunda (skill bar) sağlık iksiri slotunun hemen yanına konmuş
  • Bu arada Nephalem Cube yerine artık eşyaları “salvage” etme görevi de Blacksmith Artisan’a verilmiş durumda.
  • Ayrıca artık beyaz (sıradan- common) eşyalar “salvage” edilemeyecek.
  • En önemli değişikliklerden biri de karakter özelliklerinde karşımıza çıkıyor. Artık karakterimiz Strength, Dexterity, Intellect ve Vitality özelliklerine sahip olacak. Yani Defense, Attack ve Precision özellikleri artık yok. Eşya havuzunu da çeşitlendireceği ve dengeleyeceği düşüncesiyle özellikler karakter sınıflarıyla daha yakın ilişkilendirilmiş.
  • Strength: Barbar’ın hasarıyla birlikte ve karakterimizin Armor değerini (Armor) artıracak
  • Dexterity: Demon Hunter ve Monk hasarıyla birlikte karakterin saldırıları atlatma (dodge) yeteneğini artıracak.
  • Intellect: Wizard ve Demon Hunter hasarıyla birlikte karakterimizin yaratıklardan düşen sağlık küreciklerinden kazandığı sağlığı artıracak.
  • Vitality: Karakterimizin toplam sağlık puanını belirleyecek.
  • Bu değişikliklerle birlikte Defense’in görevini de Armor (zırh) üstleniyor.
  • Blizzard, özellikle karakter özelliklerindeki bu değişikliklerin oyunun eşya sistemini daha etkin bir şekilde geliştirebilmek, eşya enflasyonunu engelleyerek daha geniş ve çeşitli bir eşya havuzu yaratmak ve hem sınıfları hem de oynanışı daha iyi dengeleyebilmek için yapıldığını belirtiyor.
  • Artık karakterimizin istatistiklerini envanter ekranında da görebileceğiz. Böylece farklı eşyalar kullandıkça elde ettiğimiz değişik etkileri de daha rahat bir şekilde takip edebiliriz.
  • Bütün bu değişikliklerin dışında özellikle zorluk seviyeleri, oyun dengesi, eşya düşme sıklığı, başarım ödülleri (achievements), crafting tarifleri, çok nadir bulunan efsane eşyalar ve Battle.net özellikleri üzerinde de sıkı bir çalışma söz konusu.

Bu değişikliklerin bir kısmını Beta Patch 10 ile deneme şansına erişeceğiz.

Evet, muhtemelen oyunun çıkışı yine gecikecek ve muhtemelen şu an bu durum sizi fazlasıyla kızdırıyor. Ancak şu da bir gerçek ki; Blizzard’a oyunlarını yarım yamalak piyasaya sürüp sonra da abuk subuk DLC’lerle cüzdanımıza göz koyan geliştiricilerden biri olmadığı, yani endüstrinin %95’ine ayak uydurmadığı için ne kadar teşekkür etsek az.

1 Yorum

  1. Zeratul

    Beta sürümler düşmeye başlamıştı internete dedim yakındır çıkması, boşa ümitlendik desene; ama olsun Blizzard’ın elinden çıkan her oyun beklemeye değer

Bir cevap yazın