Deus Ex: Human Revolution The Missing Link İnceleme

Eşek Arısı Kovanına Çomak Sokmak…

Deus ex hr missing link ss 6Lafı fazla dolandırmaya gerek yok. The Missing Link, tek kelimeyle harika bir indirilebilir içerik olmuş. Evet, Adam Jensen’in geliştirmelerinin sıfırlanmış olması ve onu en baştan geliştirmek zorunda olmamız, “devamlılık” yönünden bir takım soru işaretlerine neden olabilir. Zira The Missing Link’te Jensen’i ne yönde geliştirmiş olursak olalım, bu tercihler ana hikayeyi etkilemiyor. Yani Singapur’a vardığımızda, Hengsha’dan ayrılmadan önceki yeteneklerimize geri dönüyoruz. Tabii bunda The Missing Link’in ana hikayeden tamamen ayrı tasarlanmış olmasının payı büyük. İçeriğe ana hikayeden değil, dilediğimiz zaman ana menüden giriş yapıyoruz.

Bana sorarsanız ayrı tasarlanmış olması da ana hikayenin oynanış ve tempo bütünlüğünü bozmaması açısından yerinde bir tercih olmuş (her ne kadar gerçekçi olmasa da). Zira bütün güçlerimizi kaybederek başladığımız The Missing Link’in neredeyse tamamında oldukça ağır ve dikkatli ilerlememiz gerekiyor.

Üstelik The Missing Link’in daha önce deneme fırsatı bulamadığımız geliştirimeleri denemek için muazzam bir fırsat sunduğu da şüphe götürmez. Kaldı ki gerek hikaye derinliği, gerekse gerilim yönünden Missing Link’in ana hikayeyi neredeyse kusursuz bir şekilde tamamladığını ve hatta ortaya çıkardığı enteresan gerçeklerle gelmesini merakla bekleyeceğimiz yeni içeriklerin kapısını araladığını söyleyebilirim gönül rahatlığıyla.

Deus ex hr missing link ss 4Eidos Montreal, bölüm tasarımlarına ve içeriğin zenginliğine de en az ana oyundaki kadar özen göstermiş. Keşif hissi Detroit veya Hengsha’daki kadar özgür ve güçlü olmasa da; yine birçok sürprizle dolu geniş mekanlar, oynayış stilimize göre kullanabileceğimiz alternatif güzergahlar, akılda kalıcı enteresan karakterler, ilginç yan görevler ve dramatik tercihler bizleri bekliyor. Dahası yapımcı dostlarımız, bütün bu zengin içeriği iç gıcıklayıcı bir bilinmezlik hissi ve ürpertici bir atmosferle süslemeyi de başarmış. Tamamen yabancı ve düşman bir yerde kapana kısıldığımıza kusursuz bir biçimde ikna oluyoruz. Hele fırtınada sürüklenen devasa kargo gemisindeki açılış sahneleri… (evet Missing Link yalnızca gemide geçmiyor) bana ilk Deus Ex’teki muhteşem Prison Break görevini hatırlattı. Hatta ne yalan söyleyeyim onun tahtını da ele geçirdi.

Yapımcı ekibin bu eşsiz başarısında hikayenin büyük oranda kulak misafiri olduğumuz diyaloglar, çevresel detaylar ve tasarım öğeleri yoluyla anlatılmasının da büyük payı var kesinlikle. Ana oyunda da yer yer karşımıza çıkan bu teknik, Missing Link’in odak noktası olmuş. Bize orada olduğumuzu hissettiren inandırıcı ve güçlü bir atmosfer yaratmayı başarmış bir kez daha Eidos Montreal…

Deus ex hr missing link ss 5Yapay zekanın da ana oyuna göre belirgin ölçüde gelişmiş olduğunu belirtmeliyim. Düşmanlar hala zaman zaman saçmalama eğilimine girseler de artık çok daha uzaklardan bizi görebiliyor, çıkardığımız seslerden daha çabuk kıllanıp hemen alarma geçebiliyorlar. Doğrudan çatışmaya girmeyi tercih ettiğimizdeyse etrafımızın eskisinden çok daha hızlı ve etkili bir şekilde sarıldığını görüyoruz. Ana oyunun en yüksek seviyede bile aşırı zor olmadığını düşünürsek, Missing Link için “Deus Ex” isminin hakkını veriyor diyebiliriz zorluk açısından.

Öte yandan Eidos Montreal, oyun dizaynı anlamında da farklı adımlar atmayı ihmal etmemiş. Mesela artık tamamen temizlediğimizden emin olduğumuz koridorlar tekrar düşmanla dolabiliyor veya boş sandığımız bir koridor bir anda devriye askerlerle dolabiliyor. Bu tip durumlar çok sık karşımıza çıkmasa da tansiyonu yükseltmeye yetiyor açıkası. Ayıca hack’lememiz gereken kapıların veya geçmemiz gereken koridorların güvenlik kameraları, lazerli alarm sistemleri veya devriye robotlar tarafından (hatta zaman zaman hepsi birden) çok daha sıkı bir şekilde korunduğu bulmaca tadında durumlarla da sıkça karşılaşıyoruz. Bu da gizlilik ve hack yeteneklerine odaklanmayı seven oyuncuları daha çok ödüllendiriyor haliyle.  

7 Yorum

  1. onur_

    Aug konusunda mantık hatası olacağını tahmin ediyordum valla. Ama harbiden merak ettim şimdi çıkar çıkmaz alıyorum henüz Steam’de satılmıyor yada ben göremedim. İnceleme için de sağolun.

  2. oktay

    ya çok güzel oyun da cephane cok sinirime gidiyo.Adamı öldürüyon gidip mermisini alıyon.bre insafsızlar o kadar uğraştık 1 tane mermi vermek te ne demek. sonra taaaaaa geri dön yerde silah bıraktınmı diye bakıp mermi ara . Ama yine de verdiğim her kuruşa değecek bir oyun.

  3. Ziyaretçi bildiğin uzaylı

    Baklavalı Jensen… vişne sosuyla. ulan psikopat bakışlı progresif artis 80 sene sonra espri kabiliyetin geliştiya ben ona gülüyorum gerçi senden bi bidon su olmazdı ama

    • Uğur Yurtsever

      Sağolasın uzaylı kardeş, idare ediyoruz işte. Ben de ne kadar çok kişinin kalbini kırmışız, ne kadar çok kişiye gizli kimliklerle akıl dolu mesajlar attııyoruz ona şaşırıyorum ve seviniyorum. 🙂 Ha, arada pencereyi açıp hava almayı ihmal etme kalp kırıklığına iyi gelir. 🙂

  4. asabininja

    2 eski bir de Deyyus Ex human revelation ı Steam den ön sipraişten 15 tl ye aldım. 1 bardak cin parası 🙂 Oyunu bitirdim . (hayatımda daha iyi oyun oynamadım. özellikle Cyberpunk sevenler için muhteşem. Seslendirmeler yüzünden sanki film izliyormuşsunuz havası veriyor. Karşınızda ki karakterlerin yüz ifadelerinden morallerinin nasıl olduğunu anlıyorsunuz falan. Anlatılmaz oynanır.) Steam den DLC lere bakıyordum ne göreyim. The mission Link bedava sunulmuş. indirdim oynuyorum şu an. Kopya falan boşverin. Orjinalın keyfi başka. Yaşasın Steam.

Bir cevap yazın