Dead Space 2 İnceleme

Ishimura’dan Sprawl’a

Dead Space 2 Isaac

Dead Space 2, bizi ilk oyunun üç yıl sonrasına götürüyor. Oyun, ilk oyunun sonunda Aegis VII’de serbest kalan belanın karanlığa gömdüğü dev maden gemisi USG Ishimura’dan kıl payı sağ kurtulmayı başaran talihsiz mühendis Isaac Clarke’ın Saturn’un en büyük uydusu Titan’da kurulmuş Sprawl isimli devasa bir uzay istasyonunun hastanesinde kendine gelmesiyle start alıyor. Ancak ilk birkaç saniye içinde Isaac’ın zihninin hala Ishimura’da yaşadığı korkunç olayların etkisinde olduğunu ve aradan geçen üç yıla dair en ufak bir şey hatırlamadığını anlıyoruz. Dahası Isaac, henüz nerede olduğunu bile anlayamadan Ishimura’dakine benzer bir necromorph saldırısının tam ortasına uyandığını fark ediyor. Sprawl sakinleri, panik içinde bu korkunç saldırıya teslim olup ölümcül birer necromorph’a dönüşürken, Isaac için de yeni bir hayatta kalma mücadelesi başlıyor böylece. Ne var ki bütün bu olayların gizemini çözüp hayatta kalmak hiç kolay olmayacaktır. Zira Isaac, artık zihinsel olarak pek de sağlıklı değildir.

Dead Space 2 3

Dead Space 2’nin tüyler ürperten açılış sahneleri, bize oyunun getirdiği en dikkat çekici yeniliği de takdim ediyor. Evet, Isaac Clarke artık konuşuyor. İlk oyunda Ishimura’nın kan donduran karanlık atmosferine teslim ettiğimiz Isaac’ın aslında nazik ve sempatik bir karakter olduğunu görmek, hem hikaye anlatımına hem de oyunun bize yaşatmak istediği hayatta kalma mücadelesine çok şey katıyor kesinlikle. Bununla birlikte Visceral  Games’in özellikle önceden hazırlanmış sahneler (scripted events) ve bu sahnelerde kullanılan  kamera açıları ve kurgu tekniği konusunda Hollywood filmlerini kıskandıracak bir iş çıkardığını söylemeliyim. Böylece güçlenen sinematik anlatım, seyir zevkini de üst seviyelere çekiyor kesinlikle.  

Ancak bütün bu güzellikler, oyundaki gerilim unsurunun tıpkı yıllar önce Doom 3’te gördüğümüz gibi gittikçe daha öngörülebilir hale gelmesiyle gölgeleniyor. Bir süre sonra artık her girdiğimiz odada üç beş necromorph’un üzerimize çullanacağından veya hemen her havalandırma kanalının sonunda sevimsiz bir yaratık tarafından yakalanıp E tuşunu parçalamaya zorlanacağımızdan emin hale geliyoruz. Ve açıkçası Visceral’daki dostlarımız da bizi şaşırtacak hiçbir şey yapmıyor. Hatta öyle ki önceden hazırlanmış leziz sahneler bile birbirini tekrar etmeye başlıyor bir süre sonra.  

Bütün bunları bir kenara bırakırsak; oldukça güçlü bir anlatımla başlayan ve bir süre böyle devam eden hikayenin de oyunun sonlarına doğru nefesini tükettiğini görüyoruz. Özellikle hikaye anlatımındaki “Solaris” dozunun rahatsız edici boyutlara ulaştığını görmek hikayenin tüm etkisini sıfırlıyor bir anda. Daha önce Stanislav Lem, Andrei Tarkovsky ve Solaris isimlerini bir arada görmemiş bir oyuncu için bir anlam ifade eder mi bilemiyorum; ancak hikayenin gittikçe Isaac’ın ölü kız arkadaşı Nicole’un hayalleri üzerine odaklanması benim midemi bulandırmaya yetti açıkçası. Isaac’ın Nicole için duyduğu pişmanlıklar, gizemli bir gücün bu tür zayıflıkları kullanarak insanları ele geçirmesi ve kalbin bu akıl oyunlarıyla savaşı… Sağolun, ama ben daha iyilerini görmüştüm.

Dead Space 2 Quick Time

Bütün bu yazılanlardan sonra Dead Space 2’nin rezil bir oyun olduğu izlenimine kapılmayın sakın. Zira detaylara takılmayıp oyunların konusunu üstün körü takip eden bir oyunseverseniz, Dead Space 2’nin size ortalama 10-12 saat boyunca aksiyon ve adrenalin dolu birçok unutulmaz sahne yaşatacağından emin olabilirsiniz. Bunda önceden hazırlanmış müthiş ara sahneler kadar ilk oyundan bu yana neredeyse hiçbir değişiklik geçirmemiş inanılmaz eğlenceli oynanış mekaniklerinin de payı var.

24 Yorum

  1. onur

    güzel ve objektif bir inceleme olmuş. öncelikle teşekkür ederim dead space çok sıradan bi oyuna dönmüş. ben solaris benzerliğinden çok oyunun sürekli aynı şeyi yaptırmasına uyuz oldum. iki saat oynadıktan sonra oyunun tamamını oynamış gibi oldum. işte güzel sahneler koymuşlar, iki üç gerici mekan, grafikler zaten güzel. merak ediyorum birçok oyun sitesi bu oyunlara büyüteçle bakmayı bırakıp ne zaman objektif yaklaşacak. 90 95 puan veren sitelere inanamıyorum. ya inceleyenler çoluk çocuk ya da hayatlarında hiç oyun oynamamışlar. valla garip. para verip alacaktım bu oyunu oynadıktan sonra gördümki iyi ki almamışım. multisi de kötüymüş. EA yine sıradana bağladı. allahtan bioware var

    • Ziyaretçi(zzxxx)

      Kardeşim tamamen yalan ve yağcılık içeren yorumunu okurken midem bulandı. Bu site bu oyuna 90 verseydi altına yazacağın yorum buysa eğer ,elini vicdanına koy, ben bu dünyaya gelmedim. Ha oyun konusunda yanlış değilsiniz ama ergenler olarak sitedeki her incelemenin altına at gözlüğü ile diğer sitelere saydırarak geçiriyorsunuz.

      • Halit

        herşeyin en iyisini bu site bilir abisi,
        sonrada birisi bir site adı verince, alel acele oraya girilip, orada biraz garip konuşan çocuğa ( üçüncü sınıf Türkçesi ) denerek aşşalanııp, halliceden dem vurulur,
        sonraca üstü kapalı her türlü hakareti ettikleri creysis i biri ağzına alınca, agızlarını köpürterek seni tehdit ederler, sitenin kabaca, anlayışı bu kardeş. artık yorum sana kalmış.

      • Uğur Yurtsever

        Halitcim, yazmayayım diyorum ama inatla beni yazmaya zorluyorsun. Okuduğunu yanlış anlama konusunda da rekorlar kırmaya devam ediyorsun gördüğüm kadarıyla. Arkadaşın yorumu siteye değil, hemen üstte yorum yapan arkadaşa olmuş. Ayrıca oyun konusunda da haklı olduğumuzu belirtmiş. Her ikisinin de kendi düşünceleridir bir şey diyemeyiz.

        Ancak siteyle ilgili bir yorum yapılmamışken sen bunu ve bu tip yorumları fırsat bilip sürekli olarak böyle agresif bir tutumla bana, site yönetimine ya da diğer okurlara saldırdığın sürece eline bir şey geçmeyecek. Önce saldırıyorsun daha sonra ortamı yumuşatmak için başka bir yerde olumlu, sakin yorumlar atıyorsun. Bu da gözümüzden kaçmış değil bilesin.

        Bu arada sakın kızdığımızı veya senin güzel deyiminle ağzımızdan köpükler saçtığımızı da düşünme. Bu tip saldırıları bir, iki hatta üç beş kere yapmış olsan hoş görülebilirdi pekala. Ki bunu yaptık da. Ancak sen bu saldırgan tutumunu sürekli ve sistematik bir hale getirmeye başladın.

        Bundan böyle öfkeni başka yerlere kusmanı rica ediyorum senden. Belki tarayıcının sağ üst köşesindeki X tuşunu fark edersin ve bir daha dönmemek üzere gidersin. Ya da okuduklarını anlamaya çalışarak yorumlarını her fırsatta sığ ve çirkin saldırılarla doldurmadan mantıklı eleştiriler getirmeyi öğrenirsin. Kimseye ne yapması gerektiğini söylemek haddimize değil elbette; ancak bu durumda başka çare bırakmıyorsun. Anlayacağın tercih senin sevgili Halit.

      • Halit

        ben haklıyım hocam, suçsuz yere sizler üstüme geldiniz.
        yorumları ile insanlara kişilik analizi yapmaya çalışıyorsunuz, fakat yanılıyorsunuz. şimdide beni iki kişilikli olmakla itham ediyorsunuz,
        ne demek ( ortam yumuşatmak için başka bir yerde olumlu, sakin yorumlar atıyorsun ) kişilik analistliği. bende o dediğinizden yok kusura bakmayın. laflarımın arkasındayım. sizde biraz hatalarınızı kabul edin. sitenizi seviyorum, ayrılmayı düşünmüyorum.

  2. lazboy

    cok fazla karanlik mekan var korkutan cikip biraz aksiyon yasamak istiyorum ama olmuyor hep karanlik mekanlar ilk oyunun kopyasi gibi silahalar filan tamamen ayni tek elbise olayina girmisler ilk oyundan hic farki yok sanki 2 ci oyun diyil ek paket oynuyormusum gibi hiss ettim hep ayni tarz mekanlar insani bir sure sonra sikintiya sokuyor hep ayni tip dusmanalr ayni tip saldirma sekli kurcalicagimiz eylene bilcegimiz hic bir detay yok oyunda girafikelr cok iyi oyunda hic bug yok ama oyun cok sikici hep korku asiri kroku veriyor az mermi karanlik mekanlar yaparak oyunu zorlastirmislar bana gore oyun 10 züerinden 4 alir fazlasi gitmez bu oyuna daha farkli daha detayli bir oyun bekliyordum detay derken farkli silahlar farkli araclar aletler ama yok

  3. lazboy

    aynen katiliyorum ilk oyundan hic bir farkli yok silahalr mekanlar ikiz gibi:D tamamen ayni tek farki kiyafet eklenmis silahlar ayni paso karanlik mekanlarda oynamaktan gina geldi hep ayni yaratiklar ayni silahlar insani bir süre sonra sıkintiya sokuyor bunalima giriyor insan oyunda hic eylence yok asiri korku kafayi yiyor insan hayattan kopmaya basliyor en büyük eksik oyun ilk oyunla ayni insanin cnni cok sikiliyor oynarken

  4. Ziyaretçi

    bence ederi 50 bile değil. sıradan ve özensiz olmuş. bi de 60 dolar istiyo EA. bu oyunlar böyle giderse yeni nesi oyuncular hamburgerle beslenen amerikan bebelerinden farklı olmıcak. büyüteç yorumuna da katılıyorum. EA’in para yedirdiği siteler oldukça daha çok 90 95 görürüz.

  5. lazboy

    ilk oyundan farksiz ayni bocekleri oldurmekten bunalima giriyor insan:D cok bocek oldurmek isteyen varsa bu oyun yerine sinek ilaci alsin evdeki haşeratı oldursun korku ve aksiyon duygulari daha cok tatmin olur yaf insan su oyuna biraz askeri bir hareketlilik verir RES serilerinin hep görgesinde kaliak bu oyun RES 5 diyorum baska bsy demiyorum

  6. jet

    dead space 1i oynamadım ama 2. serisi hoşuma gitti. Güzel oyun grafikler harika, umarım DLC paketleri çıkarsa yeni silah ve oyun sonunun daha iyi bitmesi sağlanır. tavsiye ederim oynayın …

  7. lazboy

    bence dünyanin en korkunc oyunu cok fazla karanlikta geciyor oyun ya ben gece kabuslar gordum ruyalarima girdi:D bence ufak yasta oyuncularin oynamamasi gerek bir oyun en kolay seviyede bile cok zor bir oyun yas kitlesinin +20 olasi lazim bence

  8. bloodyreaver

    bozmadan devam eden klasik seri, resident evil 5 arcade oynadıktan sonra ilaç gibi geldi, oyuna maksimum 15 dk ayırabiliyorum oda fazla gerdiği için anlamsız germiyor sesleri ödül aldımı bilmiyorum ama bence sesler olmasa sanırım o şekilsiz yaratıklardan korkamazdım ayrıca kendine ait alfabesi var oyunun bu bile büyük ve önemli ayrıntıdır, oynarken küfür etmemi saymıyorum benim gibi korku fanatiğini korkutan nadir oyunlardan dead space serisi ve klasik olmayı sonuna kadar hak ediyor umarım yapımcılar bozmaz bu seriyi dragon age 2 gibi.

  9. tuger

    Güzel inceleme 🙂

    Yorumlarda kötülenmiş ama gayet kaliteli bir oyun bence. Tabii ilk Dead Space’le karşılaştırırsak, gerginlik azaldığı, hikaye ve anlatımı kötü olduğu(hele dakka başı Nichole’un çıkması tiksindirdi, yaşlı bi de bu sefer) ve çatışma dinamiklerinde kötü değişikliklere gittikleri için hayli geri kalıyor ama yine de kanımca 80-90 arasını hak ediyor.

    İlk tavsiyem:
    Oyunu klavye mouse’la değil gamepad’le ve mümkünse konsolda oynamanız. İlk oyunda daha barizdi gerçi, ama daha zor olsa da bu da direkt konsol oyunu. En zorda bile oynasanız, bir noktadan sonra mouse’la sıkılırsınız. Mekan tasarımı, düşmanların davranışları vb. tamamen gamepad odaklı + gamepad’in getirdiği rahatlık eklenince keyfiniz artar. Hatta PC’de yaratıkların daha kolay öldüğüne dair bir şeyler de duydum.

    İkinci tavsiyemse, hardcore modunda da bitirmeniz (özellikle gamepad’le gene konsolda). Şu videoyu da rehber edinirseniz çok değişik bir tad alacaksınız oyundan:

    http://www.youtube.com/watch?v=dj8SCm7EQL0&feature=results_main&playnext=1&list=PLE2E5D6FDF42271AE

    hc’de bitirince bir de hand cannon açılıyor ki, oyunu bir kez daha bitirtiyor adama.

    Multiplayer olaraksa, ben sevdim. Uzun zamandır bu kadar eğlenmemiştim 😀 Özellikle human tarafı noob olduğunda çok fena şamata kopuyor. DS3’te mp’yi geliştirirlerse tutar bence. Şu halinde bile, çıkalı 8 ay olmasına karşın Xbox Live’da baya bir oyuncusu var. PC ve PSN’i bilmiyorum 😀

    He bir de, ilk oyunu yapanlarla bunu yapanlar farklı ekiplermiş sanırım(zaten anlıyorsunuz oynayınca). İlk oyunu yapanlar başka bir stüdyo kurmuş, takip etmeli onları da.

    • Uğur Yurtsever

      Tamamı değil, ancak bir kısmı ayrılarak Sledgehammer Games’i kurdular. Sledgehammer şu an Infinity Ward’dan arta kalanlarla birlikte Modern Warfare 3’ü geliştiriyor. 🙂

  10. tuger

    Bilgi için teşekkürler.

    Dead Space 2’yi yapanlar Dante’s Inferno’yu da yapanlar sanırım. Yaratık tipleri, Aftermath’taki mevzular… baya bi benziyor. Kötü olmuş… Ve Dante’s Inferno’da yaptıkları salaklıkları DS2’de de yapmışlar… Son bölümlerin aceleye gelmesi gibi.

  11. tuger

    Severed’ı da oynama fırsatı buldum. Vakit ve para israfı bir dlc olmuş. Achievement kasmak isteyenler alabilir; Extraction’ın devamını görmek isteyenler ise youtube’tan izleyip geçsinler derim.(Dead Space 3’le de bağlantı kurulabilir. DS2’deki overseer’la ilgili bir şeyler var sonlarda.)
    Mekanların %90’ı ana oyunla aynı. Yenilik olaraksa, kafası fenerli çok hızlı bir düşman eklemişler, DS3’te karanlık sahnelerde o fenerle son hız gelirse değişik olabilir. Onun dışında mühim bir şey yok.

    Yapımcılardan umudumu kesmeye başladım. DS2’deki şu tek atışta ölen çocuklardan Severed’da o kadar çok geliyor ki. Adamlar “bu kadar şikayetçiydiniz, alın size daha fazlası” demiş resmen :d

Bir cevap yazın