Cevat Yerli: 3D Görüntüyü Perfomans Kaybı Olmadan Yaratabiliyoruz

3D görüntü elde etmek için iki kat daha güçlü işlem gücüne mi ihtiyacınız var? Cevat Yerli, “hayır, biz bir sahneyi bir kez hesaplıyoruz, 3D etkisi içinse sihirli bir formülümüz var” diyor.

Cevat YerliE3 2010 fuarına damga vuran (bu damga konusu biraz tartışmalı) oyunlardan biri de merakla beklenen Crysis 2 idi. Crysis 2’i beklemek için birçok sebep sayabiliyoruz. Konsollar için de geliştirilen CryEngine 3’ün ilk defa bu oyunda kullanılacak olması, Crysis 2’nin New York’da geçecek olması ve tabi ki bu sefer daha iyi bir senaryo sunacağız iddiaları.

Ayrıca E3 2010 fuarında Crysis 2’nin 3D olarak da oynanabileceğini öğrendik. Üstelik tüm platformlarda. Peki, zaten konsolların sınırlarını zorlandığı iddia edilen Crysis 2, 3D görüntü sunmakta başarılı olabilecek mi? Performans kaybı ne kadar olacak?

Videogamer, oyuncuların cevabını beklediği bu soruları Cevat Yerli’e sormuş. Cevat Yerli’nin Videogamer’a verdiği cevap şaşırtıcı:

Sanırım güleceksiniz ama bizim motorumuzda 3D ile 2D arasında performans kaybı yok. 3D görüntü neredeyse bedava gibi. İnsanlar bize bunu nasıl yaptığımız soruyor bende ufak bir “sihir” diyorum.
İşte bu yüzden Xbox 360’da da 3D görüntü sunabiliyoruz. İnsanlar Xbox 360, 3D görüntü sunamaz diye düşünüyorlardı. Ama biz bunun aksini ispatladık, E3’te herkes gördü.
İnsanlar 3D görünütüyü performans kaybı olmadan nasıl sunabiliyorsunuz diyor. Biz bir görüntüyü bir kere hesaplatıyoruz, iki kere değil. Bu sayede 3D görüntü performans kaybı olmadan PC, Xbox 360 ve PS3’de mümkün. Peki, bir kere hesaplanmış görüntü nasıl 3D oluyor? Bu da bizim “sihirli” formülümüz sayesinde.

3D’nin gerçekten oyunlara bir şey kattığına inansam bu haber benim için bir şey ifade edebilirdi ama ufak bir derinlik duygusu için kopartılan gürültüye sadece şaşırıyorum.

12 Yorum

  1. goro

    Ya anlamamki Türksün madem niye yabancı oyun yapıyorsun, gel Türk oyunu yap, memleketimden bişeler kat, onuda yapamıyosan yapılmış bir Türk oyununu devam ettir, ne diyecez artık inşallah Türk kahramanları bolca içeren oyunlar çoğalır da, ilerde yabancı oyunlara muhtaç kalmayız.

  2. Theodrien

    Yahu gerçekten bıktım şu “Madem Türksün, göster ürksün” ayaklarından. Olayı çok basit düşünüyorsunuz. Crytek firmasının sadece başındaki kişiler Türk. O firmada çalışan yüzlerce kişi yabancı. Ayrıca Cevat Yerli çıktı ve “İstanbul Fethi’ni anlatan oyun yapıyoruz” dedi diyelim, kaç firma bu oyuna maddi desteği verir? Bu adamlar oyunu yaparken kendi paralarıyla yapmıyor, arka planda birçok anlaşma var. Sponsorlar, reklamlar. Crysis 1’de bile Türkçe dili eklemek için EA ile bayağı uğraşmışlardı. En sonunda ikna edip yaptılar.

    Son olarak diyeyim; Crytek bir Türk firması değildir. Firmanın başındaki kişilerin Türk olmasından ve birçok yeni zeka ürününün onlardan çıkmasından tabi ki gurur duyuyoruz. Ama direk onlardan bir Türk oyunu beklemek yanlış olur.

  3. Selo

    Bu 3D olayını neden bu kadar çok abattıklarını bende anlamıyorum. Küçücük ekran var zaten derinlik olursa n’olur olmazsa n’olur, sinema perdesinde oynamıyoruz ki oyunu.

    Bu arada oyunun çıkış tarihi belli miydi ?

  4. goro

  5. Theodrien

    Eğer Crytek bir Türk firması olsaydı ve yabancı oyunlar yapsaydı, dediğin doğru olurdu. “Türkler oyun yapmaz” da demedim. Gayet başarılı oyunlar ve fikirler çıkıyor, bunların kanıtları piyasada mevcut. Ben de isterim şöyle tarihimizdeki savaşları oynamayı. Ama sence bunu EA yapar mı? Eğer Yerli Kardeşler Crytek dışında Türkiye’deki oyun firmalarına destek verip, alt bir Türk firması oluşturup onun üzerinden yaparsa olur. Ama EA gibi gözünü para bürümüş bir yayıncının altında bu tarz oyunlar için sermaye ayırmaz.

    Adamlar Türkiye’deki orjinal oyun satışlarının düşük olduğunu biliyor. İlk Crysis’de Türkçe desteğine karşı çıkmalarının da sebebi buydu. Neyse ki iyi bir satış yakalayıp adamları kapak ettik. Ancak sen tamamen Türk tarihli bir oyun yapsan, bunun diğer ülkelerdeki satışının kötü olacağını da biliyorlar. Yönetim sadece Yerli Kardeşler’de değil, keşke olsa ama değil.

  6. Tahir Meylani

    AAA bir oyun yapmak sandığınız kadar kolay değil arkadaşlar.

    Dünyada AAA oyun yapabilen sadece sayılı ülke var (Amerika, Kanada, İngiltere, Japonya) bunların dışındaki ülkelerde sadece A veya AA kalitesinde oyunlar yapılabiliyor (kimse çıkıp Warband AAA oyundur demez umarım)

    Türk kültürüne özel oyun yapılsın demek; Yeşilçam, Hollywood kalitesinde film yapsın demekle neredeyse aynı.

    Ayrıca Theodrien’in dediği gibi, Crytek bir Türk firması değil. Crytek’in sahibi Türk ama çalışanların büyük kısmı yabancı.

     

     

  7. Vernoncougar

    Konumuz 3D goruntu performansı ve bence 3D oyuna gecmek ıcın bıraz erken oldugu kanısındayım. Seneye bu zamanlar bu konuda oldukca yol almıs olurlar, bıraz daha bekleyelım.

  8. Ege

    Bu 3 boyut olayını bende hiç anlamıyorum.Hem o plastic gözlükleri taktıktan sonra,gitti güzelim yüksek çözünürlük.Cam gözlükle bile çıplak gözle gördüğünün kadar net göremezsin.Baş ağrısı, mide bulanması ve belki de göze zararı cabası.Umarım düz görüntüyü günün birinde iptal etmezler.

  9. RP

    Görüyorum ki herkes 3D için erken ya da gereksiz diyor. Kendim 800×600 çözünürlükte Head Mounted Display ile (3D gözlük ile değil) Quake 3 oynadım, ve tek kelime ile şahaneydi. Bu dediğim teknoloji de yıllar öncenin teknolojisi.

    Bir teknolojinin gelişmesi için önce ortaya çıkması gerekir. Şikayetler ve gereksinimler doğrultusunda geliştirilir. 3D’ye gereksiz diyen arkadaşlara söylüyorum, öyle hemencecik 40″ ekranda süper çözünürlükle ve hızda 3D görüntü istemekle haksızlık ediyorsunuz. Bu teknolojiyi ilk kullananlar zaten daha iyi olması için gerekli eleştirileri yapacaklardır.

Bir cevap yazın