Brink PC İnceleme

Id Software’i FPS türünün babası yapan oyunlara aşinaysanız, İngiliz Splash Damage ile de öyle veya böyle bir şekilde tanışıklığınız vardır. Belki Doom 3’ün çoklu oyuncu modlarından, belki Return to Castle Wolfenstein’ın büyük beğeni toplayan çoklu oyuncu odaklı genişleme paketi Enemy Territory’den ya da son yılların en iyi takım tabanlı FPS’lerinden biri olarak gösterebileceğimiz Enemy Territory: Quake Wars’tan. Bu oyunlardan birini daha önce hiç oynamamış olsanız bile, Splash Damage’in son yıllarda FPS oyunlarını etkisi altına alan karakter geliştirme ve özelleştirme modasının öncülerinden biri olduğunu belirtmem, bugün burada neyle karşı karşıya olduğumuzu anlamanıza yardımcı olacaktır muhtemelen.

Brink SS 6

Brink, pek çok açıdan piyasadaki çeşitli oyunların bir karışımı gibi aslında. Son bir yıldır yayınlanan videoları izlediyseniz; Mirror’s Edge’in parkour tarzı hareket mekaniklerinin, Team Fortress’ın takım oyununa odaklanan sınıf tabanlı oynanışının, Quake Wars’un görev odaklı oyun mantığının, Left 4 Dead’in hafif hikaye anlatımıyla çoklu oyuncu deneyimini bir araya getiren oyun tasarımının, Halo’nun düşmanı öldürmek için şarjör üstüne şarjör harcadığımız shooter mekaniklerinin, bugüne kadar bir FPS oyununda görmediğimiz kadar detaylı bir karakter özelleştirme sisteminin ve Soundgarden’ın Black Hole Sun videosundan fırlamış gibi duran karakterlerin Brink çatısı altında bir araya geleceğini biliyor olmalısınız. Biraz karışık olduğunun farkındayım. Tıpkı bugünlerde Brink’e karşı beslenen duygular gibi.

Sözün özü; ciddi takım oyunu, görev bilinci, karakter özelleştirme ve artistik tasarım… Bu kavramlar sizin için bir anlam ifade ediyorsa ve tek kişilik senaryo adına da büyük beklentileriniz yoksa, Splash Damage’in uzun süredir merakla beklenen ilk “orijinal” oyunu Brink’in distopik dünyasına hoşgeldiniz diyebilirim.

Brink SS 22

Brink, bizleri 2045 yılında küresel ısınma sonucu %90’ı sular altında kalmış geleceğin dünyasında insanoğlunun kurtuluşu için tek umut haline gelmiş yapay bir adaya, ARK’a konuk ediyor. Ne var ki, kendi kendine yetebilecek şekilde tasarlanmış bu yüzen “cennet”, okyanusların yükselmesiyle birlikte binlerce insanın akınına uğramış ve adanın 5000 kişiye yaşam olanağı sağlayabilecek doğası, bir anda onbinlerin umutsuz sığınağına dönüşmüştür.

Adayı ayakta tutan teknolojinin çökerek kaynakların hızla tükenmeye başlaması ise, kısa süre içerisinde adayı şiddetli bir iç savaşa sürüklemiştir.  Bir yanda, adada güvenliği ve düzeni sağlayarak onu tekrar yaşanır bir yer haline getirmek için mücadele eden Security güçleri. Diğer yanda ise, her geçen gün daha da artan baskılar sonucu kendilerini adanın kenar mahallelerinde sıkışmış birer mahkum gibi hissetmeye başlamış ve dünyanın yüksek bölgelerinde hayatta kalmayı başaran başka insanların olabileceği umuduyla Ark’ın geriye kalan son kaynaklarını da alıp yeni bir medeniyet kurmak için adadan kaçmanın yollarını arayan Resistance.

Brink SS 3

İşte Brink, tam bu noktada start alıyor ve bizden bir soruyu yanıtlamamızı istiyor. Bu mücadelenin hangi tarafında yer alacağız? Ark’ı kurtarmak mı; yoksa git gide bir hapishaneye dönüşen bu adadan çaresizce kaçmak mı?

12 Yorum

  1. untitled 1

    gece gece oturdum sonuna kadar okudum incelemenizi.
    değişik bir oyuna benziyor.. alıp oynamadan bilemeyeceğiz sanırım nasıl olduğunu..
    yine hiç sıkmadan, detaylıca yazmışsınız.. çok güzel olmuş ellerinize sağlık..

  2. Sabertooth

    İnceleme için çok teşekkürler Uğur Bey. Brink konusunda kararsızdım, ama galiba incelemeden sonra oyunu oynamak için biraz daha şevklendim. Bir de şansıma takım ruhuna sahip oyuncuların olduğu lobiler gelirse deme keyfime. 🙂

  3. Ziyaretçi

    amd milletle dalga geçiyor resme. yayınladığı 3 hotfixin hepsi birbirinden kötü. 5xxx serisinde gelişmeler sanırım var ama 4xxx serisi tam bir facia. adamların amacı çok bariz. kartınızı değiştirin diyorlar. rezalet ya
    performans sorununa rağmen oyunu çok beğendim ama. incelemenize katılıyorum.oyunu almak isteyip kararsız kalanlar için süper bir rehber niteliğinde olmuş.

  4. Ziyaretçi

    Brink ile birlikte takım oyununu ve oyun deneyimini, hem yeni başlayanlar için hem de oyunu düzgünce oynamak isteyen tecrübeli oyuncular için öldüresiye baltalayan bu problemli arkadaşlara elveda diyebiliriz.

    daha fazla katılamazdım bu arada. oyunda kill death oranı bile yazmıyor score tablosunda. tamamen takıma yaptığınız katkıya göre tecrübe kazanıyoruz, sıralanıyoruz. Eski bir Enemy Territory oyuncusu olarak Brink’e hayran kaldım. muhteşem

  5. onur_

    team fortress 3 dersem abartmış mı olurum acaba? dahiyane bir oyun olmuş. yıllardır call of duty ve türevleriyle zehirlenen insanların bu oyunun değerini bilemeyecek olması çok acı. tek eleştirim sizin de yazınızda belirttiğiniz smart. açıkçası ben daha skille dayalı bir şey beklerdim. wall jump falan yapmak çok kolay değil tabi ama ben daha fazla kontrol isterdim.

    eleştiriler genelde mirror’s edge’in parkour olarak daha gerçekçi olduğu yönünde hep.bana hareketler mirror’s edge’den daha gerçekçi geldi. mirror’s edge aşırı fantastikti. oyunların insanların gerçeklik algısını bozması diye buna derler galiba. 🙂

  6. lazboy

    online oyun gibi yapmis 4 gb rem koymus basmis oyuna sistemi:D online oyun istesem bukadar yuksek sistem isteyen bir oyun oynayip saatlerce neden makinami yorim oyun iyi oyun deyil silah sisteminden senaryoya kadar berabat hersey donanim sattirmak icin cikan oyunlardan baska bsy deyil

    • fuat

      bu yorumu ilk okuduğumda nekadar önyargılı ve bilinçsizce yazılmış diye düşünmüştüm ama oyunu oynadığımın 1 saat sonrasında oyunun tam olarak bu yorumda anlatıldığı gibi olduğunu gördüm ve direkt sildim.
      Yazık sadece.Okadarda ümitliydim çok fos çıktı.

  7. Huseyin

    gerçekten güzel bir inceleme, sonunda bu oyuna hak ettigi puanı veren tek site. Diger sitelerde yerden yere vurulmuştu, bir de optimizasyonu kötü diyorlar, bunu hiç anlamadım çünkü bir sürü eski oyundan bile daha iyi bir performansı var bana göre. Sizin sitede okudum incelemeyi aldım ve herkese tavsiye ederim 🙂 öteki inceleyen arkadaş da müzelik bilgisayarda incelemiş sanırım :))

  8. batuhan naim

    oyunda headshot bile yapılmıyor ve bir fps oyun için en eksik şey, kısacası grafikler ve bana göre senaryosu anlayana güzel fakat oynanış kötü koşma zıplama hariç .bu eksikliği adam vururken rahatlıkla görüyoruz

Bir cevap yazın