BioShock 2 İnceleme

Genetiği Bozuk FPS

BioShock 2 7

Hep bunu yapmak istemiştik değil mi?

Ufak değişikliklerden de bahsetmek gerek tabi. Artık Big Daddy olduğumuza göre, ilk oyunda görüp de elimize alamadığımız Drill (matkap) ve Rivet Gun (perçinli çivi atan silah) gibi silahları kullanabiliriz. Hatta Big Daddy’lerin matkapla yaptıkları hızlıca öne atılma saldırısını (şarj) da yapabiliriz artık. Bunların dışında ilk oyundan aşina olduğumuz pompalı, makineli tüfek, bomba atar gibi silahları ve farklı mermi çeşitlerini de kullanma şansını yakalıyoruz. Splicer’ları duvara çivileyeceğimiz bir de mızrak atar var bizi bekleyen. Rapture halkının ADAM kullanarak sahip oldukları plasmid güçleri de bizi yalnız bırakmıyor BioShock 2’de. Yine düşmanlarımıza elektrik şoku verip sersemletebiliyor, buz atıp dondurabiliyor, ateşle yakabiliyor, ortama avını arayıp bulan katil böcekler salabiliyor, telekinezi kullanarak üstümüze gelen bombayı sahibine iade edebiliyor; hatta Splicer’ları bir anlığına hipnoz edip birbirlerine düşürebiliyoruz. Bu noktada birkaç yeni güzelliğin bizleri beklediğini de söylemeliyim. Bu güzellikleri de keşfetmesi size kalmış.

Tabi ki kullanabildiğimiz silahlara yenilik diyecek kadar kötü bir oyun editörü değilim. Bu durumdaki asıl yenilik, artık silahımızla plasmid güçlerimizi aynı anda kullanabiliyor oluşumuz. Yani artık ölümcül kombolar yapmak için silah-plasmid arası gidip gelmiyoruz. Dondur ve parçalara ayır! Yine de bu yeniliğin oyundaki aksiyona çok büyük katkılar yaptığını söyleyemeyiz. Her şey ilk oyuna paralel gelişiyor.

Ayrıca ilk oyunda fotoğraf makinesiyle düşmanlarımızın fotoğraflarını çekerek zayıf noktalarını öğrendiğimiz; böylelikle daha fazla hasar verebildiğimiz ve bazı güzel sürprizler kazandığımız sistemin yerini video kamera sistemi almış. Yani artık fotoğraf çekebilmek için bize saldıran Splicer’ların etrafında dans etmemize gerek yok. Çatışmaya girmeden önce kayda girmemiz yeterli. Yine de etraf kalabalıklaştığı zamanlarda bu sistemi kullanmayı tamamen unutuyoruz.

Sağda solda bulabileceğimiz alışveriş makinelerini, güvenlik kameralarını, sağlık terminallerini, çelik kasaları ve yere sabit silahları (turret) da yine ilk oyunda olduğu gibi, hackleyebiliyoruz. Yapımcı ekip bu noktada, ilk oyundaki mini bulmacanın aksine, gerçek zamanlı bir sistem kullanmayı tercih etmiş. Aksiyonun baltalanmaması adına oldukça güzel bir değişiklik. Ayrıca artık uzaktan hack işlemi yapabileceğimiz bir silaha da kavuşuyoruz. Böylece çevredeki turret’ları ve güvenlik kameralarını kolaylıkla kendi lehimize kullanabileceğimiz gibi; erişemediğimiz kapı kontrol noktalarını da uzaktan açarak, gitmek istediğimiz yerlere daha rahat ulaşabiliyoruz.

BioShock 2 9

İbreyi güvenli bölgeye denk getirmemiz lazım. Mavi bölgeler ise bazı ufak bonuslar sağlıyor.

2K Marin’in ilk oyunun dinamikleri üzerinde radikal değişikliklere gitmeden yaptığı ufak fırça darbelerinin kulağa oldukça güzel geldiğinin farkındayım. Fakat kazın ayağı ne yazık ki öyle değil. Bir Big Daddy kontrol etmemize rağmen; oyunun ilk 8 saatinde Splicer’lardan bile korkarak dolaşıyoruz. Son 2-3 saatte gerçekten bir Big Daddy olduğumuzu hissetsek de oyunun geneli, Big Daddy kıyafeti giymiş Harry Potter gibi dolaşmakla geçiyor.

Açıkçası bütün bu süreç, ilk oyunda Jack’le geçtiğimiz aşamalardan hiç de farklı değil.

BioShock 2 8

Video kamera kayıtta. Hünerlerimizi gösterme vakti.

Oyunun genelinde en çok can sıkan nokta ise kontroller oluyor. Öyle ki oyunun konsollar için geliştirilmiş kontrol şeması aynen PC’ye aktarılmış. Bu da farenizi hangi ayarda kullanırsanız kullanın rahat edemeyeceğiniz ve etkin bir kontrol hissi sağlayamayacağınız anlamına geliyor. İlk oyunun güzel hatırına bu sorunu çok büyütmemiştik; ama ikinci oyunda da böyle bir rahatsızlıkla karşılaşmak affedilir gibi değil. Bütün bunlar yetmezmiş gibi oyuna gamepad desteği de eklenmemiş. BioShock 2’yi PlayStation 3’de de denemiş birisi olarak söyleyebilirim ki, PS3’ün ergonomisi bozuk gamepad’i bile fare-klavye ikilisinden daha rahat bir kontrol hissi sağlıyor.

7 Yorum

  1. MEndhi CS

    haftasonu bu güzelliği yapacağını biliyordum ve sabah kalktığımda ilk iş siteyi kontrol etmek oldu.oyunu oynamadan önce incelemeyi okumam gerekiyordu ve okudum da..ama biraz hayal kırıklığı yaşadım diyebilirim.oyun çıkmadan önce yayınlanan tüm videolar sağlam bir oyunun göstergesiydi sanki ama yazdıklarını okuyunca haklı olduğunu görüyorum sanki daha oyunu bile oynamadan..

    sonuçta inceleme için tesekkür ederim ama surda bi hata var sanırım:

    ‘Bu anlarda sinirlenip Big Sister’ları öldürmeyi seçmezsek, aynı ortamda dönüp dolaşıyoruz. İlk oyunda Jack ile dolaşmadığımız kadar.’ 

     

  2. Uğur Yurtsever

    Yorum için teşekkürler.

    Dün yazarlarımızdan Oruç Dim’le de neredeyse bütün gece BioShock üzerine sohbet ettik ve uğradığımız hayal kırıklıklarını paylaştık.

    İşin bir diğer düşündürücü yanını da burda paylaşmak isterim. Oyunun yüksek notlar aldığı birçok (yerli-yabancı) sitede, ilk oyundan 10 yıl sonra geçtiği vurgulanmış. Ancak oyun ilk oyundan 8 yıl sonrasını konu alıyor. Yoksa bütün bu insanlar oyunları dikkatli oynamadan mı incelediler? Gerçekten çok garip.

    Bu arada uyarın için sağol. Hata düzeltildi 🙂

  3. lady lazarus

    tekrar okudum da, gercekten bu inceleme senin en iyilerinden olmuş, her ne kadar oyun hayal kırıklığı olsa da; inceleme son derece adil ve aydınlatıcı..

    daha da iyilerine işalla (:

Bir cevap yazın