Battlefield: Bad Company 2 ve Diğer EA Oyunlarının Resmi Satış Rakamları

Oyun sitelerinde şu tür haberleri çok görürsünüz: “İngiltere, Kanada, Amerika Birleşik Devletleri, Sierra Leone ve çevresindeki ülkelerden oyun satış rakamları belli oldu” gibi. Biz ülke bazında oyun satış rakamlarının çok çarpıcı bir durum yoksa haber niteliği taşımadığını düşünüyoruz.

Aslında haftalık, aylık genel oyun satış rakamlarını da pek haber yapmıyoruz. Fakat önemli oyunların toplu satış rakamları, hele geliştirici firmanın ağzından açıklanıyorsa hem oyunların satış başarısını, hem de oyuncuların genel oyun eğilimlerini bize göstermesi açısından önemli.

EA Games, bugün bir kaç önemli oyununun satış rakamlarını açıkladı. Listede sürprizler var ama önce listeye bir göz atalım.

  • Mass Effect 2: 1.6 milyon (Xbox 360 ve PC)
  • Army of Two: The 40th Day: 1 Milyondan biraz fazla (Xbox 360, Playstation 3 ve PSP)
  • Oruç’un Favori oyunu Dante’s İnferno: 1 milyon (Xbox 360, Playstation 3 ve PSP
  • Fifa 2010: 10 milyon (Xbox 360, Playstation 3
  • Madden NFL 10: 4 milyon
  • The Sims 3: 4 milyon (PC)
  • Battlefield: Bad Company 2: 5 milyon (Playstation 3, Xbox 360 ve PC)

Battlefield: Bad Company 2’nin satış başarısı beni şaşırtmadı ama Mass Effect 2 gibi harika bir RPG’nin o kadar reklama rağmen 1.6 milyon satması, sanırım EA’nin reklam stratejisini bir daha gözden geçirmesi lazım. Mass Effect 2 gibi oyunlar, direk oyuncusu kitlesini hedef almalı, elinde hamburger beyzbol maçı seyredenleri değil (EA, önemli bir beyzbol maçındaki bir Mass Effect 2 reklamı için ciddi para çıkarmıştı cebinden).

2 Yorum

  1. Tahir Meylani

    Haberde yanlış anlaşılmalar olabilir, biraz açıklamaya getireyim.

    Battlefield: Bad Company 2, başarılı derken ilk oyunun satış rakamlarının bir hayli üstüne çıkmasını göz önüne aldım.

    Mass Effect 2 pek iyi değil derken de ilk Mass Effect oyununun satış rakamını göz önüne aldım. İlk Mass Effect ile Mass Effect 2’nin satış rakamları birbirine çok yakın.

  2. Uğur Yurtsever

    Mass Effect 2 gibi çoklu oyuncu modu olmayan, serial koruması dışında hiçbir koruma içermeyen, birçok oyun gibi üç platformda birden değil yalnızca iki platformda satılan, ayrıca oyun daha piyasaya çıkmadan günler önce internete düşmüş bir oyunun 1.6 milyon satmış olması bir başarısızlık değil kesinlikle.

    EA, ilk oyunda kullandığı koruma sisteminden “satışların düşeceğini” bile bile vazgeçti bildiğiniz gibi; ve bunu oyunu satın alanlar işkence çekmesin diye yaptı. Bu da oldukça önemli bir adımdı pazarlama stratejisi olarak. Yani satış rakamlarına veya reklam kampanyalarına göre bir eleştiri getirmek pek doğru değil. Bunun için önce ürünü tanımak lazım. Mass Effect, farklı bir IP ve yalnızca bir oyun da değil bildiğiniz gibi.

    Bad Company 2 veya Modern Warfare 2 gibi oyunların satış rakamları önemli olabilir; ancak bu tip oyunlar için yapılan değerlendirmeler her zaman doğru değil ne yazık ki. Yani sadece rakamlara bakarak dört ikiden büyüktür gibi bir analizle yaklaşmak yanlış. 🙂

    Bu noktadan bakarsak da EA’in beyzbol maçındaki reklamının da gayet yerinde olduğunu söyleyebiliriz. Satışlara etki etmemiş olsa da IP’nin farklı mecralara tanıtılması anlamında büyük bir rol oynamıştır.

    Bence satış rakamlarının altına yorum yapmaktan vazgeçelim artık. 😀 Zira pazarı etkileyen çok fazla değişken var ve ne yorum yaparsak yapalım analizler havada kalacaktır.

Bir cevap yazın