Battle.Net Yeni Steam Olur Mu?

Yeni Bir Açılım

Battle.Net’in ağını Blizzard oyunlarıyla sınırlı tutması çok büyük bir lüks gibi görünüyor. Zira Steam’in sahibi Valve’ın 225 çalışanı olduğunu düşünürsek, Blizzard’ın 4600 çalışanıyla çok daha büyük bir kaynağa sahip olduğunu görebiliriz. Ne var ki, 1997’de Battle.Net’in açılışından bu yana kullanıcı davranışları da belirgin oranda değişti. Artık ölçek ekonomisi bu platformlar için de geçerli ve her iki platform da yeni kullanıcılara ulaşmak zorunda.

StarCraft 2 Screenshot

10 küsür yıllık bekleyiş bitiyor. StarCraft II, 27 Temmuz'da raflarda olacak.

Valve, Steam ile Mac platformuna doğru genişledi bildiğiniz gibi. Battle.Net ise sunacağı hizmetleri Facebook’a da entegre edeceğini açıkladı. Böylece oyuncular, arkadaşlarıyla kolayca iletişime geçip onları Battle.Net arkadaş listelerine ekleyebilecekler. Bu yaz sunulacak bu yeni hizmet, Real ID sistemini de içerecek. Oyuncuları gerçek isimleriyle de tanıyabilecek bu sistemde arkadaşlarımıza daha kolay ulaşabilirken topluluk oluşturma sürecinin çok daha kolay ve sonucun çok daha sağlam olacağını söyleyebiliriz. StarCraft II, Facebook entegrasyonu sunan ilk Battle.Net oyunu olacak.

Battle.Net, kendisini bu şekilde Facebook’a entegre ederek ona bağımlı hale gelebilir; ancak bu aynı zamanda ürünlerini ve hizmetlerini geniş kitlelere duyurmak için tek fırsat.

Bariyerleri Yerle Bir Etmek: DRM

Geçtiğimiz 10 yıl, telif koruma (DRM) sistemlerinin korsan kullanımı engellemekten çok yasal kullanıcılar üzerinde olumsuz bir etki bıraktığı enteresan bir yolculuk oldu. Napster’ın müzik sektörüne vurduğu darbeyle başlayıp uzun bir yasal süreçle devam eden bu mücadelenin yeni savaş alanı, oyun sektörü gibi görünüyor.

Ubisoft, sürekli internet bağlantısı gerektiren yeni DRM sistemini Assassin’s Creed 2 ve Splinter Cell: Conviction gibi yeni oyunlarına entegre etmesiyle elektronik eğlence sektörünü yeni tartışmalara boğmuşken; piyasada Valve gibi yasal kullanıcıyı zor durumda bırakmayan şirketler de var. Valve’ın Steam platformu, satın alınan oyunu kişiye özel hesaba kaydediyor ve birden çok makineye sınırsız kurulum seçeneğinin yanında oyunların internete bağlı olmadan da oynanabilmesi gibi kolaylıklarla tüketicilerin beğenisini kazanıyor.

Blizzard ise bir kerelik aktivasyon sistemi kullanıyor. Örneğin StarCraft II’yi satın aldığınızda, oyunu aktive edip kaydettikten sonra offline olarak tek kişilik senaryoya dalabileceksiniz. Buna DRM’in tamamen kaldırılması diyemiyor olsak da Valve ve Blizzard, bu tüketici dostu sistemler sayesinde oyun endüstrisine öncülük ediyor.

13 Yorum

  1. stoic

    Steamde başta sadece kendi oyunlarını pazarlıyordu ama sonra aldı yürüdü işte bu noktaya geldiler. Battle.net içinde aynısı olabilir. Hele birde steam gibi” Kuzey Amerika kullancılarını kayır, gerisine kaydır” durumu olmazsa pek çok ülkeden daha fazla rağbet görür. Tabi altyapıda önemli. yine kendi server sisteminden oynatırsa sağlam bir altyapıda şart.

     

  2. Ziyaretçi

    Yok artık utanmadan eksi veren cahiller olmuş.Battle.net’in amacı farklı bunu öğrenin bir kere.Size laf anlatmayacağım zaten,aptallarla tartışmayın dediklerinizi zaten anlamazlar derler biliin mi hocu

  3. Tahir Meylani

    Bence Battle.net’in yeni bir Steam olma şansı pek yok. Evet Battle.net büyük bir potansiyele sahip fakat Battle.net bildiğiniz gibi sadece Blizzard’ın altında değil artık Activison-Blizzard’ın altında.

    Yani aslında Steam’in karşısına Battle.net’in değil, Activision’ın çıkması gerekiyor. Activision da konsollara ağırlığını vermiş bir firma PC için ayrı bir risk alacaklarını sanmıyorum. Ayrıca kaldı ki Ubisoft, EA gibi dev oyun dağıtımcıları Activision çatısı altında bir sisteme dahil etmek istemeyeceklerdir oyunlarını.

    Ayrıca Battle.net’in yeni bir Steam olması önünde büyük bir engel daha var; oyuncu profili. MMORPG oyuncularının önemli bir kısmının sadece MMORPG oyunlarına, hatta tek bir MMORPG oyununa ilgi duyduklarını biliyoruz. Bu profil, dijital oyun satış platformu için ne derece uygun emin değilim.

    Valve ise gücünü daha PC’lerde oyun oynamayı seven kesimden alıyor. Ve, sanırım artık Steam büyüyeceği kadar da büyüdü (bakınız Steam MAC ve Linux açılımı), bu saatten sonra Steam’in yerini alabilecek bir sistemin çok büyük yenilikler getirmesi gerekiyor ki, bu pazar bu kadar da karlı mı, o da ayrı bir soru.

  4. Uğur Yurtsever

    Zaten bir platform çıkıp da yeni bir Steam olma yoluna girse, Steam’i aile şirketi gibi holiganca seven bunca arkadaşı intahara sürüklemenin vebalini kim öder değil mi? Eminim uykular da kaçıyordur geceleri. 🙁 😀

  5. Beterbocek

    Blizzard gibi herşeyi kendi yapan ve yaptıkları ile bütük sükse uyandıran bir şirket steam gibi olmaz, bence daha iyisi olur. Battle.net üzerinden yürütüyor artık oyunlarını ve cidden başarılı fazlası ile. Herşeyden önce dikkatli temiz ve insanların ne istediklerini iyi biliyorlar.Basit kullanım olsun ama işlevselliği fazla olsun tarzında. Bence Blizzard fazlasını yapar ve Activision ile bağlantısı yok bu şirketin çünkü bağlantı kurmasına gerek yok. Aha işte tek başına hüküm sürüyor ne gerek var yardımcıya..??? Birde oyunlarda kaybetmeden üzerine koyarak ilerlemek çok önemlidir bu konuda da kutlamak gerek. 

  6. u.fuk

    tahir çok doğru söylemiş öncelikle steam’in arkasındaki şirketin asıl işi oyun yapımcılığı yani activision gibi kutulu oyun basıp dağıtım yapmıyor bu sebeple ea ve ubi gibi büyük şirketler için o alanda bir tehtid oluşturmuyor hatta onlar ile ortak çalışıyor (the orange box, ea games) bu bakımdan adamların rakibi sayılmaz.

    blizzard’a gelince artık activision ile birleştiklerinden dolayı diğer büyük oyun dağıtıcıları tarafından tehtid olarak görülecektir battle.net’in yükselişi bu yüzdende pek destek göreceğini zannetmiyorum zaten sadece blizzard ve activision oyunlarının dağıtımıyla da steam için bir tehlike oluşturması imkansız ayrıca pazarın eğer %75 steam’in elindeyse ve insanların steam üzerinde oyunları varsa neden o platformu terkedip battle.net’e yönelsinlerki?

Bir cevap yazın