ATI’nin Uygunlaştırılmış Doku Süzgeci İfade Vermeye Çağrıldı

Intro

Internetteki forumlara gönderilen iletilere bakılırsa ATI’nin yeni X800’ündeki üçyollu doku süzgeci (trilinear texture filter) bir aldatmaca. Diğerleri ATI’yi gayretle savunuyor. Isınan tartışmanın gidişi geçen sene NVIDIA’ya karşı yapılan “taklitçi” çığlıklarını anımsatıyor.

German Website Computerbase’de (Alman Bilgisayar Sitesi) yayınlanan bir yazı tartışmayı ateşledi. Yazı ATI’nin Radeon 9600 çizim işlemcisinde ve bunu temel alan X800 çizim yonga mimarisinde, üçkiyollu (brilinear) denen – üç ve iki yollu süzgecin bir karışımı – uygunlaştırılmış (optimized) bir üçyollu (trilinear) doku süzgecini nasıl kullanıldığını anlatıyor. Bu haber oldukça değerli, çünkü ATI her zaman gerçek üçyollu süzgeç kullandığını öne sürüyordu.

Ama gerçekte neler dönüyor? Uygunlaştırma mı, kandırmaca mı veya sonuçta çok akıllıca bir çözüm mü? Bunu söyleyebilmek için bazı değişik süzme yöntemleri üzerinde temel bilgi edinmemiz gerekiyor. Bu nedenle değişik süzme yöntemlerine bir şekilde basitleştirilmiş bir giriş yapmamız lazım, çünkü ayrıntılı ve kesin bir anlatımla bu konuyu birkaç sayfada vermemiz gerekir. Burada sadece olayın temellerine ve çalışma ilkelerine bakacağız.

Bu karşılaştırma doğru süzmenin resim kalitesini nasıl artırdığını gösteriyor.

Bu karşılaştırma doğru süzmenin resim kalitesini nasıl artırdığını gösteriyor.

Bir Cevap Yazın

css.php