AMD DirectX Konusunda Geri Adım Attı

AMD, DirectX’e verdikleri desteği devam ettireceklerini duyurdu.

Geçtiğimiz hafta AMD’nin geliştiricilerle ilişkilerden sorumlu müdürü Richard Huddy, “DirectX PC’nin önünü tıkıyor” diyerek ortalığı adeta ayağa kaldırmıştı. PC’nin tüm grafik gücüne rağmen konsollardan daha iyi grafik sunamamasına şaşıran herkes, bu açıklamayı yerinde ve haklı görmüştü.

Ama, AMD, malum nedenlerden dolayı bu açıklamayı yumuşatmak zorunda kaldı. Geçtiğimiz haftanın kahramanı Huddy ve AMD’den Neal Robinson CNR’e verdikleri röportajda olayın abartıldığını açıkladılar. Huddy, “AMD olarak sadece üst düzey oyun geliştiricilerinin DirectX API’sinin etrafından dolaşabileceğini söylüyorum. Tüm oyun geliştiricilerinin değil.”

Huddy, “DirectX’in etrafından dolaşmak çoğu oyun gelişticisinin isteyebileceği bir şey değil. Eğer geliştiricilere bu konuda bir oylama sunsaydık, çoğu DirectX ve OpenGL’i seçerdi, çünkü bu iki platform da iyi. DirectX ile bir makineyi çökertmek biraz zor. Ayrıca, makine çökmelerini engellemek için pek çok başka teknoloji de var. 10-15 yıl önce böyle bir şey mümkün değildi. Stabilitesi yüzünden geliştiriciler DirectX’i tercih ediyorlar.” diyor.

Robinson ise, “DirectX endüstrinin önderi olmadan önce ortada bir kaos vardı. Daha önce geliştircilerin dikkate alması gereken pek çok API vardı.” diyor.

Röportajın ilerleyen bölümlerinde Huddy, “ancak Crytek gibi donanım sattıran firmaların farklı API’leri tercih edebileceğini söylüyor ve DICE’ın bile DirectX ile mutlu olduğunu” belirtiyor.

Aslında Huddy’nin bir önceki röportajı da bu mealdeydi; fakat o röportajda Microsoft’a eleştiri de vardı. Gelen aşırı tepkiler ve geliştiricilerle ilişkilerin bozulmasını istemeyen AMD, Huddy’nin geçtiğimiz hafta verdiği röportajı yumuşatmasını istemiş gibi.

Crytek’e gelince, bu saatten sonra ancak çılgın bir oyun stüdyosunun DirectX’in etrafından dolaşabileceğine inanıyorum. Ama, Crytek, bu firmalar arasında değil. Hatta onların DirectX’den gayet memnun olduklarına bile adım gibi eminim.

PC’nin grafik olarak çağ atlaması yine bir sonraki konsollar ile olacak gibi.

Röportajın tamamını buradan okuyabilirsiniz.

7 Yorum

  1. selcukbaba

    Ne garıb ve tezat adam dogru soyluyor korkunc donanım yapıyoruz konsol fıyatına ekran kartı alıyoruz anca denk gelıyor gorsel ama dx donanım sattırıyor yumasama o yuzden kımse donanım parcalarının az satılmasını ıstemez. su ankı kulandıgımız donanım konsolların cok ustunde olmalıydı. ahh ah amıga nerdersın su an olsaydı tozunu atırırdı mıcrosoft amıgayı dolaylı yoldan alarak bıtırdı aslında apple da bıtırcektı ama olmadı alamadı ucundan ofısı yazılımını soktu buyuk paralara o paralarıda iphone yatırdı.

  2. kadiR

    belkide acaba bize destek veren üretici çıkar mı diye yoklamış olabilirler baktılar kimse gerçeği söylemek istemiyor, kendileri de bunu söylemek durumunda kaldılar.

  3. metin

    En azından gerçekleri diğer firmalar gibi saklayıp inkar etmediler.Belki bir ağız yoklama mahiyetinde bile olsa adam çıkıp bir bir söyledi bütün gerçekleri.
    Her zaman, donanımın kalbi yazılımda attığı için o donanımdan yine yazılım ile çok daha fazlasının elde edilebileceğine inanıyorum.Ki yukarıda yazanlar da bu görüşümü destekler nitelikte.
    Dürüstlüğünden dolayı AMD yi tebrik etmek gerekiyor bence.

  4. Selim

    Dx’in ne halt olduğunu söyleyen adam çok dürüst konuşmuş.
    Böyle adamları şekil A da gördüğünüz gibi sustururlar.
    Her konuda, insanlığa hizmet etmek yada doğruları söylemek isteyenleri çıkar peşinde koşanlar sustururlar.
    Asıl olan insanları kandırmak, paralarını almak, onları sömürmek gibi amaçlardır.
    Bu fesat ve kepazelik bir gün biter inşallah.

  5. Ziyaretçi

    Baq yaa, insanlığa yararmış..Oturduğunuz yerde oturun.Paranız varsa alırsınız kardeşim.Yoksa alamazsınız.Bedava olsun herşey ha…allaan komosintleri.Hade hade…başqa qapuya

    • Tamer

      Eğer sadece konsol kullanıyorsanız bir şey diyemem. Ama eğer PC ye de para yatırıyorsanız burada anlatılmak istenen altınıza ferrari veriyorlar ama gaz pedalı kısa olduğu için 180 nin üzerinde gidemiyorsunuz meselesi. Yani verdiğiniz ekran kartı DirectX yüzünden tam verimli çalışmıyor muhabbeti. Ancak burda ekran kartı firmalarınında suçları var. Çünkü OpenGL’e daha fazla destek verilebilir. Artı OpenGL lerde her iki firma için ortak uzantılar yayınlanabilir. Ancak bundan önceki yazıda anlatılığı gibi yazılımcılarda aslında shaderlarla durumun üstesinden gelebilir. Üstelik Geometri shader’ı varken artık daha kompleks modeller de üretilebiliniyor. Aslında PC’nin kösteklenmemesi elde değil. Çünkü bu konsollara ek ekran kartı işlemci takmak gibi. Mesela kim playstation 4 çıktıktan 6 ay sonra onla aynı güçte bir PC’si olacağını bir altı aydan sonra da onun iki katı güçte bir PC’si olacağını bile bile playstation alır. Burada aslında çok pis bir gerçek ortaya çıkıyor. Konsollar için PC öldürüüyor.

Bir cevap yazın