Aliens vs Predator İnceleme

Onurlu Bir Avcı

Aliens vs Predator 10

Bu sahneyi tekrar görmek için uzun süre bekledik.

Bilim kurgu tarihinde karşımıza çıkan en karizmatik avcı kim diye sorsalar; sanırım birçok insandan aynı yanıtı alırsınız: Predator. (her ne kadar maskesini çıkardığında karizmasından pek bir eser kalmasa da) Tıpkı önceki oyunlarda olduğu gibi yeni AvP oyununda da Predator, stealth action seven oyuncuların gözdesi olacak özelliklere sahip.

Neredeyse görünmez olabileceğimiz aktif kamuflajımız bize avımıza görünmeden yaklaşabilme imkanı tanırken, keskin bilek bıçaklarımızla tam bir yakın dövüş makinesine dönüşüyoruz. Elbette filmlerden aklımızda kalan bir takım güzellikler de yok değil. Avımızı uzaktan da harcamamıza izin veren omuz topumuz (plasma caster), diskimiz ve mızrağımızın yanında; zekice tuzaklar kurabileceğimiz mayınlarımız da bu büyük avda bizi yalnız bırakmıyor. Sözün özü, konu avlamak olunca Predator, savaş alanındaki en donanımlı avcıya dönüşüveriyor.

Ne var ki zaman zaman da olsa, oyun bize yetenekli bir avcı olduğumuzu hissettirmekte zorluk çekiyor. Örneğin yakın dövüşlerin (melee) devre dışı bırakamadığımız bir otomatik hedef alma sistemine sahip oluşu, kimi zaman yön duygumuzun kaybolmasına neden oluyor. Özellikle de etrafımız kalabalıklaştığında. SEGA ve Rebellion, bunu AvP’nin yeni deneyimine özel bir durum olarak açıklasa da; bu kontrolü kaybetme hissi, başarılı oyun mekaniğini yapaylaştırmaktan başka bir işe yaramıyor.

Aliens vs Predator 11

Bu sevimsiz iblisleri avlamak için daha kullanışlı bir görüş modu olamazdı.

Bununla birlikte Focus (Shift) modunu kullanarak uzaktaki bir düşmana hızlı bir saldırı gerçekleştirebiliyoruz. Ancak daha önce çok reklamı yapılan istediğimiz yere zıplayabilme özelliği pek de düzgün işlemiyor. Genelde zıplayacağımız yerler, bizi göreve götüren ve daha önceden tasarlanmış platformlar oluyor. Yani oyunun büyük bir kısmında bu özelliği, ortaya değişik taktikler koymak için kullanamıyoruz. Hatta kimi zaman, kolayca zıplayabileceğimiz bir yer için bile durmamız gereken uygun noktayı bulmamız gerekiyor. Sanırım bu da genelde Predator’la oynadığımız dış mekanların, fazla yatay ve çizgisel tasarlanmış olmasından kaynaklanıyor.

Ayrıca gönül isterdi ki Yautja Prime’dan gelen bu onurlu savaşçıların prensipleri oyuna çarpıcı bir şekilde yansıtılsın. “Silahsız ve savaşamayacak olana saldırma; hasta birini öldürme…”

Aliens vs Predator 12

Focus modu bize uzak mesafalere zıplama imkanı veriyor. Keşke bölüm tasarımları bu konuda daha fazla özgürlük tanısaydı.

Yine de deneyimin geneline baktığımızda avcı ve av ilişkisini yaşadığımız birçok özel anı yaşıyor oluşumuz bütün bu olumsuzlukları biraz olsun hafifletiyor Evet, Trophy kill sahnelerinden bahsediyorum…

Avımız farkında değilken yaptığımız (stealth) saldırıların yanında yakın dövüş anında avımıza yeteri kadar hasar verdiğimizde yapabileceğimiz bu bitirici vuruşlar, Rebellion’ın durmadan reklamını yaptığı gibi, son derece acımasız ve yetişkin olmayan oyunseverler için sakıncalı olabilecek kadar vahşi… Avımıza karşı kazandığımız bu zafer anını onun bir parçasını alarak doruğa çıkardığımız bu trophy kill anları, aynı zamanda Predator ve Alien oynanış dinamiklerini birbirine bağlıyor.

9 Yorum

  1. Uğur Yurtsever

    Deneyime bir bütün olarak baktığımızda ne yazık ki bu sistem düzgün işlemiyor. Zira Predator’un diski ve plasma caster’ı yüzünden yanına yaklaşmak oldukça zor. Özellikle avının dibine girmekten başka bir şansı olmayan Alien için. Bir şekilde yanına yaklaştığınızda da bu sefer Predator’u avlamaya fırsat bulamıyorsunuz. Predator, AvP 2’de de güçlü bir sınıftı, ancak iyi oynayabilmek biraz da yetenekle alakalıydı. Rebellion bu türün oynanışındaki yetenek unsurunu tamamen bir kenara bırakmış. (Ben yine de oyun çıkmadan önce bir ince ayar yapacaklarını düşünüyorum.)

    Bütün bunlar bir kenara, melee auto aim sistemi, Infestation ve Predator Hunt gibi oyun modlarında çok büyük sıkıntılara yol açacaktır. Rebellion’ın en azından hedefe kilitlenme olayını biraz daha esnetmesi gerekiyor. Yine de bu can sıkıcı anlarla sık karşılaşmıyoruz ve eminim FPS oyunlarında “precision”  (hassasiyet) ve “accuracy” (isabetlilik) gibi terimlere takmamış olan oyuncuları hiç rahatsız etmeyecektir.

    Hedefe kitlenme güzel bir düşünce olabilir; ancak ne yazık ki oyuna başarısız bir şekilde entegre edilmiş.

  2. Talha Turhal

    Artılar ve eksiler bölümünü zaten yazar size aktarıyor. Yani okuyucuların direk son sayfaya gidip oyunun – ve + yönlerine bakıp yazı içerisindeki tecrübeleri atlamalarını istemiyoruz. Ancak buna yakın bir sistem düşünülüyor, puan verme sistemi grafiklerle zenginleştirilecek.

  3. Ziyaretçi

    Infestation bugüne kadar oynadığım en eğlenceli multiplayer modlardan birisi. Oyunun devamınında geleceğini duydum. Bence çok güzel olur ama önce buna biraz destek versinler. yeni harita, skin, belki silah.

Bir cevap yazın