Aliens vs Predator İnceleme

Ava Giderken Avlanmak

Marine senaryosu, serinin önceki oyunlarında da olduğu gibi, klasik FPS ve hayatta kalmaya çalıştığımız korku oyunlarından (survival horror) aşina olduğumuz öğelerle dolu. Hele ki Alien filmlerini izlediyseniz, bu deneyimin, dar ve karanlık koridorlarda bir hayat mücadelesi içinde geçeceğini tahmin ediyorsunuzdur.

Aliens vs Predator 6

Fenerimizin işe yaramadığı noktalarda işaret fişeğimizi kullanıyoruz. Ne var ki, görecekleriniz hoşunuza gitmeyebilir.

Elbette bir Amerikan askeri olarak elimize filmlerden de hatırlayacağımız VP 78 tabanca, bomba atarlı Pulse Rifle, pompalı tüfek, alev makinesi, keskin nişancı tüfeği ve tabi ki meşhur Smart Gun gibi birçok silah geçiyor. Ancak bunların hepsi karanlık koridorlarda Alien saldırısıyla karşı karşıya kaldığımızda paniğe kapılmamıza engel olmuyor. Hatta çoğu zaman elimizdeki tüm bu ateş gücünü unutup arkamıza bile bakmadan kaçmaya başlıyoruz.

Hareket algılayıcı radarımızın gerilim yaratan sesi, etrafı aydınlatma konusunda çok da yetenekli olmayan el fenerimizle birleşince kendimizi sağa sola işaret fişeği atarken bulmamız olası. Ne var ki karanlığı bir silah olarak kullanmada usta olan Alien’lar saldırmak için en uygun anı bekliyor.

Marine senaryosundaki klasik FPS dinamiklerinin, eleştiri oklarını üzerine çekebilecek yanları da yok değil. Mesela eğilme ve nişan alma (iron sight) özelliklerinin olmayışını nasıl karşılarsınız bilemiyorum. FPS türünün özellikle son yıllarda gerçekçilik adına fersah fersah yol katettiğini düşününce, birçok oyuncunun bu durumu yadırgayacağı kesin. Ancak şu da bir gerçek ki, bu özelliklerin olmayışı, oyuna tam anlamıyla eski tarz (old school) bir FPS oyunu tadı katıyor. Hatta filmlerden aşina olduğumuz güçlü silahların, o tanıdık sesleriyle, bizi yalnız bırakmıyor oluşuyla kendimizi bir anda Alien filmlerinin çiğ atmosferini solurken buluyoruz.

Aliens vs Predator 8

Alev makinem olmadan bu ortamlara dönmezdim.

Marine oynanış dinamiklerindeki bir diğer eleştiriye açık noktaysa blok ve yakın dövüş (melee) sistemi. Öyle ki blok tuşunu kullanarak (Mouse 3) Alien ve Predator’lerin hafif saldırılarını önleyebiliyoruz. Hatta yakınımıza gelen düşmanımıza silahımızın dipçiğiyle vurup sersemletmemiz de mümkün. Alien’a karşı olan reflekssel bir blok sistemi mantıklı gibi dursa da Predator’un Alien’ın asidik kanına bile dayanıklı olan keskin bilek bıçaklarını bloklayabiliyor olmak pek anlamlı değil. Marine senaryosunda bu garip durumu çok sık fark etmesek de diğer senaryolarda hafif saldırılarımızı arka arkaya bloklayan insanlarla karşılaşmak can sıkıcı olabiliyor. Yine de bu olumsuzluklar için “oyunun atmosferini baltalıyor” demek, işgüzarlıktan başka bir şey olmaz.

Kim ne derse desin Marine senaryosu, silahımızdaki son kurşunu da karanlığa sıktığımızı anladığımızda, tam üstümüzden gelecek saldırının çaresizliğini bize tekrar yaşatmayı başarıyor.

Alien ve Predator senaryoları ise tıpkı önceki oyunlarda olduğu gibi, gizlenerek (stealth) avlanma üzerine kurulu benzer dinamiklere sahip. Yanlış anlamayın kendini tekrar eden bir deneyim değil bu. Bilhassa birbirinden oldukça farklı hisler yaşatan ve hikayeyi tamamlamak adına görevini başarıyla yapan iki senaryodan bahsediyorum. Yine de bu iki senaryo zaman zaman beklediğimiz etkiyi göstermekte zorlanıyor.

9 Yorum

  1. Uğur Yurtsever

    Deneyime bir bütün olarak baktığımızda ne yazık ki bu sistem düzgün işlemiyor. Zira Predator’un diski ve plasma caster’ı yüzünden yanına yaklaşmak oldukça zor. Özellikle avının dibine girmekten başka bir şansı olmayan Alien için. Bir şekilde yanına yaklaştığınızda da bu sefer Predator’u avlamaya fırsat bulamıyorsunuz. Predator, AvP 2’de de güçlü bir sınıftı, ancak iyi oynayabilmek biraz da yetenekle alakalıydı. Rebellion bu türün oynanışındaki yetenek unsurunu tamamen bir kenara bırakmış. (Ben yine de oyun çıkmadan önce bir ince ayar yapacaklarını düşünüyorum.)

    Bütün bunlar bir kenara, melee auto aim sistemi, Infestation ve Predator Hunt gibi oyun modlarında çok büyük sıkıntılara yol açacaktır. Rebellion’ın en azından hedefe kilitlenme olayını biraz daha esnetmesi gerekiyor. Yine de bu can sıkıcı anlarla sık karşılaşmıyoruz ve eminim FPS oyunlarında “precision”  (hassasiyet) ve “accuracy” (isabetlilik) gibi terimlere takmamış olan oyuncuları hiç rahatsız etmeyecektir.

    Hedefe kitlenme güzel bir düşünce olabilir; ancak ne yazık ki oyuna başarısız bir şekilde entegre edilmiş.

  2. Talha Turhal

    Artılar ve eksiler bölümünü zaten yazar size aktarıyor. Yani okuyucuların direk son sayfaya gidip oyunun – ve + yönlerine bakıp yazı içerisindeki tecrübeleri atlamalarını istemiyoruz. Ancak buna yakın bir sistem düşünülüyor, puan verme sistemi grafiklerle zenginleştirilecek.

  3. Ziyaretçi

    Infestation bugüne kadar oynadığım en eğlenceli multiplayer modlardan birisi. Oyunun devamınında geleceğini duydum. Bence çok güzel olur ama önce buna biraz destek versinler. yeni harita, skin, belki silah.

Bir cevap yazın