Aliens vs Predator İnceleme

Geçmişe Dönüş

Aliens vs Predator 5

Şunu peşin peşin söylemeliyim ki bu yeni Aliens vs Predator oyunu, “yeni” kelimesinin içini dolduracak pek fazla bir şey içermiyor. İlk AvP filmini andıran hikayesi bir yana; oynanış anlamında da önceki oyunlarla neredeyse tamamen aynı yapım var karşımızda. Ancak biliyoruz ki bir oyunun eğlenceli olması için büyük yenilikler getirmesi gerekmiyor. Özellikle de bu, aynı hikayeyi üç farklı türün bakış açısından ve birbirinden tamamen farklı oynanış dinamikleriyle sunacak Aliens vs Predator ise.

Yeni Aliens vs Predator, PC’lerimizde oynadığımız ilk oyunun aksine, Marine (ABD ordusu askeri), Alien ve Predator senaryolarını aynı hikayeye bağlıyor. Yani daha çok Monolith’in AvP 2’sine benzer bir anlatımla karşılaşıyoruz. Geçtiğimiz ay hazırladığımız Aliens vs Predator ön incelemesini okuduysanız, bu yeni oyununun hikayesini az çok biliyorsunuzdur. Ben yine de bir güzellik yapıp hatırlatayım sizlere.

Charles Bishop Weyland’in şirketi Weyland Industries’in Antarktika’da Predator’ların yüzlerce yıl saklı kalmış piramidini keşfetmesinin üzerinden uzun bir zaman geçmiş; insanoğlu yeni kaynaklar yaratmak adına uzayın derinliklerinde koloniler kurmaya başlamıştır. Elbette bu arayışın öncüsü yine bir Weyland’dir. Charles B. Weyland’in soyundan gelen Karl B. Weyland.

Weyland’in Japon Yutani şirketiyle ortak olarak BG-386 adlı kolonide Alien’lar üzerinde yaptığı deneyler, şirketin madenci ekibinin gezegende gizemli bir piramit bulmasıyla kabusa döner. Bu, uzun yıllar önce Antarktika’da yaşanan cehennemin bir benzeridir ve kısa süre içerisinde kontrolden çıkan Alien tehlikesine, bir de bu karışıklığı yeni bir av fırsatı olarak gören Yautja savaşçıları eklenir.

Aliens vs Predator 4

Alien senaryosuna Weyland Yutani şirketinin Alien’lar üzerinde yaptığı deneyin sıra dışı bir ürünü olarak başlıyorken; Predator senaryosuna ise, gezegene gönderilen öncü birliklerin facehugger’lar tarafından harcanmasının ardından kendisini ispatlaması beklenen genç ve güçlü bir avcı olarak dahil oluyoruz. Amerikan ordusu da her zaman olduğu gibi karışıklığı ört bas etmek için görevlendirilmiş “kurtarma” ekibiyle olay yerinde. Tahmin edeceğiniz gibi, daha ilk dakikada işlerin ters gitmeye başladığı bu kurtarma operasyonunda, ilk görevine çıkan talihsiz bir Amerikan askerinin başından geçenler Marine hikayesinin odak noktasını oluşturuyor.

Senaryolar aynı zaman diliminde ve aynı bölge etrafında geçtiği için doğal olarak, bir senaryoda geçtiğimiz noktadan diğerinde de tekrar geçebiliyor; bir önceki senaryoda bıraktığımız bir izi diğerinde görebiliyoruz.  Bu noktada istersek her senaryodan birer görev yaparak ilerleyebileceğimiz gibi, istersek de senaryoları dilediğimiz sırayla bitirme yolunu seçebiliriz. Açıkçası ben, diğer iki senaryodan daha çok korku ve heyecan öğesi vaat eden Marine senaryosuyla başladım. Ama “ben birer görev yaparak ilerlerim” diyorsanız; hikayeyi daha rahat takip edebilmek adına Alien, Predator, Marine sırasıyla gitmenizi tavsiye ederim.

Şimdi bakalım, bu bilim kurgu dünyasının iki tehlikeli avcısı arasında, Marine olarak bizleri neler bekliyor.

9 Yorum

  1. Uğur Yurtsever

    Deneyime bir bütün olarak baktığımızda ne yazık ki bu sistem düzgün işlemiyor. Zira Predator’un diski ve plasma caster’ı yüzünden yanına yaklaşmak oldukça zor. Özellikle avının dibine girmekten başka bir şansı olmayan Alien için. Bir şekilde yanına yaklaştığınızda da bu sefer Predator’u avlamaya fırsat bulamıyorsunuz. Predator, AvP 2’de de güçlü bir sınıftı, ancak iyi oynayabilmek biraz da yetenekle alakalıydı. Rebellion bu türün oynanışındaki yetenek unsurunu tamamen bir kenara bırakmış. (Ben yine de oyun çıkmadan önce bir ince ayar yapacaklarını düşünüyorum.)

    Bütün bunlar bir kenara, melee auto aim sistemi, Infestation ve Predator Hunt gibi oyun modlarında çok büyük sıkıntılara yol açacaktır. Rebellion’ın en azından hedefe kilitlenme olayını biraz daha esnetmesi gerekiyor. Yine de bu can sıkıcı anlarla sık karşılaşmıyoruz ve eminim FPS oyunlarında “precision”  (hassasiyet) ve “accuracy” (isabetlilik) gibi terimlere takmamış olan oyuncuları hiç rahatsız etmeyecektir.

    Hedefe kitlenme güzel bir düşünce olabilir; ancak ne yazık ki oyuna başarısız bir şekilde entegre edilmiş.

  2. Talha Turhal

    Artılar ve eksiler bölümünü zaten yazar size aktarıyor. Yani okuyucuların direk son sayfaya gidip oyunun – ve + yönlerine bakıp yazı içerisindeki tecrübeleri atlamalarını istemiyoruz. Ancak buna yakın bir sistem düşünülüyor, puan verme sistemi grafiklerle zenginleştirilecek.

  3. Ziyaretçi

    Infestation bugüne kadar oynadığım en eğlenceli multiplayer modlardan birisi. Oyunun devamınında geleceğini duydum. Bence çok güzel olur ama önce buna biraz destek versinler. yeni harita, skin, belki silah.

Bir cevap yazın