Adobe Farklı Görüntü Biçimlerini CinemaDNG İle Birleştirmeyi Umuyor

Humphrey Cheung



San Jose (CA) – Görüntü düzenleyenler ve kameramanlar kendilerini sürekli onlarca farklı görüntü biçimiyle (format) boğuşurken buluyorlar ve Adobe bu durumu CinemaDNG yaklaşımıyla çözmeyi umuyor. Adobe belli başlı büyük video kamera ve çözücü (codec) üreticilerinin tek bir Ham (RAW) biçim üzerinde anlaşarak kayıt, düzenleme ve yayın iş akışında tek biçim kullanmalarına önayak olmaya çabalıyor.



Adobe’a göre yüzlerce, hatta binlerce sayıdaki ayrı görüntü biçimi (video format) görsel yaratımı karmaşık ve yavaş bir süreç haline getiriyor.

Final Cut ve Sony Vegas’ın uyumsuzluğu ise dillere destan. Final Cut ile yaratılmış görüntüler Vegas’ta kullanılamayabiliyor (Final Cut’ın .mov sarmalayıcısı (wrapper) garip bilgileri dosyaya eklemeye kalkıyor).



Adobe’un belirttiğine göre ARRI, Panavision ve Cineform gibi kuruluşların desteği şimdiden alınmış durumda, ancak birçok firmanın gelirlerinin büyük kısmı yayın kalitesi çözücü (codec) lisansından geliyor. Hatta bazı çözücü biçimleri önbinlerce USD olabiliyor ve firmaların bu gelirleri kaybetmek istemeyecekleri kesin.



CinemaDNG yaklaşımı Adobe’un DNG biçimiyle sayısal kamera çıktılarını standartlaştırmayı başarmasının ikinci ayağı olabilir. Adobe farklı Ham (RAW) sayısal kamera fotoğraflarını DNG biçimine çeviren bedava bir yazılımı kullanıma sunmuş durumda. Sonuç dosyalar %20-40 arasında kayıpsız küçülebilirken Adobe’un Camera RAW ve Photoshop uygulamaları da bu biçimi destekliyorlar. Bir yıla yakındır Canon CR2 RAW resimler için Adobe’un DNG çeviricisini kullanıyoruz ve daha hiçbir sorunla karşılaşmadığımızı ekleyelim. Darısı hareketli görüntülerin başına.



Haberi tartış…

Bir cevap yazın